Wszystko, co chcesz wiedzieć o filtrach powietrza - Trends Magazines

Wszystko, co chcesz wiedzieć o filtrach powietrza

BMW serwis warsztat 2

Filtry powietrza często są pomijane podczas regularnego serwisu, a całkiem niesłusznie, bowiem grają bardzo ważną rolę w całym układzie dolotowym. Przedstawiamy podstawowe informacje, które powinieneś wiedzieć o filtrach powietrza. 

Jak często wymieniać filtr powietrza?

Producenci samochodów sugerują zwykle interwał 15 lub 30 tys.km, ewentualnie rok (w zależności od tego co wypadnie szybciej). Niestety, każdy samochód eksploatowany jest w innych warunkach zapylenia, z innymi prędkościami, więc filtr zapełnia się w sposób indywidualny. Jeśli tylko jest taka możliwość, warto jak najczęściej zaglądać do filtra powietrza i w razie potrzeby wymieniać go niezależnie od harmonogramu przeglądów. Taka procedura przyniesie dodatkową korzyść – kierowca będzie mógł precyzyjnie, dla swoich warunków eksploatacji określić optymalny interwał między wymianami.

Czy stan filtra może wpływać na osiągi silnika?

Tak, im bardziej zanieczyszczony filtr, tym większe opory przepływu powietrza i mniej tlenu w układzie dolotowym. Powoduje to zwykle odpowiednie zmniejszenie dawek paliwa, co przekłada się na spadek mocy. Niestety nie odczujemy spadku zużycia paliwa, ponieważ do utrzymania zwyczajowego tempa jazdy kierowca odruchowo nieco mocniej naciska na pedał gazu. Najlepszym dowodem na to, że stan filtra powietrza ma znaczenie dla pracy silnika jest fakt, że wszyscy monterzy instalacji gazowych wykonują strojenie nowe instalacji wyłącznie z nowym filtrem powietrza.

Czy można jeździć bez filtra powietrza?

Tak, ale drastycznie skróci to żywotność silnika. Zapylone powietrze dość szybko uszkodzi delikatne czujniki przepływu (np. przepływomierze), a w następnej kolejności spowoduje rysy na tulejach cylindrowych. Przecież to co zbiera się na filtrze powietrza, najczęściej ma formę piasku. Nikt chyba nie chciałby czegoś takiego wsypać do układu dolotowego.

Czy wymiana klasycznego filtra na stożkowy zwiększa moc silnika?

I tak, i nie. Wszystko zależy od tego jak będzie zamocowany filtr stożkowy. Jeśli ktoś zdemontuje jedynie obudowę seryjnego filtra i w to miejsce zamontuje filtr stożkowy, efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Chodzi o to, że filtr będzie zasysał gorące powietrze spod maski, a ono zawiera niestety znacznie mniej tlenu niż powietrze zimne dostarczane przez seryjny układ dolotowy. Aby wymiana seryjnego filtra na stożkowy przyniosła oczekiwany efekt, należy zamocować nowy filtr stożkowy w taki sposób, aby zagwarantować mu możliwość zasysania zimnego powietrza, np. spod atrapy chłodnicy lub spod zderzaka.
 
 
Źródło: pzlsedziszow

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M2 CS, czy to prawdziwy „homologation special”? – PREZENTACJA

Nowe BMW M2 CS to pierwszy ekskluzywny i limitowany model specjalny BMW M GmbH w klasie samochodów kompaktowych premium. Ten wyczynowy model pozycjonowany jest powyżej BMW M2 Competition i stanowi kontynuację historii sukcesu modeli BMW M3 CS i BMW M4 CS. Jest to baza dla BMW M2 CS Racing, nowego podstawowego modelu BMW M Motorsport oferowanego od…

wyścig start Maybach i BMW

Maybach kontra BMW 7. Najpierw masa, poźniej masa.

Zastanawialiście się kiedyś co jest szybsze: ważący 2,8 tony Maybach, czy pół tony lżejsze BMW 760Li? My też nie, ale i tak mamy dla Was odpowiedź! carwow  Matt z carwow ustawił na linii startu BMW 760Li z 2013 roku oraz mierzącego ponad 6 metrów Maybacha S62 z 2005. Obie limuzyny mają 12-cylindrowe silniki i są ultraluksusowymi…