Test nowego Nissana JUKE - Trends Magazines
23 kwietnia 2021

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

previous arrow
next arrow
Slider

Test nowego Nissana JUKE

JUKE

Nissan JUKE zadebiutował 2010 roku wprowadzając miejskiego crossovera z zupełnie nowym stylu. JUKE przełamał kanony obowiązujące na europejskim rynku motoryzacyjnym. Do tamtej pory w ofercie żadnej z marek nie było takiego samochodu. JUKE ze swoim odważnym designem, był orzeźwiającą alternatywą dla tradycyjnych modeli dostępnych w tamtym okresie. Nowy model zadebiutował w 2019. Otrzymaliśmy do testów wersję ze 114-konnym silnikiem 1.0 DIG-T i automatyczną skrzynią 7-DCT w wersji wyposażenia N-Design.

JUKE

Nadwozie Nissana JUKE

Najnowszy Nissan stawia na ewolucję udanego języka stylistycznego. Rewolucja odbyła się dekadę temu przy okazji prezentacji pierwszej generacji, dlatego dziś japoński producent postawił na wyrafinowanie założeń projektowych. Oznacza to, że otrzymujemy wysoko zawieszony samochód z wyraźnie uwydatnionymi błotnikami. Samochód łączy styl coupé z sylwetką małego SUV‑a, dzięki temu oferuje cechy obu kategorii, sprawdzając się zarówno w mieście, jak i poza nim. Prezentowany N-Design ma dwukolorowe nadwozie, co w połączeniu z imponującymi 19‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu podkreśla sportowy, dynamiczny styl nadwozia. Oferowane w standardzie w pełni diodowe reflektory w nowym Nissanie Juke zachowały okrągły kształt, który teraz został wzbogacony o motyw litery „Y”. Paleta kolorów obejmuje 11 propozycji, w tym zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu czerwono-pomarańczowy lakier Fuji Sunset.

JUKE

Wnętrze JUKE’a

Środek nowego JUKE’a to największe pozytywne zaskoczenie. W Wersji N-Design deska rozdzielcza poryta jest Alcanatarą, a skórzana tapicerka uwydatnia kształt przednich sportowych foteli ze zintegrowanymi zagłówkami. Konsola środkowa płynnie przechodzi w tunel pomiędzy fotelami, który wraz z okrągłymi wlotami powietrza sprawia wrażenie, jakby był żywcem wyjęty z samochodu sportowego. Zegary w udany sposób łączą analogowe wskaźniki z kolorowym ekranem. Z kolei 8‑calowy, dotykowy wyświetlacz multimedialny z najnowszą wersją systemu NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay® i Android Auto. W wyposażeniu opcjonalnym jest system audio Bose® Personal® Plus. Osiem głośników – w tym dwa zestawy głośników Bose UltraNearfield wbudowanych w zagłówki przednich foteli są ciekawym rozwiązaniem, ale obecny w testowanym samochodzie standardowy system nagłośnienia jest bardzo przyjemny w odbiorze. Sportową aurę wnętrza potęgują czerwone listwy LED w drzwiach, które są częściowo obite alcantarą. 

JUKE

JUKE

Napęd 

Nissan zapowiada zelektryfikowane systemy napędowe, które bedą miały premierę w nadchodzącej nowej odsłonie większego Qashqaia. Prawdopodobnie właśnie dlatego JUKE obecnie występuje w jednej wersji silnikowej – testowanej 1.0. Do wyboru jest prezentowany dwusprzłęgłowy automat oraz 6-biegowy manual. Skrzynia DCT działa odrobinę inaczej, niż przyzwyczaiły nas do tego podobne niemieckie konstrukcje, ale po chwili przyzwyczajenia stweirdzamy, że jest bardzo dobra. Napęd przenoszony jest na przednią oś – to w zupełności wystarczy, ponieważ JUKE ma świetne nastawy zawieszenia. Do dyspozycji kierowcy jest selektor trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), dzięki czemu kierowca z łatwością dopasuje charakterystykę pojazdu do swoich potrzeb. 

JUKE

5 gwiazdek Euro NCAP  

W testach nowy model uzyskał wysokie noty we wszystkich ocenianych kategoriach. Wzmocniona struktura nadwozia usztywniła konstrukcję. W nocy widoczność poprawiają standardowe reflektory LED o zasięgu zwiększonym o 10 metrów. System oceny przez Euro NCAP w 2019 roku premiował modele, w których zastosowano szereg technologii pomagających w unikaniu kolizji. Tak jest też w przypadku Nissana Juke. Samochód standardowo wyposażony jest w kilka rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego, w tym m.in. w inteligentny system hamowania awaryjnego, który ostrzega kierowcę i rozpoczyna hamowanie, jeżeli przewiduje kolizję z innym pojazdem, pieszym lub rowerzystą.

Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa zaawansowany system wspomagający kierowcę – ProPILOT czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania dostępny w wybranych wersjach wyposażenia. System ten wspiera kierowcę w czasie długich podróży oraz jazdy w intensywnym ruchu autostradowym. Autonomicznie utrzymuje samochód pośrodku pasa ruchu i pilnuje stałej odległości od poprzedzającego pojazdu.

JUKE

Podsumowanie

JUKE poprzedniej generacji z powodzeniam zdobył serca europejskich klientów, ale zdawał się być zaprojektowany pod gusta nowoczesnych kobiet. Druga generacja dodaje odrobinę testosteronu do całej mieszanki i dzięki temu powstał samochód, który jest jeszcze lepszy niż poprzednik, a przy tym może się podobać szerszej publiczności.

Podobne

Nerki jak zęby bobra… Render BMW M4 GT3- SPORT

BMW zbuduje wyścigówkę GT3. Największe emocje budzi render, na którym widać górną część nerek. Mają one nieregularny kształt, który znamy z BMW 4 Concept. Sugeruje to, że otrzymamy nerki w kształcie pionowyh zębów/kłów bobra. Czy tak faktycznie będzie? Gama samochodów wyścigowych dla klientów w ramach programu BMW M Motorsport zyskuje nowy model. Od sezonu 2022…

Audi kończy z DTM

Zarząd AUDI AG podjął decyzję. Audi koryguje swój program zaangażowania w sporty motorowe. Po zakończeniu sezonu 2020, cztery pierścienie nie przedłużą swego zaangażowania w serię wyścigów DTM. Grande finale W sezonie 2020 Audi ma zamiar kontynuować pasmo sukcesów i pożegnać się z fanami w wielkim stylu – ponownie zdobywając wszystkie tytuły mistrzowskie. Trzy tytuły mistrzowskie, wiele…