Wyrafinowany roadster BMW - Trends Magazines

Wyrafinowany roadster BMW

Tradycja dwuosobowych kabrioletów BMW sięga aż 1936 roku i BMW 328, jednak historia modeli oznaczonych literą Z rozpoczęła się w latach osiemdziesiątych wraz z prezentacją BMW Z1. 

Znakiem szczególnym tego roadstera były elektrycznie chowające się w progach drzwi oraz bardzo dobre właściwości jezdne. Obecnie koncern posiada w tym segmencie samochód typoszeregu E89, czyli drugą już generację Z4. Ten sportowy bolid również jest wyposażony w dwa elektrycznie sterowane panele, ale tym razem są to elementy obsługiwanego z kluczyka dachu. Przed wami Z4 udoskonalone przez Damiana. 

Samochód wyposażony jest w turbodoładowany silnik N20B20 o pojemności dwóch litrów, który poddano subtelnym modyfikacjom. Widoczne zmiany objęły instalację filtra powietrza K&N oraz układu wydechowego Eisenmann typu catback, czyli montowanego za fabrycznymi katalizatorami. Zestaw został na nowo zestrojony przez firmę Tc-Performance. W efekcie maksymalna moc wzrosła o ponad 10 procent względem seryjnych 245 KM i obecnie wynosi 275 KM. Moment obrotowy został podniesiony o 30 Nm do 380 Nm.

Gdy w salonie Damian decydował się na wybór konkretnej specyfikacji swojego roadstera, w jego garażu czekały już 19-calowe obręcze BBS CH-R. Z myślą o tym czerwonym bolidzie zostały polakierowane na kolor Ferric Grey z palety BMW. Wraz z nimi użyto 10-milimetrowych dystansów BBS.

Aby dodatkowo lepiej wypełnić kołami nadkola, wymieniono seryjne sprężyny na Eibach Pro Kit, które przybliżają BMW do nawierzchni o 25 mm z przodu i 15 mm z tyłu. Z zewnątrz zmiany mają jedynie podkreślić wyrafinowany charakter czerwonego roadstera.

Pałąki przeciwkapotażowe pomalowano lakierem w tym samym, co nadwozie odcieniu, a seryjną antenę zastąpiła krótsza. Dodatkowo, aby móc długo cieszyć się głębokim połyskiem i barwą czerwonego lakieru, Damian zdecydował się na pokrycie całego nadwozia ceramiczną powłoką ochronna Gtechniq C1 Crystal Laquer + EXO v2.  Największe zmiany dotyczą wnętrza.

W aucie nie ma już oryginalnej tapicerki w kolorze czarnym. Tunel środkowy, boczki drzwiowe oraz fotele, które dodatkowo ozdobiono tłoczonymi napisami BMW Individual, pokryto skórą Nappa Exlusive w karmelowym odcieniu cuoio, dostępnym w samochodach Ferrari. Skóra, ale o fakturze i kolorze włókna węglowego, została użyta do pokrycia ozdobnych elementów deski rozdzielczej.

Aby zachować spójną kolorystykę podsufitkę obito alcantarą w kolorze antracytowym. Nowe srebrne akcenty wnętrza to nakładki na pedały (BMW Performacne) oraz nakładki progowe (BMW M-Technik). Na podłodze ułożono nowe dywaniki z logo Z4 z amerykańskiej wersji.  Kierownica i gałka zmiany biegów to akcesoria z palety M-technik, wybrane przez właściciela w salonie. 

Najnowsze wcielenie sportowego kabrioletu BMW ma nowoczesną, ale klasyczną sylwetkę. Samochód jest niski, ma długą maskę i oraz krótki tylny zwis. Już w momencie opuszczenia fabryki prezentuje się rasowo i nietuzinkowo.

Tuning takiej maszyny to nie lada wyzwanie. Damian postanowił wprowadzić takie zmiany, które zaspokoiłyby jego potrzeby. Można powiedzieć, że skroił Z4 jak garnitur na miarę. Kolor, logo, a nawet styl zostały zachowane, a jednak auto wygląda zupełnie inaczej i dużo lepiej. Taki właśnie jest ten roadster – na wskroś nowoczesny, ale oparty na bogatej tradycji, a przede wszystkim bardzo wyrafinowany.

Krzysztof Kaźmierczak

Fot. Piotr Mokwiński

BMW Z4 E89

SILNIK/NAPĘD:
silnik N20B20 2.0 Turbo o mocy 275 KM i 380 Nm; modyfikacje: wkład filtra powietrza K&N, układ wydechowy typu catback firmy Eisenmann – wersja Reuter Motorsport, strojenie ECU w firmie Tc-Performance. Seryjnie: manualna sześciobiegowa skrzynia
ZAWIESZENIE: sprężyny Eibach Pro Kit
KOŁA/OPONY:
obręcze 19-calowe BBS CH-R polakierowane na kolor Ferric Grey z palety BMW, szerokość felg: 8,5 cala z przodu, 9,5 cala z tyłu; opony Pirelli P Zero Nero 235/35R19 z przodu, 265/30R19 z tyłu; przekładki dystansowe przedniej osi marki BBS 10 mm
NADWOZIE:
pałąki antykapotażowe w kolorze nadwozia; krótka antena FM; powłoka ochronna na lakier Gtechniq C1+ EXO v2. Wyposażenie standardowe: reflektory ksenonowe i diodowe światła dzienne; czujniki cofania z przodu i z tyłu; osłona przeciwwiatrowa; elektrycznie składany sztywny dach 
WNĘTRZE: 
obszycie wnętrza skórą Nappa Exclusive w firmie Tap-Car: fotele, boczki drzwi, tunel środkowy; listwy ozdobne pokryte skórą o fakturze włókna węglowego; podsufitka antracytowa z alcantary; napisy BMW Individual wytłoczone na oparciach foteli; dywaniki z logo Z4 z wersji USDM; nakładki na pedały ze stali szlachetnej BMW Performance nakładki progowe ze stali szlachetnej BMW M-Technik. Wyposażenie standardowe: kierownica sportowa typu M-Technik; gałka zmiany biegów typu M-Technik
AUDIO:
wyposażenie fabryczne: radioodtwarzacz BMW Business CD AUX i 6 głośników 
INNE:
kupiony w salonie BMW z myślą o tuningu
STYL:
OEM+ – tuning samochodu z wykorzystaniem sygnowanych przez producenta elementów, które stanowiły wyposażenie opcjonalne lub były dedykowane do flagowych wersji
WŁAŚCICIEL:
BondE87 (forum bmw-klub.pl)
PODZIĘKOWANIA:
Dla wszystkich firm biorących udział w projekcie.

(BMW TRENDS 2/2016)

Możesz kupić ten numer lub zamówić prenumeratę TUTAJ i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dot. BMW

Podobne

BMW iDRIVE

Oto zupełnie nowy system BMW iDrive – zobacz co się zmieni

To, co 20 lat temu rozpoczęło się od wprowadzenia naciskanego pokrętła i cyfrowego wyświetlacza, jest obecnie kompleksowym, inteligentnym, zorientowanym na człowieka i multisensorycznym doświadczeniem. To właśnie jest nowy BMW iDrive, który po raz kolejny inicjuje zmianę paradygmatu w kierunku naturalnego dialogu między człowiekiem a pojazdem: bardziej intuicyjnego, osobistego, inspirującego i jednocześnie emocjonalnego.  Nowa interpretacja systemu obsługi tworzy warunki ku temu, aby…

VW Polo 86c auto z boku

Co za historia VW Polo 86C, a wszystkiemu winien szwagier…

Wszystko ma swój początek, fascynacja motoryzacją i konkretną marką również. W Andym volkswagenowego bakcyla zaszczepił szwagier. A on obiecał sobie, że kiedyś stanie się właścicielem VW Polo. Po długich poszukiwaniach w 2004 roku w Niemczech kupił Polo 86c wyprodukowane w 1987 roku. Było w nienagannym stanie z symbolicznym, jak na swój wiek, przebiegiem 150 tys.…