Włoskie M3 na sprzedaż - Ile kosztuje E30 320is? - Trends Magazines

Włoskie M3 na sprzedaż – Ile kosztuje E30 320is?

BMW E30 320is 1989 włoskie M3 Italo-M3

Jest bardzo niewiele samochodów w historii BMW, które nie mają w oznaczeniu modelowym członu M, ale pod ich maską jest silnik z rodziny M-Power. Takim autem jest np. BMW Z8 lub prezentowane E30 320is. To rzadki i niezwykle ciekawy model. Jeden egzemplarz jest właśnie na sprzedaż w Niemczech.

320is to model, znany również jako Italo-M3. Samochód powstał z przyczyn podatkowych – oferowano go we Włoszech i Portugalii, gdzie przekraczająca dwa litry pojemność skokowa silnika oznaczała dużo wyższe opłaty. Uniknięto ich, łącząc nadwozie w dużej mierze zbliżone do seryjnej trójki z krótką skrzynią biegów Getrag z M3 oraz ze 192-konnym silnikiem S14B20, który w linii prostej wywodził się z jednostki M3. Skrócony skok tłoków sprawił jednak, że jeszcze bardziej uwielbiał wysokie obroty i oddawał maksymalną moc dopiero przy 6900 obr./min.

BMW E30 320is 1989 włoskie M3 Italo-M3 silnik

Italo-M3 to prawdziwy rarytas

320is powstawało w dwóch wersjach nadwoziowych. Łącznie zbudowano 1206 4-drzwiowych oraz 2542 2-drzwiowych egzemplarzy „włoskiego M3„. Oznacza to, że oferowane na sprzedaż coupé to jeden z 3748 sztuk wyprodukowanych między 1987 i 1990. Sprzedawany egzemplarz pochodzi z 1989 roku. W momencie pisania tego artykułu samochód z przebiegiem 143 tys. km osiągnął już cenę ponad 20 tys. Euro, a do zakończenia aukcji pozostały jeszcze 4 dni. Zapraszamy do jej śledzenia, a poniżej załączamy link i przetłumaczną treść ogłoszenia.

Galeria Italo-M3

Aukcja Ebay – TUTAJ

„Sprzedawany jest Bmw 320is italo M-technik 2. Koneserzy wiedzą, o co chodzi i właściwie nie ma wiele do powiedzenia, ale dla tych, którzy nie znają tutaj krótkiego opisu. To Bmw E30 320is Italo-M3. Z oryginalnym silnikiem S14 M3 org M-Ttechnik 2 pojazd zszedł wtedy z linii produkcyjnej i jest bardzo rzadki u mamy, tutaj dziś masz okazję licytować. Silnik i skrzynia biegów działają bez zarzutu. Wewnątrz nadal wygląda bardzo dobrze i ma dobre wyposażenie.
Ma też klimatyzację, farba nie jest już najlepsza z zewnątrz ale podwozie wygląda bardzo dobrze od rdzy, nie ma prawie nic, tylko 2 plamy rdzy, które można jeszcze zrobić przed sprzedażą. Nadal ma oryginalne włoskie zezwolenie na niemieckie zezwolenie, tylko tüv musiałoby zostać wykonane”

EDIT: samochód został sprzedany za EUR 26.716,00 – to chyba niezła cena, prawda?

Podobne

X5 LM Nürburgring

BMW X5 LM (V12 Le Mans) na Nürburgring – WIDEO

W 2000 roku BMW postanowiło zbudować najszybszego SUV-a świata. Bazą do jego przygotowania było produkowane od kilku miesięcy X5 E53.  Pod maskę trafiło 6.0 V12, które spisywało się na medal w bolidach startujących w 24-godzinnych wyścigach Le Mans. Prace nad BMW X5 Le Mans trwały cztery miesiące. Jednostka wciśnięta do X5 LM produkuje okrągłe 700…