Więcej aut elektrycznych grupy Volkswagena - w tym roku ID.4 i ID.5 - Trends Magazines

Więcej aut elektrycznych grupy Volkswagena – w tym roku ID.4 i ID.5

Volkswagen ID.4 tył

W ubiegłym roku w Polsce odnotowaliśmy dużą dynamikę wzrostu rejestracji samochodów elektrycznych. Spory w tym udział aut grupy Volkswagena.

Mimo że cały rynek nowych samochodów osobowych zmniejszył się o 22,9%, liczba zarejestrowanych samochodów elektrycznych wzrosła aż o 147,1%, do 3.685 samochodów (w 2019: 1.491 egzemplarzy).

Konferencja prasowa Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska
Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska podczas konferencji prasowej

W 2020 roku zarejestrowano łącznie 8 razy więcej nowych aut elektrycznych marek należących do Volkswagen Group Polska niż rok wcześniej. Nasza elektryczna ofensywa zdecydowanie nabiera tempa. Mimo iż Grupa Volkswagen w Polsce oferuje auta elektryczne w niemal wszystkich segmentach rynku, oferta w tym roku (2021) zostanie podwojona. W najbliższych tygodniach w salonach zadebiutują Škoda Enyaq oraz Volkswagen ID.4 – powiedział podczas konferencji prasowej podsumowującej ubiegły rok Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

VW ID.3 w ruchu
W ubiegłym roku kupiono w Polsce 189 sztuk VW ID.3

Liderem zestawienia rejestracji nowych samochodów elektrycznych w Polsce w 2020 roku jest Skoda – najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Polsce w minionym roku była Škoda Citigoe iV (516 szt.). W sumie zarejestrowano 943 elektryczne samochody osobowe marek, które należą do Volkswagen Group Polska. Wśród nich m.in. 189 egzemplarzy Volkswagena ID.3, który wszedł do sprzedaży we wrześniu oraz 114 sztuk Audi e-tron i 106 Porsche Taycan.

Przypomnijmy, że w 2020 roku koncern VW dostarczył klientom na świecie 9,3 miliona samochodów, z tego w Polsce 120.009 egzemplarzy osobowych.

W tym roku możemy liczyć na kolejne auta elektryczne z oferty VW, w tym ID.4 i ID.5.

Podobne

Sześć lat zmian VW Passata B2 (typ 32b) Fließheck

Passat B2, zwłaszcza w wersji hatchback, nazywany jest szczupakiem. Historia limuzyny Volkswagena może kojarzyć się jednak z tytułem delfina nadawanym następcy tronu. Szczególnie gdy patrzy się na takiego Passata, jak należący do Patryka. Jego auto przypomina o ewolucji nadwozi modelu. Passat B1 wywodził się z pierwszej generacji Audi 80. Jednak jak pisze Zdzisław Podbielski w…