Zakręcony Golf VII od ZF - Trends Magazines

Zakręcony Golf VII od ZF

Świat motoryzacji na nowo odkrywa skrętną tylną oś. Jest ona w stanie wydatnie zmniejszyć średnicę zawracania, jak również zwiększyć stabilność samochodu przy wysokich prędkościach. Volkswagen jeszcze nie oferuje takiego rozwiązania, ale sytuacja szybko może się zmienić. ZF ujawniło, że testuje Golfa VII z układem AKC.

Z zewnątrz nic nie zdradza, że kompaktowy Volkswagen został wyposażony w innowacyjny układ. ZF nie tylko dopasowało mechanizm do konstrukcji Golfa. Mówi również o modularności rozwiązania, co oznacza, że zostało zaprojektowane z myślą o montażu w innych modelach. W samochodach z niezależnym tylnym zawieszeniem skręcenie kół jest relatywnie proste. Kluczowa jest modyfikacja wahaczy, która pozwoli na wychylanie kół o kilka stopni. Opracowany przez ZF system nie wymaga ustawiania w jednej osi sprężyny i amortyzatora. To optymalne rozwiązanie, gdyż redukuje koszty produkcji i nie ogranicza szerokości przestrzeni bagażowej. Tymczasem trzonem wielu układów skrętnych osi są kolumny MacPhersona lub bardziej rozbudowane układy wielowahaczowe, w których amortyzator znajduje się wewnątrz sprężyny.

Układ AKC (Active Kinematics Control) współpracuje z elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym Dual Pinion EPS (Electrically Powered Steering). Sercem układu jest nastawnik złożony z silnika elektrycznego, który za pomocą pasa napędowego wprawia w ruch elementy odpowiedzialne za wychylanie kół. Poniżej 60 km/h przednie koła skręcają w przeciwnym kierunku do tylnych, co podnosi zwrotność samochodu. Przy wyższych prędkościach wychylane są w kierunku przeciwnym. Ma to dodatni wpływ na stabilność – auto zachowuje się tak, jak by miało dłuższy rozstaw osi. Zmiana jest szczególnie odczuwalna przy nagłych manewrach i na śliskich nawierzchniach, gdzie Golf VII był testowany. ZF zapewnia, że system zda egzamin w modelach z funkcją półautonomicznej lub w pełni niezależnej jazdy.

Czy Volkswagen zdecyduje się na wprowadzenie na listę opcji układu AKC? Wydaje się to kwestią czasu. Klasyczne rozwiązania mają swoje ograniczenia, a ZF przygotował gotowy do montażu system.

Podobne

VW T1 Westfalia SO23 i Garbus 1200

Stare Volkswageny warte fortunę: T1 Westfalia SO23 i Garbus 1200

Motoryzacja łączy pokolenia. To powiedzenie, z którym trudno się nie zgodzić. Buduje także przyjaźnie i pozwala na nawiązywanie wielu ciekawych znajomości. Potwierdzeniem tej tezy jest historia Michała i Neila. Dwóch przyjaciół, którzy poznali się dzięki zamiłowaniu do klasycznych Volkswagenów. Zacznę dość przewrotnie. Tekst, który właśnie czytacie, miał w ogóle nie powstać. A przynajmniej nie w takiej formie. Należący do Michała Garbus…

Lamborghini prowadzi badania w kosmosie – CIEKAWOSTKI

2 listopada rakieta rakieta Northrop Grumman Antares ma wystartować do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS), niosąc ze sobą serię materiałów kompozytowych wyprodukowanych przez Automobili Lamborghini. Cel to analiza reakcji pięciu różnych materiałów kompozytowych produkowanych przez Lamborghini na ekstremalne naprężenia wywołane przez środowisko kosmiczne, w świetle przyszłych zastosowań w samochodach Sant'Agata Bolognese i w medycynie. Są to wspólne…