30. Finał WOŚP na wrocławskim Rynku - relacja - Trends Magazines

30. Finał WOŚP na wrocławskim Rynku – relacja

W ubiegłą niedzielę, 30 stycznia, na wrocławskim Rynku w ramach 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbyła się wystawa samochodów zabytkowych.

Fundacja Klasyczna Strefa Wrocław, Muzeum Motoryzacji Topacz i Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie zaprezentowali odwiedzającym bardzo atrakcyjne pojazdy. Każdy mógł przyjrzeć się im z bliska, poznać ich historię i porozmawiać z właścicielami.

Co prawda, pogoda nie rozpieszczała, jednak to nie przeszkodziło w dobrej zabawie i stworzeniu ciepłej atmosfery. Klasyczną Strefę odwiedził także Prezydent Wrocławia – Jacek Sutryk. Prezydent szczegółowo oglądał wystawione egzemplarze i nawet upatrzył sobie kilka modeli, które mu się szczególnie spodobały. Ekspozycja przyciągnęła setki ludzi, którzy chętnie wspierali zbiórkę WOŚP.


Na wystawie można było zobaczyć między innymi takie pojazdy jak: Syrena 105, Studebaker Hawk, SMZ S3D, Jaguar XJ, Fiat 126P, Polonez w w wersji karetka, Datsun 240z, Citroen BX, Mercedesy C/R107 SL 450 – coupe i kabriolet, Porsche 911, Porsche 924, Chevrolet Corvette C5, Volkswagen T2, Ford Thunderbird oraz pojazdy specjalne takie jak rajdowe BMW M3, Mitsubishi Lancer Evo V, ciągnik Ursus C328, policyjne Audi 80 b3, jednostki pożarnicze: Żuk, Star 25 i Opel Blitz. Ogromne wrażenie zrobiły także rajdowe Jelcze S442 będące replikami aut, które startowały w Rajdach Paryż Dakar.


Motoryzacyjne akcenty pojawiły się także u innych wystawców. Grupa Rekonstrukcyjna pokazała
Land Rovera Defender oraz Honkera w militarnych barwach. Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe zaprezentowało dwa Land Rovery Defender z różnych epok.

 

Na Rynek przyjechały także motocykle, między innymi Harleye Davidson, które wzbudzały znaczne zainteresowanie.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z tego wydarzenia.

Fot. Anna Chełmowska i Justyna Magierło

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf GTI 25 Jahre

Wszystko (prawie) o Golfie 25 Jahre GTI- HISTORIA

Tym razem przedstawimy rodzinę aut zapoczątkowaną przez model jeszcze rzadszy niż dwa legendarne sleepery (Golf R32 i Passat W8). Niewielka liczba Golfów GTI 25 Jahre wystarczyła, by stał się on filarem modyfikacji OEM+ dla czwartej generacji kompaktowego Volkswagena. HISTORIA i WŁAŚCICIELE: Pierwszym rocznicowym hot-hatchem Volkswagena jest sprzedawany w latach 1996 – 1997 Golf III 20 Jahre GTI, występujący w wersjach z silnikami benzynowymi i Diesla. Naturalną kontynuację…

Nowa seria 1. Radykalne zmiany konstrukcyjne i nowy początek dla małego BMW

Z końcem września w salonach BMW w Polsce zadebiutuje nowe BMW serii 1. W III generacji popularnego kompaktu klasy premium po raz pierwszy została zastosowana konstrukcja z napędem na przednie koła, a oferta silnikowa będzie ropoczynać się od jednostkek 3-cylindrowych. Co oznaczają te radykalne zmiany? Czy to koniec pewnej epoki? Czy seria 1 przestanie być wyjątkowa?…