Zakręcony Golf VII od ZF - Trends Magazines
4 sierpnia 2021

Zakręcony Golf VII od ZF

Świat motoryzacji na nowo odkrywa skrętną tylną oś. Jest ona w stanie wydatnie zmniejszyć średnicę zawracania, jak również zwiększyć stabilność samochodu przy wysokich prędkościach. Volkswagen jeszcze nie oferuje takiego rozwiązania, ale sytuacja szybko może się zmienić. ZF ujawniło, że testuje Golfa VII z układem AKC.

Z zewnątrz nic nie zdradza, że kompaktowy Volkswagen został wyposażony w innowacyjny układ. ZF nie tylko dopasowało mechanizm do konstrukcji Golfa. Mówi również o modularności rozwiązania, co oznacza, że zostało zaprojektowane z myślą o montażu w innych modelach. W samochodach z niezależnym tylnym zawieszeniem skręcenie kół jest relatywnie proste. Kluczowa jest modyfikacja wahaczy, która pozwoli na wychylanie kół o kilka stopni. Opracowany przez ZF system nie wymaga ustawiania w jednej osi sprężyny i amortyzatora. To optymalne rozwiązanie, gdyż redukuje koszty produkcji i nie ogranicza szerokości przestrzeni bagażowej. Tymczasem trzonem wielu układów skrętnych osi są kolumny MacPhersona lub bardziej rozbudowane układy wielowahaczowe, w których amortyzator znajduje się wewnątrz sprężyny.

Układ AKC (Active Kinematics Control) współpracuje z elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym Dual Pinion EPS (Electrically Powered Steering). Sercem układu jest nastawnik złożony z silnika elektrycznego, który za pomocą pasa napędowego wprawia w ruch elementy odpowiedzialne za wychylanie kół. Poniżej 60 km/h przednie koła skręcają w przeciwnym kierunku do tylnych, co podnosi zwrotność samochodu. Przy wyższych prędkościach wychylane są w kierunku przeciwnym. Ma to dodatni wpływ na stabilność – auto zachowuje się tak, jak by miało dłuższy rozstaw osi. Zmiana jest szczególnie odczuwalna przy nagłych manewrach i na śliskich nawierzchniach, gdzie Golf VII był testowany. ZF zapewnia, że system zda egzamin w modelach z funkcją półautonomicznej lub w pełni niezależnej jazdy.

Czy Volkswagen zdecyduje się na wprowadzenie na listę opcji układu AKC? Wydaje się to kwestią czasu. Klasyczne rozwiązania mają swoje ograniczenia, a ZF przygotował gotowy do montażu system.

Podobne

Uzależniający VW Golf 2

Podobno najbardziej uzależniają papierosy. Ale czy na pewno? Uzależnić można się od wszystkiego – także od samochodów! Dla nas tę magiczną moc mają Volkswageny. Kiedyś najpopularniejszy był Garbus, jednak od lat 70. prym wiedzie Golf. Obecnie jest tak samo kultowy i rozpoznawalny, jak dla palaczy Marlboro. Wiedzą o nim i znają go dosłownie wszyscy. A jak…

Tuning-VW Golf III 20 Jahre przód auta

Najbardziej kultowa odmiana Golfa – 20 Jahre TDI

Kiedy na ulicach zapada zmrok, miasto przechodzi w jego władanie. Wydaje się, że tam, gdzie się pojawia, latarnie świecą nieco słabiej, a czerń nocy staje się bardziej smolista. To nie bohater  kolejnego filmu grozy, a niepowtarzalny Golf GTI. Niektóre samochody od razu wyglądają na złe. Właściciel prezentowanej „trójki”, nazywany przez przyjaciół Skręt, twierdzi jednak, że…