Zobacz jak powstaje VW ID.3 - Trends Magazines

Zobacz jak powstaje VW ID.3

ID.3 fabryka

W Szklanej Manufakturze w Dreźnie rozpoczęto w piątek seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to drugie miejsce, w którym powstaje ten model i czwarte na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla samochodów elektrycznych.

Zadaniem Szklanej Manufaktury, miejsca szczególnego dla marki Volkswagen w Niemczech, jest zaoferowanie klientom, zwiedzającym oraz gościom możliwości zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi modeli z rodziny ID. – począwszy od doradztwa i jazd próbnych, poprzez zwiedzanie fabryki, możliwość pracy przy montażu auta czy uczestnictwo w eventach, po odbiór elektrycznych pojazdów. Innym celem strategicznych zmian jest rozbudowa tego miejsca do rangi centrum badawczo-innowacyjnego prowadzącego krótkoseryjne projekty z zamiarem ich późniejszego wdrożenia na dużą skalę w innych fabrykach marki Volkswagen.

MEB coraz bardziej popularny

Szklana Manufaktura jest czwartym miejscem na świecie, w którym produkowane są samochody elektryczne marki Volkswagen skonstruowane na modułowej platformie podłogowej przeznaczonej specjalnie do pojazdów tego rodzaju. Pierwszy produkcję na platformie MEB podjął zakład w Zwickau. Pod koniec 2020 roku dołączyły chińskie fabryki w Anting i Foshan. Łączna maksymalna zdolność produkcyjna tych czterech zakładów wynosi ponad 900.000 samochodów rocznie. Do podjęcia produkcji modeli na platformie MEB przygotowują się kolejne fabryki – w Emden, Hanowerze i Chattanooga (USA).

ID.3 fabryka

Praca

Podobnie jak w wypadku e-Golfa w 2017 roku, także produkcja ID.3 będzie odbywała się na początku w trybie jednozmianowym, od poniedziałku do piątku będzie powstawało 35 pojazdów. Godziny otwarcia dla odwiedzających pozostają bez zmian: poniedziałek-sobota od 9.30 do 18.30, niedziela od 9.30 do 17.00.

Szklana Manufaktura w Dreźnie: od 2017 roku zakład produkcji elektrycznych pojazdów i centrum elektromobilności

Od otwarcia Szklanej Manufaktury w 2001 roku z jej taśm zjeżdżał model wyższej klasy – Phaeton (84.235 egzemplarzy, 2001-2016), Bentley Flying Spur (2.186 sztuk, 2005/2006 i 2013/2014) oraz, od 2017 roku, e-Golf (50.401 sztuk).

Center of Future Mobility

Wraz z rozpoczęciem produkcji e-Golfa dokonało się przekształcenie drezdeńskiej Manufaktury w „Center of Future Mobility”. Dzięki innowacyjnym przedsięwzięciom, jak „Future Mobility Incubator” – program Volkswagena wspierający założycieli start-upów, „Future Mobility Campus” – laboratorium kształcenia, a także dzięki rozszerzeniu działalności związanej z przekazywaniem aut klientom oraz dzięki przekształceniu Manufaktury w miejsce testów dla produkcji 4.0 zabezpieczono jej przyszłe istnienie. Rozpoczęcie seryjnej produkcji modelu ID.3 oraz zmiana Manufaktury w „Home of ID.” oznaczają dynamiczną kontynuację udanego procesu transformacji.

Podobne

targa tasmania wypadek

Śmierć w rajdzie Targa Tasmania

Jak potwierdzają organizatorzy, trzech zawodników australijskiego rajdu Targa Tasmania zginęło. Jeden kierowca, Shane Navin, zginął 23 kwietnia za kierownicą Mazdy RX-7. Z kolei zespół składający się z kierowcy Leigh Mundyiego i pilota Dennisa Neagle zginął dzień później w osobnym wypadku w Porsche 911 GT3 RS. TT, czyli Targa Tasmania Targa Tasmania bierze swoją nazwę od…

garbus transporter T1

Historia „Spółki ds. Przygotowania Niemieckiego Samochodu Ludowego”

Pand 80 lat temu rozpoczął działalność jeden z największych producentów samochodów na świecie. 28 maja 1937 roku w Berlinie założono „Spółkę ds. Przygotowania Niemieckiego Samochodu Ludowego” („Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagen mbH”, która była poprzednikiem dzisiejszego koncernu Volkswagen. W ciągu 80 lat z przedsiębiorstwa, którego historia rozpoczęła się od produkcji Garbusów, Volkswagen przekształcił się…