Więcej aut elektrycznych grupy Volkswagena - w tym roku ID.4 i ID.5 - Trends Magazines

Więcej aut elektrycznych grupy Volkswagena – w tym roku ID.4 i ID.5

Volkswagen ID.4 tył

W ubiegłym roku w Polsce odnotowaliśmy dużą dynamikę wzrostu rejestracji samochodów elektrycznych. Spory w tym udział aut grupy Volkswagena.

Mimo że cały rynek nowych samochodów osobowych zmniejszył się o 22,9%, liczba zarejestrowanych samochodów elektrycznych wzrosła aż o 147,1%, do 3.685 samochodów (w 2019: 1.491 egzemplarzy).

Konferencja prasowa Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska
Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska podczas konferencji prasowej

W 2020 roku zarejestrowano łącznie 8 razy więcej nowych aut elektrycznych marek należących do Volkswagen Group Polska niż rok wcześniej. Nasza elektryczna ofensywa zdecydowanie nabiera tempa. Mimo iż Grupa Volkswagen w Polsce oferuje auta elektryczne w niemal wszystkich segmentach rynku, oferta w tym roku (2021) zostanie podwojona. W najbliższych tygodniach w salonach zadebiutują Škoda Enyaq oraz Volkswagen ID.4 – powiedział podczas konferencji prasowej podsumowującej ubiegły rok Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

VW ID.3 w ruchu
W ubiegłym roku kupiono w Polsce 189 sztuk VW ID.3

Liderem zestawienia rejestracji nowych samochodów elektrycznych w Polsce w 2020 roku jest Skoda – najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Polsce w minionym roku była Škoda Citigoe iV (516 szt.). W sumie zarejestrowano 943 elektryczne samochody osobowe marek, które należą do Volkswagen Group Polska. Wśród nich m.in. 189 egzemplarzy Volkswagena ID.3, który wszedł do sprzedaży we wrześniu oraz 114 sztuk Audi e-tron i 106 Porsche Taycan.

Przypomnijmy, że w 2020 roku koncern VW dostarczył klientom na świecie 9,3 miliona samochodów, z tego w Polsce 120.009 egzemplarzy osobowych.

W tym roku możemy liczyć na kolejne auta elektryczne z oferty VW, w tym ID.4 i ID.5.

Podobne

VW TRENDS 4:2023

Nowy numer VW TRENDS 4/2023 nadjeżdża!

Najnowszy magazyn VW TRENDS 4/2023 już od 21 grudnia w sprzedaży! A w środku m.in.: l  Elegancki i mocarny – Touareg III FL pierwsza jazda l  Nowa klasa wyższa -  ID. 7 w praktyce l  Wybór optymalny – VW T-Roc l  Od Golfa I po czołg Leopard - Ciekawostki z Essen Motor Show l Das…

Który oszczędniejszy: Passat TDI (190 KM) czy Passat GTE (218 KM)?

Legendarne TDI i walczące o swoje miejsce na rynku GTE są różnymi receptami Volkswagena na niskie zużycie paliwa. Drogi do sukcesu okazują się różne, tak samo jak charaktery obu wersji limuzyny. Przez lata utarła się teoria, że diesle są oszczędne, a silniki benzynowe paliwożerne, co rekompensują większą zrywnością i wyższą kulturą pracy. Rozwój techniki sprawił,…