Zobacz jak powstaje VW ID.3 - Trends Magazines

Zobacz jak powstaje VW ID.3

ID.3 fabryka

W Szklanej Manufakturze w Dreźnie rozpoczęto w piątek seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to drugie miejsce, w którym powstaje ten model i czwarte na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla samochodów elektrycznych.

Zadaniem Szklanej Manufaktury, miejsca szczególnego dla marki Volkswagen w Niemczech, jest zaoferowanie klientom, zwiedzającym oraz gościom możliwości zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi modeli z rodziny ID. – począwszy od doradztwa i jazd próbnych, poprzez zwiedzanie fabryki, możliwość pracy przy montażu auta czy uczestnictwo w eventach, po odbiór elektrycznych pojazdów. Innym celem strategicznych zmian jest rozbudowa tego miejsca do rangi centrum badawczo-innowacyjnego prowadzącego krótkoseryjne projekty z zamiarem ich późniejszego wdrożenia na dużą skalę w innych fabrykach marki Volkswagen.

MEB coraz bardziej popularny

Szklana Manufaktura jest czwartym miejscem na świecie, w którym produkowane są samochody elektryczne marki Volkswagen skonstruowane na modułowej platformie podłogowej przeznaczonej specjalnie do pojazdów tego rodzaju. Pierwszy produkcję na platformie MEB podjął zakład w Zwickau. Pod koniec 2020 roku dołączyły chińskie fabryki w Anting i Foshan. Łączna maksymalna zdolność produkcyjna tych czterech zakładów wynosi ponad 900.000 samochodów rocznie. Do podjęcia produkcji modeli na platformie MEB przygotowują się kolejne fabryki – w Emden, Hanowerze i Chattanooga (USA).

ID.3 fabryka

Praca

Podobnie jak w wypadku e-Golfa w 2017 roku, także produkcja ID.3 będzie odbywała się na początku w trybie jednozmianowym, od poniedziałku do piątku będzie powstawało 35 pojazdów. Godziny otwarcia dla odwiedzających pozostają bez zmian: poniedziałek-sobota od 9.30 do 18.30, niedziela od 9.30 do 17.00.

Szklana Manufaktura w Dreźnie: od 2017 roku zakład produkcji elektrycznych pojazdów i centrum elektromobilności

Od otwarcia Szklanej Manufaktury w 2001 roku z jej taśm zjeżdżał model wyższej klasy – Phaeton (84.235 egzemplarzy, 2001-2016), Bentley Flying Spur (2.186 sztuk, 2005/2006 i 2013/2014) oraz, od 2017 roku, e-Golf (50.401 sztuk).

Center of Future Mobility

Wraz z rozpoczęciem produkcji e-Golfa dokonało się przekształcenie drezdeńskiej Manufaktury w „Center of Future Mobility”. Dzięki innowacyjnym przedsięwzięciom, jak „Future Mobility Incubator” – program Volkswagena wspierający założycieli start-upów, „Future Mobility Campus” – laboratorium kształcenia, a także dzięki rozszerzeniu działalności związanej z przekazywaniem aut klientom oraz dzięki przekształceniu Manufaktury w miejsce testów dla produkcji 4.0 zabezpieczono jej przyszłe istnienie. Rozpoczęcie seryjnej produkcji modelu ID.3 oraz zmiana Manufaktury w „Home of ID.” oznaczają dynamiczną kontynuację udanego procesu transformacji.

Podobne

Tuning-VW-Garbus-1200-widok z przodu

Wygładzony Garbus z 1970 roku

VW Garbus jest tym dla Niemców, czym Maluch dla Polaków. To nie tylko samochód, który zmotoryzował naród, ale także symbol nowej jakości życia. Kilkadziesiąt lat temu był szczytem marzeń, dziś odszedł w zapomnienie. Tylko za sprawą grupy prawdziwych maniaków możemy jeszcze podziwiać pojedyncze pięknie utrzymane egzemplarze przypominające o latach jego niebywałej popularności. Od kiedy Piotrek…

Volkswagen zmienia logo. Nowe zadebiutuje wraz Golfem VIII

Loga są znakami rozpoznawczymi poszczególnych marek. Nawet one wymagają odświeżania. Ich kolejne zmiany zwykle zbiegają się z ważnymi dla marki wydarzeniami. Pierwsza wersja logo VW ujrzało światło dzienne w 1937 r. Podobnie jak w ośmiu kolejnych wszystko „kręciło się” wokół charakterystycznie ułożonych liter. Zmieniano głównie kolorystykę (z czarnej na niebieską), obramowanie i eksperymentowano z trójwymiarowością…