Więcej aut elektrycznych grupy Volkswagena - w tym roku ID.4 i ID.5 - Trends Magazines
15 kwietnia 2021

Więcej aut elektrycznych grupy Volkswagena – w tym roku ID.4 i ID.5

Volkswagen ID.4 tył

W ubiegłym roku w Polsce odnotowaliśmy dużą dynamikę wzrostu rejestracji samochodów elektrycznych. Spory w tym udział aut grupy Volkswagena.

Mimo że cały rynek nowych samochodów osobowych zmniejszył się o 22,9%, liczba zarejestrowanych samochodów elektrycznych wzrosła aż o 147,1%, do 3.685 samochodów (w 2019: 1.491 egzemplarzy).

Konferencja prasowa Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska
Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska podczas konferencji prasowej

W 2020 roku zarejestrowano łącznie 8 razy więcej nowych aut elektrycznych marek należących do Volkswagen Group Polska niż rok wcześniej. Nasza elektryczna ofensywa zdecydowanie nabiera tempa. Mimo iż Grupa Volkswagen w Polsce oferuje auta elektryczne w niemal wszystkich segmentach rynku, oferta w tym roku (2021) zostanie podwojona. W najbliższych tygodniach w salonach zadebiutują Škoda Enyaq oraz Volkswagen ID.4 – powiedział podczas konferencji prasowej podsumowującej ubiegły rok Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

VW ID.3 w ruchu
W ubiegłym roku kupiono w Polsce 189 sztuk VW ID.3

Liderem zestawienia rejestracji nowych samochodów elektrycznych w Polsce w 2020 roku jest Skoda – najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Polsce w minionym roku była Škoda Citigoe iV (516 szt.). W sumie zarejestrowano 943 elektryczne samochody osobowe marek, które należą do Volkswagen Group Polska. Wśród nich m.in. 189 egzemplarzy Volkswagena ID.3, który wszedł do sprzedaży we wrześniu oraz 114 sztuk Audi e-tron i 106 Porsche Taycan.

Przypomnijmy, że w 2020 roku koncern VW dostarczył klientom na świecie 9,3 miliona samochodów, z tego w Polsce 120.009 egzemplarzy osobowych.

W tym roku możemy liczyć na kolejne auta elektryczne z oferty VW, w tym ID.4 i ID.5.

Podobne

VW Bora IV 1.9 TDI, tuning

VW Bora dla statecznego pana? Chyba nie ta!

Pierwszy Volkswagen Grzegorza – kupiony sześć lat wcześniej Golf trzeciej generacji – z powodu silnika i ubogiego wyposażenia po niespełna 6 miesiącach został sprzedany. Jednak jego miejsce zajęło auto z tym samym logo. Mniej popularna, lecz według Grześka prezentująca dużo większy potencjał Bora. Borunia – jak nazywa swój pojazd Grzesiek – była w momencie zakupu…

Ostry klasyk – Wyścigowe Scirocco

Zwarte, lekkie i mocne. Klasyczne Scirocco stanowiło świetną bazę do skonstruowania samochodu wyścigowego. Decyzja o zbudowaniu wyczynowego Scirocco zapadła już w roku premiery samochodu. Wyścigówka ujrzała światło dzienne w 1974 roku. Na pierwsze sukcesy nie trzeba było długo czekać – w kolejnym sezonie Scirocco zaczęło zwyciężać. Sezony 1976 i 1977 upłynęły pod znakiem kompletnej dominacji…