Włoskie M3 na sprzedaż? - Ile kosztuje E30 320is? - BMW Trends

Włoskie M3 na sprzedaż – Ile kosztuje E30 320is?

BMW E30 320is 1989 włoskie M3 Italo-M3

Jest bardzo niewiele samochodów w historii BMW, które nie mają w oznaczeniu modelowym członu M, ale pod ich maską jest silnik z rodziny M-Power. Takim autem jest np. BMW Z8 lub prezentowane E30 320is. To rzadki i niezwykle ciekawy model. Jeden egzemplarz jest właśnie na sprzedaż w Niemczech.

320is to model, znany również jako Italo-M3. Samochód powstał z przyczyn podatkowych – oferowano go we Włoszech i Portugalii, gdzie przekraczająca dwa litry pojemność skokowa silnika oznaczała dużo wyższe opłaty. Uniknięto ich, łącząc nadwozie w dużej mierze zbliżone do seryjnej trójki z krótką skrzynią biegów Getrag z M3 oraz ze 192-konnym silnikiem S14B20, który w linii prostej wywodził się z jednostki M3. Skrócony skok tłoków sprawił jednak, że jeszcze bardziej uwielbiał wysokie obroty i oddawał maksymalną moc dopiero przy 6900 obr./min.

BMW E30 320is 1989 włoskie M3 Italo-M3 silnik

Italo-M3 to prawdziwy rarytas

320is powstawało w dwóch wersjach nadwoziowych. Łącznie zbudowano 1206 4-drzwiowych oraz 2542 2-drzwiowych egzemplarzy „włoskiego M3„. Oznacza to, że oferowane na sprzedaż coupé to jeden z 3748 sztuk wyprodukowanych między 1987 i 1990. Sprzedawany egzemplarz pochodzi z 1989 roku. W momencie pisania tego artykułu samochód z przebiegiem 143 tys. km osiągnął już cenę ponad 20 tys. Euro, a do zakończenia aukcji pozostały jeszcze 4 dni. Zapraszamy do jej śledzenia, a poniżej załączamy link i przetłumaczną treść ogłoszenia.

Galeria Italo-M3

Aukcja Ebay – TUTAJ

„Sprzedawany jest Bmw 320is italo M-technik 2. Koneserzy wiedzą, o co chodzi i właściwie nie ma wiele do powiedzenia, ale dla tych, którzy nie znają tutaj krótkiego opisu. To Bmw E30 320is Italo-M3. Z oryginalnym silnikiem S14 M3 org M-Ttechnik 2 pojazd zszedł wtedy z linii produkcyjnej i jest bardzo rzadki u mamy, tutaj dziś masz okazję licytować. Silnik i skrzynia biegów działają bez zarzutu. Wewnątrz nadal wygląda bardzo dobrze i ma dobre wyposażenie.
Ma też klimatyzację, farba nie jest już najlepsza z zewnątrz ale podwozie wygląda bardzo dobrze od rdzy, nie ma prawie nic, tylko 2 plamy rdzy, które można jeszcze zrobić przed sprzedażą. Nadal ma oryginalne włoskie zezwolenie na niemieckie zezwolenie, tylko tüv musiałoby zostać wykonane”

EDIT: samochód został sprzedany za EUR 26.716,00 – to chyba niezła cena, prawda?

Podobne

BMW 525 TDS. Awaryjne czy niesłusznie owiane złą sławą?

Znane jest powiedzenie: „nieważne, co mówią, ważne, żeby mówili”. Na pewno na takiej zasadzie swoją sławę zbudował silnik 2.5 TDS. Montowany był w BMW serii 3 (E36), 5 (E34, E39) oraz 7 (E38) oraz w Oplu Omega. Dużo się mówi na temat tego motoru, ale czy to wszystko jest prawda? Nasz Czytelnik postara się obalić…

To zmodyfikowane BMW E46 zadziałało jak wabik na policję

To mocno przerobione BMW E46 wygląda jak tania podróbka auta znanego z gry "Need for Speed". Dlaczego tania? Bez tablic rejestracyjnych, sprawnego oświetlenia i całego szeregu nieścisłości. Przerobione E46 zadziałało jak wabik na policyjną grupę Speed. Uwagę policjantów z poznańskiej drogówki przykuło BMW E46 coupe, które poruszało się ulicą Warszawską bez przedniej tablicy rejestracyjnej. Szybko…