Do BMW serii 3 (G20) sedan oraz BMW serii 4 (G22) coupé dostępny jest teraz nowy zestaw zawieszenia gwintowanego KW V4 Clubsport. Zawieszenie opiera się na rozwiązaniach wyścigowych KW dla działu sportowego BMW M.
Obudowy amortyzatorów przedniej osi są teraz wykonane ze stopu stosowanego w sportach motorowych w połączeniu z 40-milimetrowymi wkładami amortyzatorów typu upside-down (coś w rodzaju odwróconej konstrukcji jednorurowej). Obudowy amortyzatorów przedniej osi są wyposażone w zewnętrzny zbiornik z regulowanymi zaworami tłumiącymi kompresję przy dużej i niskiej prędkości, natomiast zawory te są zintegrowane z boku z tylnymi amortyzatorami. Siła odbicia przy niskiej prędkości jest regulowana za pomocą tłoka. W zależności od modelu homologacja zawieszenia gwintowanego KW V4 Clubsport pozwala na obniżenie nawet o 60 milimetrów.
Aby uzyskać szybkie czasy okrążeń, nie trzeba od razu kupować BMW ze stajni M. Wielu entuzjastów modernizuje swoje seryjne BMW Serii 3 i 4 na wzór samochodów sportowych. KW oferuje gwinty Clubsport od BMW E36 dla wszystkich Serii 3 i F32 dla wszystkich Serii 4. Teraz są one dostępne dla obecnej generacji Serii 3 z napędem na tył oraz xDrive oraz Serii 4 z napędem xDrive.
Cały zestaw KW V4 Clubsport jest zoptymalizowany pod kątem opon semi-slick w pojazdach niemal seryjnych. Technologia wielozaworowa skutecznie tłumi nierówności i krawężniki, umożliwiając kontrolowanie nawet zmodyfikowanej Serii 3 na północnej pętli Nürburgring.
Co wyróżnia zawieszenie KW V4 Clubsport?
Do zawieszenia gwintowanego KW V4 Clubsport z potrójnie regulowanymi amortyzatorami producent dostosował amortyzatory KW Racing Single Tube. We wkładzie amortyzatora z łożyskiem ślizgowym o średnicy 40 mm amortyzator jest obrócony o 180 stopni w porównaniu do modelu KW V4. „Można powiedzieć, że amortyzator jest odwrócony do góry nogami, a tłoczysko jest chronione przed dużymi siłami bocznymi występującymi na torach Grand Prix” – wyjaśnia Florian Johann, przedstawiciel firmy KW. „Teraz używamy tej konstrukcji w większości zestawów Clubsport w obecnych pojazdach, takich jak BMW M2 (G87), BMW M3 (G80) i BMW M4 (G82).”
W kolumnie przedniej osi siły tłumiące generowane są na tłoku roboczym oraz na zaworach sprężających wolnych i wysokich obrotów w zbiorniku. Do wyboru mamy 16 ustawień, regulowanych zaworami „klikowymi”, można w ten sposób regulować poziom odbicia. Nawet podczas agresywnych manewrów kierownicą konstrukcja nadwozia jest doskonale podparta, a i krawężniki nie stają się problemem. Dzięki ujemnemu pochyleniu koło zewnętrzne lepiej trzyma się obręczy, co kierowca z pewnością odczuje podczas dynamicznej jeździe po torze.
Ze względu na pięciowahaczową oś tylną w BMW serii 3 sedan i BMW serii 4 Coupe, tylne amortyzatory nie są produkowane w konstrukcji odwróconej. Nie stosuje się także zewnętrznego zbiornika. Niezależnie regulowane zawory sprężające przy niskiej i dużej prędkości są zamontowane z boku amortyzatora i można je precyzyjnie wyregulować również za pomocą zaworów „klikowych” na 13 sposobów. Dostarczone łożyska kulkowe do tylnych amortyzatorów są takie same, jak te stosowane w samochodzie wyścigowym BMW M4 GT4.
Zawieszenie KW V4 Clubsport umożliwia ciągłe obniżenie od 40 do 60 milimetrów w przypadku sedana BMW serii 3 (G20) z lub bez xDrive’a.
W BMW serii 4 Coupe z napędem na wszystkie koła możliwe jest ciągłe obniżanie od 30 do 50 milimetrów.
Więcej informacji i ceny znajdziesz na stronie producenta.
Macie doświadczenia z zawieszeniem KW? Dajcie znać na forum!