BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive zapewnia na każdym z czterech miejsc fenomenalne wrażenia z jazdy. Produkcja nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive rozpocznie się w lipcu 2021 r. w zakładach BMW w Dingolfing, gdzie z linii montażowej zjeżdżają również inne warianty nowego BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 oraz nowe BMW serii 4 Cabrio.
Nowy miękki dach
Dach łączy w sobie praktyczne zalety składanego twardego dachu z klasycznie elegancką estetyką dachu tekstylnego – innymi słowy to, co najlepsze z obu światów. Wyróżnia się również pod względem masy – jest o około 40 procent lżejszy niż składany twardy dach w poprzednim modelu. Elektryczny napęd miękkiego dachu umożliwia otwieranie i zamykanie podczas jazdy za naciśnięciem przycisku. Proces ten trwa zaledwie 18 s. Podczas jazdy z opuszczonym dachem bagażnik może pomieścić 300 l bagażu, co stanowi wzrost o 80 l. Przy zamkniętym dachu adaptacyjna komora miękkiego dachu zwiększa pojemność bagażnika do 385 l.
M Styl
Wszystkie linie przodu zbiegają się przy dużych, pionowych „nerkach” BMW. W połączeniu z dużymi otworami po obu stronach, atrapa chłodnicy zapewnia stały dopływ powietrza chłodzącego do układu napędowego i hamulcowego – nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. W smukłych reflektorach za światła mijania i drogowe odpowiadają standardowo diody LED. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami laserowymi BMW. Inne charakterystyczne elementy stylistyczne nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive to mocno poszerzone nadkola, boczne wyloty powietrza M w przednich błotnikach oraz wydatne progi, które wraz z elementami przedniego i tylnego zderzaka tworzą czarny pas okalający cały samochód. Czarny dyfuzor tylny obramowuje dwie pary rur wydechowych – znajomy akcent M. Opcjonalnie dostępny jest pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M. Jeszcze większe możliwości indywidualizacji dają akcesoria BMW M Performance Parts.
6-cylindrowy silnik rzędowy ma ponad 500 koni mechanicznych
6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 l w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive ma maksymalny moment obrotowy 650 Nm generowany jest w zakresie od 2750 do 5500 obr/min, natomiast moc maksymalna osiągana jest przy 5510 obr/min i utrzymuje się aż do „odcinki” przy 7200 obr/min. Moc silnika przekazywana jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic. Takie osiągi w połączeniu ze zwiększoną trakcją oferowaną przez napęd M xDrive przekładają się na oszałamiające przyspieszenie. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, a prędkość 200 km/h osiąga w czasie 13,1 s. Przyspieszenie w średnim zakresie prędkości od 80 do 120 km/h trwa 2,8 s (na 4. biegu) lub 3,7 s (na 5. biegu). W połączeniu z opcjonalnym pakietem M Driver ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wzrasta z 250 do 280 km/h.
Podobnie jak układ chłodzenia również smarowanie zostało zaprojektowane z myślą o ekstremalnie dynamicznych sytuacjach podczas jazdy na torze. Specjalny układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami zapewnia emocjonujące brzmienie, które stanowi kluczowy element ogólnych wrażeń z jazdy, zwłaszcza podczas jazdy z otwartym dachem.
M xDrive
W menu kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła. Kierowca może też wyłączyć DSC, aktywując jednocześnie tryb 2WD. W tym ustawieniu napęd przekazywany jest wyłącznie na tylne koła bez jakiejkolwiek interwencji systemów kontroli układu jezdnego stabilizujących pojazd. Wprawni kierowcy mogą dzięki temu cieszyć się intensywnymi wrażeniami z jazdy. Napęd na wszystkie koła M xDrive zastosowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej, zapewniające w pełni adaptacyjny i niezwykle płynny rozdział mocy silnika na przednie i tylne koła. Przeniesienie większej części napędu na tył daje wrażenia z jazdy charakterystyczne dla M, rozsądnie poprawiając przy tym trakcję i zwinność. Smarowanie sprzęgła wielopłytkowego zostało zoptymalizowane, aby zapewnić stałą pracę napędu na wszystkie koła nawet podczas agresywnej jazdy na torze. Napęd M xDrive współpracuje z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi.
Sztywniutko!
Specjalnie dostosowana geometria osi i indywidualnie dobrane przełożenie układu kierowniczego uwzględniają także specjalne wymagania wynikające z napędu na wszystkie koła. Pięciowahaczowa oś tylna w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive charakteryzuje się precyzyjnie dopracowaną kinematyką i elastokinematyką. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się również kute obręcze kół M ze stopów lekkich o średnicy 19 cali na przedniej osi i 20 cali na osi tylnej.Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyróżnia się najwyższą precyzją prowadzenia, neutralną pracą układu kierowniczego nawet podczas jazdy na limicie oraz liniowym narastaniem sił bocznych w całym zakresie przyspieszenia bocznego. Wysoka sztywność skrętna struktury karoserii i punktów mocowania układu jezdnego tworzy doskonały fundament dla precyzyjnego prowadzenia nawet w ekstremalnie dynamicznych sytuacjach drogowych. Kluczowymi elementami są tu usztywnienia ukierunkowane na poprawę dynamiki jazdy oraz aluminiowy panel w przedniej części pojazdu, elementy usztywniające pod podłogą i sztywno połączony z nadwoziem wózek tylnej osi. Nie zapomniano również o specyficznym dla kabrioletu wyposażeniu w postaci pakietu drążków skrętnych w tylnej części nadwozia.
Magia elektroniki
Zintegrowany układ hamulcowy montowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyjątkowo szybko i precyzyjnie wytwarza wymagane ciśnienie w układzie hamulcowym. Układ oferowany jest zarówno ze standardowymi tarczami pływającymi M, jak i opcjonalnie z tarczami węglowo-ceramicznymi M. Układ opracowany do modeli BMW M oferuje także dwa ustawienia czułości pedału hamulca. Zakres funkcji systemu kontroli stabilności DSC obejmuje tryb M Dynamic, który za naciśnięciem przycisku dopuszcza większy poślizg kół dający wyjątkowo sportowe wrażenia z jazdy. W przypadku wyboru opcjonalnego układu M Drive Professional kierowca ma do dyspozycji nową funkcję M Traction Control. Ta innowacyjna forma kontroli trakcji umożliwia kierowcy ustawienie indywidualnych progów interwencji w celu ograniczenia poślizgu kół w dziesięciu stopniach.
M wnętrze
Wnętrze nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive łączy w sobie nowoczesną atmosferę klasy premium z typowym dla M zamiłowaniem do wyścigowego stylu. Kierownica skórzana M z łopatkami zmiany biegów, specjalna dźwignia biegów M i czerwone akcenty kolorystyczne pozwalają kierowcy skupić się na intensywnych doznaniach z jazdy. Wyposażenie standardowe obejmuje elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele sportowe M oraz rozszerzoną tapicerkę ze skóry Merino, a w wyposażeniu dodatkowym oferowane jest ogrzewanie szyi i – po raz pierwszy – wentylacja foteli. Atrakcyjnym punktem na liście opcji są nowe, podgrzewane fotele kubełkowe M Carbon. Ich forma łączy w sobie wyścigową funkcjonalność z lekką konstrukcją, doskonałym komfortem na długich trasach i wyśmienitym wykonaniem.
M system
Charakterystyczny dla M system wskazań i obsługi w BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive obejmuje przycisk Setup na konsoli środkowej. Zapewnia on bezpośredni dostęp do opcji ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego oraz napędu M xDrive. Naciskając jeden z przycisków M na kierownicy, można zapamiętać i aktywować jedną z dwóch ogólnych konfiguracji pojazdu. Z kolei opcja M Drive Professional została stworzona z myślą o jeździe na torze. Obok systemu M Traction Control obejmuje ona również funkcje M Drift Analyser i M Laptimer, która rejestruje parametry sportowej jazdy. Na konsoli środkowej znajduje się również standardowy przycisk M Mode. Pozwala on dostosować reakcje i charakterystykę systemów wspomagających kierowcę oraz wskazań na wyświetlaczu wskaźników i wyświetlaczu Head-Up, aby zapewnić wrażenia z jazdy odpowiednie do danej sytuacji i zgodne z charakterem modelu M. Kierowca ma do wyboru ustawienie ROAD i SPORT oraz dodatkowo tryb TRACK dostępny w połączeniu z układem M Drive Professional.
M Race Track
Opcjonalnie oferowany jest również pakiet M Race Track, który zmniejsza masę pojazdu o około 25 kg w porównaniu z samochodami w standardowej specyfikacji. Pakiet ten obejmuje hamulce węglowo-ceramiczne M, obręcze kół M ze stopów lekkich o obniżonej masie (dostępne opcjonalnie z oponami typu semi-slick) oraz kubełkowe fotele M Carbon.
Na boagto
Wyposażenie standardowe, w tym trójstrefowa klimatyzacja automatyczna, diodowe oświetlenie wnętrza z oświetleniem ambientowym oraz system głośników Hi-Fi, podnosi komfort zarówno podczas codziennej jazdy, jak i dłuższych podróży. Do wyposażenia standardowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive należy również BMW Live Cockpit Professional z w pełni cyfrowym wyświetlaczem, system nawigacyjny BMW Maps oparty na chmurze oraz inteligentny asystent osobisty BMW.
Postęp technologiczny, jaki dokonał się od czasu poprzedniego modelu, przejawia się również w znacznie rozszerzonej ofercie systemów wspomagających kierowcę. Do najważniejszych nowości należą asystent kierowania i kontroli pasa ruchu z funkcją aktywnej nawigacji oraz asystent pasa awaryjnego wchodzące w skład opcjonalnego systemu asystującego kierowcy Professional, a także asystent cofania (jedna z funkcji opcjonalnego asystenta parkowania).
Jeden komentarz
Comments are closed.