Zanim Z4 stało się Suprą, to Japonia dostała TO - Trends Magazines

Zanim Z4 stało się Suprą, to Japonia dostała TO

BMW Z4 sDrive20i GT Spirit

Mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni uwielbiają niemieckie samochody. Teraz kraj Cesarza Naruhito ma Toyotę Suprę MkV, czyli BMW Z4 po japońsku. A jak było wcześniej?

BMW Z4 sDrive20i GT Spirit

Z myślą o japońskim rynku stworzono Z4 w limitowanej wersji sDrive20i GT Spirit. Model powstał, by uczcić zwycięstwo wyścigowego BMW Z4 GT3 w serii Super GT. Niemieckie auto triumfowało w klasie GT300 podczas pierwszej rundy sezonu na torze Okayama.

BMW Z4 sDrive20i GT Spirit

Plany obejmowały zbudowanie 60 roadsterów. Karoserie wszystkich  pokryto śnieżnobiałym lakierem Alpinweiss. Pas przedni i krawędź maski ozdobiono wstawką w barwach BMW Motorsport.

BMW Z4 sDrive20i GT Spirit

Specjalna edycja Z4 została też wyposażona w pakiet M z 19-calowymi felgami, czarnymi nerkami, aluminiowymi nakładkami na pedały oraz metalowymi osłonami wewnętrznych części progów.

BMW Z4 sDrive20i GT Spirit

Kabinę wyłożono skórą i alcantarą. Elementami kontrastowymi dla czarnych materiałów są pomarańczowe przeszycia i pasy.

BMW Z4 sDrive20i GT Spirit

Mechanika Z4 nie zostanie poprawiona. Turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów generuje 184 KM przy 5000 ‒ 6250 obr./min oraz 270 Nm w zakresie 1250 ‒ 4500 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Z4 potrzebuje 6,9 s.

BMW Z4 sDrive20i GT Spirit

Podstawowa wersja BMW Z4 sDrive20i GT Spirit to koszt. ok. 180 tys. zł.


Zamów prenumeratę

Podobne

Niezwykłe BMW E31 840Ci

BMW serii 8 to auto, które od chwili premiery w 1989 roku nieprzerwanie zachwyca kolejne pokolenia pasjonatów motoryzacji. Piękny i zarazem wyjątkowy egzemplarz Grand Coupé należy do Sławka z BMW Klub Warszawa. Jak zaczęła się jego przygoda z E31 i co niezwykłego skrywa ta ósemka? Wielu w dzieciństwie marzy o BMW, niektórym w dorosłym życiu…

Kupujemy używane BMW serii 5 F10 (2010–2017) – auto dla odważnych

Wciąż świeży design, mocne silniki, dobrze wykończone wnętrze, a z drugiej strony wysokie koszty utrzymania, imponujący stopień skomplikowania technicznego i usterki, jakich nie spodziewalibyśmy się po BMW. Wszystko to sprawia, że używana seria 5 F10 jest propozycją dla odważnych. Piątka E60 była rewolucją. Futurystyczna linia nadwozia, minimalistyczny kokpit z wieloma funkcjami dostępnymi w iDrive, pierwsze…