Mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni uwielbiają niemieckie samochody. Teraz kraj Cesarza Naruhito ma Toyotę Suprę MkV, czyli BMW Z4 po japońsku. A jak było wcześniej?
Z myślą o japońskim rynku stworzono Z4 w limitowanej wersji sDrive20i GT Spirit. Model powstał, by uczcić zwycięstwo wyścigowego BMW Z4 GT3 w serii Super GT. Niemieckie auto triumfowało w klasie GT300 podczas pierwszej rundy sezonu na torze Okayama.
Plany obejmowały zbudowanie 60 roadsterów. Karoserie wszystkich pokryto śnieżnobiałym lakierem Alpinweiss. Pas przedni i krawędź maski ozdobiono wstawką w barwach BMW Motorsport.
Specjalna edycja Z4 została też wyposażona w pakiet M z 19-calowymi felgami, czarnymi nerkami, aluminiowymi nakładkami na pedały oraz metalowymi osłonami wewnętrznych części progów.
Kabinę wyłożono skórą i alcantarą. Elementami kontrastowymi dla czarnych materiałów są pomarańczowe przeszycia i pasy.
Mechanika Z4 nie zostanie poprawiona. Turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów generuje 184 KM przy 5000 ‒ 6250 obr./min oraz 270 Nm w zakresie 1250 ‒ 4500 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Z4 potrzebuje 6,9 s.
Podstawowa wersja BMW Z4 sDrive20i GT Spirit to koszt. ok. 180 tys. zł.