Tunerzy powoli wchodzą w świat samochodów elektrycznych, bo wszystko wskazuje na to, że to będzie motoryzacyjna przyszłość. KW oferuje teraz zestaw obniżający elektryczną Kię EV6.
Zapotrzebowanie na akcesoria samochodowe do pojazdów elektrycznych i hybrydowych rośnie, dlatego producenci tacy jak KW opracowują nowe typy zestawów do elektryków. Kolejnym przykładem jest Kia EV6, do której KW przygotowała zestaw sportowego zawieszenia.
Kia EV6 GT to mocny zawodnik o mocy 585 koni mechanicznych, a ponieważ auto sporo waży (ponad 2 tony), zawieszenie gra tutaj jedną z kluczowych ról. Zestaw KW zapewnia sportowe, a jednocześnie komfortowe zachowanie się elektrycznego SUV-a z napędem na wszystkie koła. Certyfikat TÜV obejmuje płynnie regulowane obniżenie w zakresie od 20 do 45 milimetrów na obu osiach. Oprócz zawieszenia typu Coilover, KIA jest wyposażona w felgi aluminiowe BBS CC-R Unlimited o wymiarach 10×22 cali.
Dla Kii EV6 GT dostępny jest teraz zestaw gwintowany KW V3. Zawieszenie typu Coilover różni się od innych zawieszeń rozpórkami i obudową amortyzatora ze stali nierdzewnej oraz bezstopniową regulacją opuszczania. W V3 amortyzatory można łatwo regulować, aby zapewnić pewniejszą i wygodniejszą jazdę, co pozwala na indywidualne dostosowanie właściwości jezdnych KIA EV6 GT.
Nawet we wstępnie ustawionej konfiguracji podstawowej, elektryk ważący ponad dwie tony prowadzi się znacznie bardziej pewniej, nie rezygnując przy tym z komfortu, nawet podczas szybszej jazdy. Jest to możliwe dzięki dwustopniowej technologii wielozaworowej zastosowanej w zawieszeniu gwintowanym KW V3. Odrębnie regulowane ręcznie ustawienia kompresji i odbicia w KW V3 obejmują zawór dużej i niskiej prędkości. Podczas jazdy układ zawieszenia skutecznie tłumi jazdę, nawet przy maksymalnym obniżeniu do 45 milimetrów, a opony utrzymują przyczepność nawet przy ciasno zestrojonym ustawieniu.
Dla tych, którzy szukają jeszcze bardziej bezpośrednich wrażeń z prowadzenia 585-konnej Kii EV6 GT, wstępnie ustawione ustawienie odbicia przy niskiej prędkości zawieszenia gwintowanego KW V3 można ulepszyć, zamykając przekrój zaworu. Regulacja amortyzatorów odbywa się za pomocą ergonomicznie ukształtowanych pokręteł regulacyjnych bezpośrednio na amortyzatorze. I odwrotnie, dalsze otwarcie zaworu zwiększa komfort jazdy. W tym celu dostępne są stopnie 16-klikowe bezpośrednio na zawieszeniu gwintowanym KW. Stopień kompresji wpływa między innymi na to, czy zawieszenie lepiej wybiera nierówności, czy gorzej. Producent twierdzi, że nawet w połączeniu z 22-calowymi kołami BBS CC-R Unlimited w kolorze białego złota, w połączeniu z oponami Michelin Pilot Sport 4 S i ustawionym obniżeniem o 45 milimetrów, elektryczna Kia EV6 GT zachwyca neutralną precyzją kierowania i sportowym komfortem jazdy.