200 ładowarek w całym kraju- Volkswagen jest partnerem - Trends Magazines

200 ładowarek w całym kraju- Volkswagen jest partnerem

VW eUP! ładowanie

Volkswagen, Tesco i Pod Point połączyły siły, aby zbudować największą bezpłatną sieć ładowania dla pojazdów elektrycznych (EV) w całej Wielkiej Brytanii.

Od 18 miesięcy powstaje sieć ładowarek przy sklepach Tesco na terenie całej Wielkiej Brytanii. To inwestycja trzech partnerów, która dotarła właśnie do dwusetnego sklepu, gdzie montowane są ładowarki. Są to cztery punkty ładowania w hipermarkecie Tesco w Chester.

Ile to prądu?

W ciągu ostatnich 18 miesięcy punkty ładowania w Wielkiej Brytanii były używane 150 000 razy przez właścicieli pojazdów elektrycznych wszystkich marek – zapełniając ich akumulatory prądem o łącznej mocy 669 megawatów. To wystarczy, aby zasilić 1,3 miliona domów na godzinę lub 55 750 domów przez 24 godziny.

Oszczędność CO2

Szacuje się również, że kierowcy pojazdów elektrycznych korzystający z punktów ładowania zaoszczędzili 374 391 kg emisji CO2 z rury wydechowej – co stanowi równowartość ponad 1,8 miliona mil przejechanych przez przeciętny nowy samochód.

A w Polsce?

Brytyjska sieć sklepów Tesco obecnie zawęża swoje działania na terenie Polski dlatego niestety podobna współpraca na terenie naszego kraju jest wielce nieprawdopodobna. Miejmy nadzieję, że na wysokości zadania stanie niemiecki Lidl lub portugalska Biedronka- byłoby to ogromnym krokiem naprzód dla elektryfikacji samochodów w naszym kraju.

VW-Passat-GTE-ładowanie

Podobne

VW Passat sedan Magotan

VW Passat sedan jednak w sprzedaży, choć pod inną nazwą

Fani klasycznego Passata mogą zazdrościć obywatelom Chin, bo właśnie tam VW Passat sedan będzie wciąż oferowany. Wygląda nieco inaczej niż samochód, który dobrze znamy, ale pod "skórą" to wciąż popularny model. W Chinach nazywają go Magotan. Volkswagen już trzy lata temu zapowiedział, że sedan całkowicie zniknie z rynku, czego mogliśmy doświadczyć podczas premiery najnowszego VW…

Ekstremalne osiągi BMW X5 M50d

Czasami odnoszę wrażenie, że niektóre modele samochodów nie powstają jako odpowiedź na potrzeby rynku. Tworzone są po to, aby utrzeć nosa konkurencji, pokazać przewagę technologiczną i możliwości producenta. Diesel gwarantujący ekstremalne sportowe osiągi ważącemu ponad 2200 kg SUV-owi? Takie rzeczy tylko w Monachium! Witamy na pokładzie X5 M50d. Silnik wysokoprężny kojarzy się bardziej z wołem…