Właściwa dawka adrenaliny i super rywalizacja - III runda BMW-Challenge - Trends Magazines

Właściwa dawka adrenaliny i super rywalizacja – III runda BMW-Challenge

W dniach 24-25 czerwca jedni z najszybszych polskich kierowców odwiedzili Kamieniec Ząbkowicki, gdzie Automobilklub Bydgoski zorganizował III Rundę AB CUP i BMW-Challenge. Tym razem zawody odbyły się na odcinku drogowym i zawodnicy mieli okazję pokazać jak szybko potrafią jeździć w otoczeniu drzew, zabudowań i wiaduktu kolejowego.

Odcinek, który przejeżdżany był trzy razy w jedną stronę oraz dwa razy „pod prąd”, zawierał wszystko to z czego słyną rajdy – były na nim ślepe zakręty, podjazdy, spadania, podbicia, wąskie i długie partie leśne, a także znalazło się kilka prostych odcinków na otwartym terenie.

Impreza rozpoczęła się w sobotę w godzinach przedpołudniowych odbiorem administracyjnym oraz badaniem kontrolnym, a już od godz. 14.00 do godz. 18.00 zawodnicy objeżdżali trasę i przygotowywali się do niedzielnej jazdy „na ostro”. O godz. 19.00 w Gminnym Ośrodku Kultury w Kamieńcu Ząbkowickim odbyła się obowiązkowa odprawa z zawodnikami, a po jej zakończeniu wszyscy czekali na niedzielny poranek.

Zawody rozpoczęły przejazdy treningowe zaplanowane od godz. 8.00 do 9.30. Kilka chwil po zakończonym treningu na trasę wjechała „zerówka”, sędziowie jeszcze raz zweryfikowali trasę i o godz. 9.48 rajdówka z nr 1 (Rafał Górecki BMW E36) wyruszyła na odcinek. W tym roku na szczęście pogoda była łaskawsza – ciepło, słonecznie i przede wszystkim sucho – zapowiadało to spore emocje. Najszybsze auta na trasie przejeżdżały odcinek w czasie ok. 1.42s. Wiedząc, że na takim odcinku oprócz mocnego samochodu liczy się też doświadczenie kierowców, z wielką uwagą obserwowaliśmy wyniki „live” w internecie – pierwszy odcinek wygrał powracający do BMW-Challenge po rocznej przerwie Szymon Grodzki (klasa Sport Plus), za nim na mecie zameldowali się Rafał Górecki (klasa OPEN) i Bartek Czwartosz (klasa Sport Plus). Różnica czasowa pomiędzy pierwszym a trzecim zawodnikiem generalki wyniosła 0,934s… Zapowiadało to ogromne emocje i tak było do końca dnia. Wielkim zaskoczeniem (jak najbardziej pozytywnym) była postawa Marcina Pogorzelskiego, który zdecydowanie słabszym autem (klasa S1600) zameldował się na 5 pozycji w klasyfikacji generalnej.

Odcinek nr 2 to zmiana na pozycji lidera – tym razem prowadzący w klasyfikacji sezonu Rafał Górecki zwyciężył przed Szymonem Grodzkim i Bartkiem Czwartoszem. Od bieżącego sezonu każdy trzeci jechany na czas odcinek w zawodach AB CUP i BMW-Challenge jest dodatkowo punktowany i nazywany SUPERODCINKIEM. Automobilklub Bydgoski, organizator cyklu dla zwycięzcy Superodcinka przeznacza dodatkowy puchar a zawodnicy w klasach jak i w klasyfikacji generalnej mają szansę zdobyć dodatkowe punkty. Tym razem zwycięzcą został Bartek Czwartosz, drugi był Rafał Górecki (strata do zwycięzcy 0,184s.), a trzeci na metę wjechał Szymon Grodzki (strata do zwycięzcy 0,610s.).

Po odcinku trzecim zawodnicy mieli przerwę obiadową a organizatorzy przygotowali drugi etap zawodów i kolejne dwa odcinki. Os 4 wystartował o 15.05 i tak jak poprzednio pierwsza trójka pozostała taka sama tylko zawodnicy zamienili się pozycjami.. Ponownie odcinek wygrał Szymon Grodzki, drugi był Bartek Czwartosz a trzeci linię mety przejechał Rafał Górecki. Tym razem różnica pomiędzy pierwszym a trzecim zawodnikiem była już bardzo duża ponieważ przekroczyła sekundę i wyniosła 1,113s.

Przed ostatnim przejazdem OS5 w generalce prowadził Rafał Górecki przed Szymonem Grodzkim (strata do lidera 0,821s.) i Bartkiem Czwartoszem, który stracił do Rafała 2,563s., a do Szymona 0,821s. Każde rozwiązanie było jeszcze możliwe, a tak małe różnice czasowe zapowiadały ogromne emocje. Na szczęście każdy z prowadzącej trójki wykonał swój plan i po wjechaniu na metę poznaliśmy zwycięzców III rundy – prowadzenie utrzymał Rafał Górecki przed Szymonem Grodzkim i Bartkiem Czwartoszem. Po przejechaniu 5 oesów różnica pomiędzy pierwszym a trzecim zawodnikiem wyniosła 3,230s.!!!

W pozostałych klasach również toczyła się zacięta walka – w klasach pucharowych BMW-Challenge, gdzie zawodnicy jadą prawie identycznymi samochodami i na jednym rodzaju ogumienia zawsze walczą o ułamki sekund, pokazując jak potrafią być szybcy.

Klasa SPORT – Dawid Smółka, Michał Gołębiewski, Przemysław Grodzki,
Klasa SPORT PLUS – Szymon Grodzki, Bartosz Czwartek, Michał Zataj,
Klasa START & FINISH – Tomasz Michalski,
Klasa SPRINT – Jakub Jurek, Piotr Laskowski, Robert Olszowski,
Klasa OPEN – Rafał Górecki, Wojciech Karwan.

„Runda w Kamieńcu na długo pozostanie w mojej pamięci. To były jedne z najciekawszych zawodów w jakich brałem udział. Jak zwykle super zorganizowane i z właściwą dawką adrenaliny. Chłopaki dzięki za super rywalizację i genialne tempo – szacun. Podziękowania dla mojego Teamu Atlas Ward Motorsport oraz całej ekipy organizatorów.” – powiedział po zawodach zwycięzca, Rafał Górecki.

Swoją wypowiedzią podzielił się również Michał Zataj: „Przyjechałem tu z nastawieniem nauki jazdy w tego typu warunkach i z zamiarem nie podejmowania zbędnego ryzyka – to moje pierwsze kilometry „oesowe” w życiu i nie od razu Kraków zbudowano. Wyniosłem z tego dnia bardzo dużo. Dowiedziałem się na przykład, że czuję się zaskakująco pewnie na szybkich podbijających partiach, natomiast boję się szukać granicy przyczepności na wąskiej zabrudzonej drodze. I jeszcze jednej ciekawej rzeczy się dowiedziałem – samochód z częściowo zaciągniętym ręcznym staje się wyraźnie wolniejszy, a tak pokonałem dużą część trzech pierwszych OS-ów, nie wiedząc że hydrauliczny ręczny odbija mi po starcie dopiero przy pierwszym hamowaniu hamulcem nożnym, które następowało po bardzo długiej szybkiej partii. Dopiero przyglądając się po zawodach moim on-boardom spostrzegłem przyczynę niedostatku mocy na starcie, który każdorazowo mnie irytował i już chciałem wymieniać silnik :).”

Pamiętając ubiegłoroczne zawody Automobilklub Bydgoski (we współpracy w OES Team) wprowadził pewne delikatne korekty zarówno w programie imprezy jak i zabezpieczeniu odcinka i okazało się że można jeździć szybko i bezpiecznie – na szczęście straż pożarna z OSP Kamieniec oraz pozostałe służby ratunkowe nie miały nic do roboty w trakcie imprezy.

Uroczyste zakończenie zawodów oraz wręczenie pucharów odbyło się na terenie stadionu w Kamieńcu Ząbkowickim, a puchary wręczał Wójt gminy Kamieniec Ząbkowicki Pan Marcin Czerniec.

https://youtu.be/zUuSGSL-3SY

Na koniec należy podkreślić, że organizacja tego typu imprezy wymaga wiele pracy i wiele nakładów, a bez pomocy władz gminy, powiatu, województwa, wielu firm i osób prywatnych nie byłaby w ogóle możliwa. Chcemy serdecznie podziękować za pomoc Panu Marcinowi Czerniecowi – Wójtowi Gminy Kamiec Ząbkowicki, Pani Annie Jarkiewicz bez pomocy której byłoby nam znacznie trudniej, Pani Jolancie szefującej GOK za zaufanie i pomoc, kolegom z OES Team – Tadeuszowi i Krystianowi za ich profesjonalne podejście i osobiste zaangażowanie, wszystkim służbom ratowniczym, które zabezpieczały odcinek na czele z OSP Kamieniec, sędziom zabezpieczającym trasę oraz kibicom (a było ich dosyć sporo) za bezpieczne oglądanie zawodów oraz stałej ekipie z naszego Klubu (Adam, Radek, Józiu, Jacek, Agnieszka). Największe podziękowania jednak należą się zawodnikom, bez których ta impreza w ogóle nie miałaby sensu – serdecznie dziękujemy za to że mieliście ochotę spędzić z nami weekend i pokazaliście licznie zgromadzonym kibicom swoje ponadprzeciętne umiejętności. Bardzo dziękujemy i mamy nadzieję, że w kolejnym sezonie również uda nam się zaprosić Was do Kamieńca Ząbkowickiego!

fot. FotoDron.PRO

Podobne

Niesamowite BMW 850i AC Schnitzer

Dwunastocylindrowy widlasty silnik, piękne ponadczasowe linie nadwozia. BMW 850i - marzenie każdego fana prawdziwej motoryzacji. Marzenie, które w obecnych czasach coraz trudniej spełnić nie tylko z powodu sprzeciwów zielonych, ale także polityki koncernów motoryzacyjnych. Kiedyś wszystko było prostsze. Lista stacji telewizyjnych ograniczała się do kilku pozycji, internet nie starał się zastępować życia, a po ulicach…

Lżejsze i szybsze BMW M2

Kreatywni tunerzy tworzą samochody, o których mogą pomarzyć salony sprzedaży BMW. Jednym z nich jest LM M2 Cabriolet. Tak, to nie pomyłka. Nie dość, że opracowano otwartą wersję M2, to poddano ją kuracji podnoszącej moc i usuwającej zbędne kilogramy! Za przeprowadzenie skomplikowanej operacji odpowiada firma Lightweight. Sercem samochodu jest silnik N55, który wyposażono w tytanowy…