30. Finał WOŚP na wrocławskim Rynku - relacja - Trends Magazines

30. Finał WOŚP na wrocławskim Rynku – relacja

W ubiegłą niedzielę, 30 stycznia, na wrocławskim Rynku w ramach 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbyła się wystawa samochodów zabytkowych.

Fundacja Klasyczna Strefa Wrocław, Muzeum Motoryzacji Topacz i Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie zaprezentowali odwiedzającym bardzo atrakcyjne pojazdy. Każdy mógł przyjrzeć się im z bliska, poznać ich historię i porozmawiać z właścicielami.

Co prawda, pogoda nie rozpieszczała, jednak to nie przeszkodziło w dobrej zabawie i stworzeniu ciepłej atmosfery. Klasyczną Strefę odwiedził także Prezydent Wrocławia – Jacek Sutryk. Prezydent szczegółowo oglądał wystawione egzemplarze i nawet upatrzył sobie kilka modeli, które mu się szczególnie spodobały. Ekspozycja przyciągnęła setki ludzi, którzy chętnie wspierali zbiórkę WOŚP.


Na wystawie można było zobaczyć między innymi takie pojazdy jak: Syrena 105, Studebaker Hawk, SMZ S3D, Jaguar XJ, Fiat 126P, Polonez w w wersji karetka, Datsun 240z, Citroen BX, Mercedesy C/R107 SL 450 – coupe i kabriolet, Porsche 911, Porsche 924, Chevrolet Corvette C5, Volkswagen T2, Ford Thunderbird oraz pojazdy specjalne takie jak rajdowe BMW M3, Mitsubishi Lancer Evo V, ciągnik Ursus C328, policyjne Audi 80 b3, jednostki pożarnicze: Żuk, Star 25 i Opel Blitz. Ogromne wrażenie zrobiły także rajdowe Jelcze S442 będące replikami aut, które startowały w Rajdach Paryż Dakar.


Motoryzacyjne akcenty pojawiły się także u innych wystawców. Grupa Rekonstrukcyjna pokazała
Land Rovera Defender oraz Honkera w militarnych barwach. Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe zaprezentowało dwa Land Rovery Defender z różnych epok.

 

Na Rynek przyjechały także motocykle, między innymi Harleye Davidson, które wzbudzały znaczne zainteresowanie.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z tego wydarzenia.

Fot. Anna Chełmowska i Justyna Magierło

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Prawie 300 km/h w VW Golfie GTI możliwe?

Kiedyś bariera 300 km/h była zarezerwowana tylko dla super szybkich samochodów pokroju Porsche 911 Turbo, czy BMW M5. Potrzebny był do tego bardzo mocny silnik i aerodynamiczne nadwozie. Ale dziś ta prędkość jest możliwa do osiągnięcia nawet przez mocniejszego kompakta, np VW Golfa GTI Clubsport.  VW Golf GTI Clubsport nie jest najmocniejszym i najszybszym Golfem…

Nie uwierzysz, ile lat ma VW Touareg

Pojawił się w 2002 roku i był jednym z pierwszych aut segmentu, bez którego nie wyobrażamy sobie dziś współczesnej motoryzacji. VW Touaregowi stuknęła właśnie "dwudziestka".  Z okazji rocznicy VW wypuści na rynek edycję specjalną Touarega. Nazywa się VW Touareg Edition 20 i, jak jeden z wielu "specjali" będzie posiadał kilka wyjątkowych akcentów. Będzie go wyróżniał…