W Szklanej Manufakturze w Dreźnie rozpoczęto w piątek seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to drugie miejsce, w którym powstaje ten model i czwarte na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla samochodów elektrycznych.
Zadaniem Szklanej Manufaktury, miejsca szczególnego dla marki Volkswagen w Niemczech, jest zaoferowanie klientom, zwiedzającym oraz gościom możliwości zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi modeli z rodziny ID. – począwszy od doradztwa i jazd próbnych, poprzez zwiedzanie fabryki, możliwość pracy przy montażu auta czy uczestnictwo w eventach, po odbiór elektrycznych pojazdów. Innym celem strategicznych zmian jest rozbudowa tego miejsca do rangi centrum badawczo-innowacyjnego prowadzącego krótkoseryjne projekty z zamiarem ich późniejszego wdrożenia na dużą skalę w innych fabrykach marki Volkswagen.
MEB coraz bardziej popularny
Szklana Manufaktura jest czwartym miejscem na świecie, w którym produkowane są samochody elektryczne marki Volkswagen skonstruowane na modułowej platformie podłogowej przeznaczonej specjalnie do pojazdów tego rodzaju. Pierwszy produkcję na platformie MEB podjął zakład w Zwickau. Pod koniec 2020 roku dołączyły chińskie fabryki w Anting i Foshan. Łączna maksymalna zdolność produkcyjna tych czterech zakładów wynosi ponad 900.000 samochodów rocznie. Do podjęcia produkcji modeli na platformie MEB przygotowują się kolejne fabryki – w Emden, Hanowerze i Chattanooga (USA).
Praca
Podobnie jak w wypadku e-Golfa w 2017 roku, także produkcja ID.3 będzie odbywała się na początku w trybie jednozmianowym, od poniedziałku do piątku będzie powstawało 35 pojazdów. Godziny otwarcia dla odwiedzających pozostają bez zmian: poniedziałek-sobota od 9.30 do 18.30, niedziela od 9.30 do 17.00.
Szklana Manufaktura w Dreźnie: od 2017 roku zakład produkcji elektrycznych pojazdów i centrum elektromobilności
Od otwarcia Szklanej Manufaktury w 2001 roku z jej taśm zjeżdżał model wyższej klasy – Phaeton (84.235 egzemplarzy, 2001-2016), Bentley Flying Spur (2.186 sztuk, 2005/2006 i 2013/2014) oraz, od 2017 roku, e-Golf (50.401 sztuk).
Center of Future Mobility
Wraz z rozpoczęciem produkcji e-Golfa dokonało się przekształcenie drezdeńskiej Manufaktury w „Center of Future Mobility”. Dzięki innowacyjnym przedsięwzięciom, jak „Future Mobility Incubator” – program Volkswagena wspierający założycieli start-upów, „Future Mobility Campus” – laboratorium kształcenia, a także dzięki rozszerzeniu działalności związanej z przekazywaniem aut klientom oraz dzięki przekształceniu Manufaktury w miejsce testów dla produkcji 4.0 zabezpieczono jej przyszłe istnienie. Rozpoczęcie seryjnej produkcji modelu ID.3 oraz zmiana Manufaktury w „Home of ID.” oznaczają dynamiczną kontynuację udanego procesu transformacji.