110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego - Trends Magazines

110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego

Golf mk1 & Golf Mk 8

Motoryzacja rozwija się dynamicznie. Najnowszy Golf ósmej generacji jest najlepszym dowodem na to, jak daleko zaszły zmiany na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. 

110 KM kiedyś

Taką mocą dysponował pierwszy Golf GTI. Zaprezentowany w 1976 roku był niespotykanie zwinnym i szybkim samochodem. Moc dostarczał wolnossący silnik o pojemności 1.6 z dwoma zaworami na każdy cylinder. Była to najmocniejsza odmiana Golfa aż do 1982 roku.  Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło ok. 9 s.

110 KM dziś

Dziś brytyjski Volkswagen ogłasza, że silnik 1.0 TSI o mocy właśnie 110 KM będzie bazową wersją Golfa 8 na tamtejszym rynku. To trzycylindrowy turbodoładowany silnik z czterema zaworami na cylinder i mnóstwem elektroniki. Nowy Golf z takim motorem i manualną 6-biegową skrzynią przyśpiesza do 100 km/h w 10,2 s.

Golf Life 1.0 TSI

Historia kołem się toczy

Historia Volkswagena Golfa dotarła do miejsca, w którym najsłabszy nowy hatchback legitymuje się mocą 110 KM. To historyczny moment – dlaczego? Oznacza to bowiem, że ilość koni mechanicznych generowana niegdyś przez najmocniejszą sportową odmianę samochodu (Mk1 GTI) dziś służy do napędzania najbardziej podstawowej odmiany (Mk8 Life). Niestety progres ma również inne skutki. Klasyczne GTI waży 810 kg. Dziś Golf 8 legitymuje się masą własną wynoszącą 1255 kg. Najzabawniejsze jest to, że w 2020 samochód o masie 1,25 tony to naprawdę lekkie auto.

PS Na polskim rynku dostępna jest też 90-konna wersja tego silnika.

Golf Life 1.0 TSI
Zobacz więcej

Podobne

BMW E34 520i. Klasyczny krążownik

Działania polityków w sprawie emerytur tylko potęgują poczucie, że każdy obywatel powinien samodzielnie zadbać o swą przyszłość. Co bardziej zapobiegliwi potrafią też przygotowywać auto do roli klasyka. Przykładem są Cult Style’owe zabiegi, przeprowadzone w E34 należącym obecnie do Darka. Wzbogacanie wyposażenia rzadko spotykanymi, często drobnymi elementami to wyznacznik Cult Style’u, ale także podstawa OEM+. Nic…