Zadbany, klasyczny VW Golf Mk2 - Trends Magazines

Zadbany, klasyczny VW Golf Mk2

Tuning VW Golf Mk 2 auto od przodu

Na co dzień coraz rzadziej można spotkać zadbanego klasyka. Jeszcze trudniej o takiego, któremu poświęcono mnóstwo czasu, by cieszył oko nie tylko właściciela, ale i innych użytkowników ruchu drogowego. Z przyjemnością przedstawiamy więc Golfa Mk2 Michała –auto naprawdę robi wrażenie.

 

Michał motoryzacją interesował się od dziecka. Marzył o BMW E34, ale gdy nadszedł czas zakupu własnego auta, było poza jego możliwościami finansowymi. Szukał ciekawego samochodu, co okazało się trudne, lecz wreszcie wypatrzył ogłoszenie sprzedaży seryjnego białego Golfa 1.6 Mk2 w idealnym stanie blacharskim i z pięknym brązowym wnętrzem. Pojechał go obejrzeć, po czym kupił bez zbędnego zastanawiania się.

Tuning VW Golf Mk 2 auto z boku

– Auto było leciwe, ale wiedziałem, że Golfy są solidne, ponieważ kiedyś takim jeździł mój tato i bardzo sobie go chwalił – opowiada. Tym autem miał możliwość pojeździć tylko rok. Rozbił je, ale chwilę później stał się właścicielem kolejnego Golfa tej samej generacji. Był po remoncie blacharsko-lakierniczym, miał gwintowane zawieszenie oraz szerokie stalowe koła w rozmiarze 13 cali.

Tuning VW Golf Mk 2 przedni reflektor

MODYFIKACJE

Michał Golfa kupił przed ośmioma laty. Przez ten czas w samochodzie zmienił wszystko poza tylko lakierem z dodatkiem perły z palety Golfa Mk4. Urodę auta podkreśla grill, tzw. wąskie żebro, a także zderzaki z chromowanymi listwami oraz czarno-czerwone lampy Hella z wersji GTI. Przednie reflektory Michał okleił czarną folią, oryginalne klamki zastąpił rączkami z grawerem Porsche, zaś wszystkie zamki, spinki oraz elementy metalowe pokrył cynkiem w złotym kolorze.

Tuning VW Golf Mk 2 silnik

Pod maską jest bardzo czysto. Seryjny silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 90 KM Michał zastąpił 2,3-litrowym V5 AQN, generującym 170 KM. Prędkość 100 km/h osiąga w niecałe 7 sekund. Przednie 280-milimetrowe hamulce zostały przełożone z Corrado G60. Doszło też do wymiany koła dwumasowego na zupełnie sztywne. Ten Golf wydaje się niepozorny, a to niezły szatan! Szkoda, że nie możecie posłuchać, jak brzmi… Ten naprawdę donośny dźwięk jest nie do podrobienia – to zasługa układu wydechowego o średnicy 2,25 cala z customowym tłumikiem końcowym.

Tuning VW Golf Mk 2 fotel Recaro w kratę

Wnętrze zostało zaaranżowane ze smakiem. Zamiast seryjnych są fotele kubełkowe Recaro, obszyte na wzór siedzisk z Golfa 3GTI według pomysłu Michała, który samodzielnie wykonał zabudowę bagażnika z głośnikiem basowym w podłodze.

Tuning VW Golf Mk 2 dźwignia zmiany biegów i sterownik pneumatyki

Deska rozdzielcza jest miękka, gałka zmiany biegów to czarna kula bilardowa. No i ta drewniana kierownica Nardi Torino! Całość robi wrażenie! Ale to nie wszystko… Auto ma procedurę startu oraz tzw. flat shift, czyli system pozwalający na szybką zmianę biegów bez utraty mocy oraz zmniejszania obrotów.

Tuning VW Golf Mk 2 kokpit

Wcześniej wspomniane 13-calowe stalówki Michał zastąpił 15-calowymi oryginalnymi 35-letnimi felgami BBS RM 012 po renowacji, skręcanymi, z nowymi rantami i pozłacanymi śrubami. Z przodu mają szerokość 9j, a z tyłu 9.5j. Założono na nie opony w rozmiarze 185/45. Całość robi wrażenie.

Tuning VW Golf Mk 2 wnętrze bagażnika

GOLF NA POWIETRZU

Michał był przeciwnikiem zawieszenia typu air ride. Jego montaż wymusił jednak swap silnika z nową aluminiową miską olejową, która przy skręconym maksymalnie gwincie wisiała tylko 2 cm nad ziemią.

Tuning VW Golf Mk 2 widok z boku

Michał jest zdania, że jeśli coś robić, to porządnie, dlatego użył zestawu, za pomocą którego może sterować każdym kołem osobno. Teraz miska olejowa Golfa jest bezpieczna i można wjechać nim tam, gdzie wcześniej nie byłby w stanie. Jednak jazda nie jest już taka komfortowa, auto prowadzi się trudniej, a mocny i ciężki silnik oraz lekki tył Golfa powoduje, że trzeba uważać, by nie stracić przyczepności.

Najważniejszym plusem dla Michała jest to, że po opuszczeniu zawieszenia VW wręcz kładzie się na ziemi, przez co, a także dzięki odpowiednio dopasowanym kołom oraz dźwiękowi silnika, klasyk faktycznie zwraca uwagę niejednego przechodnia czy kierowcy.

Tuning VW Golf Mk 2 logo Wolfsburg Edition

PLANY

Był czas, gdy Golf służył Michałowi do codziennej jazdy, teraz wyjeżdża nim tylko w weekendy na przejażdżkę lub zlot. Możecie kojarzyć go z takich wydarzeń jak VAG Weekend, Volkstreffen, Static Stance, Low Division, Seaside czy VW Mania.

Tuning VW Golf Mk 2 kompresor VIAIR

Te eventy odwiedza regularnie, ale w tym roku wybiera się również na Żerksee. Wolny czas spędza w garażu, a swoją wiedzę i umiejętności w zakresie tuningu rozwija z ekipą NISKAMISKA. W planach ma kolejną zmianę silnika w Golfie, tym razem na 3,2-litrowy VR6 z kolektorem ssącym z Porsche Cayenne. Golfa nigdy nie sprzeda i chce utrzymać go w idealnym stanie.

Agnieszka Kujawa

Fot. Kuba Iwański (_TeraFoto)

Tuning VW Golf Mk 2 tył auta

VW Golf 2, 1990 r.

SILNIK/ NAPĘD
2,3 l, V5, AQN, 170 KM, manualna skrzynia pięciobiegowa, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Air ride, sztywne koło zamachowe z 2,8 l VR6, przednie hamulce 280 mm
KOŁA/ OPONY
BBS RM 012 15 cali 9j z przodu, 9.5j z tyłu, 185/45
NADWOZIE
Lakier z dodatkiem perły z palety Golfa Mk4, zderzaki z chromowanymi listwami, grill, lampy tył z GTI, przednie lampy oklejone czarną folią, klamki z grawerem Porsche, clean look komory silnika
WNĘTRZE
Fotele kubełkowe Recaro, obszyte według własnego pomysłu, miękka deska rozdzielcza, kierownica Nardi Torino, dodatkowe zegary z Audi 80, samodzielnie wykonana zabudowa bagażnika
AUDIO
Pioneer, odseparowany zestaw Harman Kardon z Land Rovera
STYL
Cult, german, oem+
WŁAŚCICIEL
Michał @Bagged Golf MK2 V5 by Gimbus
PODZIĘKOWANIA
Dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi w realizacji tego projektu

(VW TRENDS 1/2022)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf IV 2.8 VR6 – spełnione marzenie Adriana

Adrian jako nastolatek regularnie czytał czasopismo „GT”, z zachwytem oglądając zdjęcia prezentowanych tam zmodyfikowanych aut. Już wtedy postanowił, że w przyszłości też będzie miał taki samochód. Minęło kilkanaście lat i nastoletnie marzenie się urzeczywistniło – w jego garażu stanął VW Golf IV 2.8 VR6, którego widok i dźwięk silnika wywołują ciarki! Kiedy Adrian miał 15 lat,…

BMW E23 735i i BMW E23 740iL z przodu

Anioł i Demon – dwie limuzyny BMW

BMW E32 to dziś prawdziwy youngtimer. Majestatyczna seria 7 z przełomu lat 80. i 90. była biznesowym samochodem, którym Zachód wjechał do Polski po upadku komunizmu. Mercedes dopiero kończył prace projektowe nad kultowym W140, a Audi A8 jeszcze w ogóle nie istniało. Dlatego właśnie BMW 7 typoszeregu E32 jest najwspanialszą limuzyną z okresu zmian ustrojowych w Polsce. Prawdę mówiąc po 30 latach niewiele się zmieniło, bo wciąż…