Wetterauer Performance WP620, czyli BMW M4 po tuningu - Trends Magazines

Wetterauer Performance WP620, czyli BMW M4 po tuningu

Na pierwszy rzut oka nic nie zdradza atrakcji kryjących się pod nadwoziem. W końcu lżejsze koła, większy spojler i kilka naklejek mogło otrzymać każde M4. Do myślenia daje jedynie napis WP620.  Prawdziwi pasjonaci motoryzacji mogą domyślać się, że chodzi o moc. I tak jest faktycznie! Z zaledwie trzech litrów pojemności specjalistom z Wetterauer Performance GmbH udało się wykrzesać 620 KM i 760 Nm. To imponujący skok względem seryjnych 431 KM i 550 Nm.

To jego uzyskania konieczny był montaż zoptymalizowanych turbosprężarek. Tuner poprawił zarówno ich strony „zimne”, jak i „gorące”. M4 otrzymało także kompletny, tytanowy wydech firmy Akrapovic, w którym udoskonalone zostały nawet początkowe sekcje downpipe. Prace nad zespołem napędowym zakończono strojeniem elektroniki. Na życzenie klienta może zostać wgrany algorytm potęgujący strzelanie z wydechu przy zmianach biegów czy zdjęciu nogi z gazu.

Na przyczepnym asfalcie M4 od Wetterauer Performance jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 3,6 s. Ogranicznik prędkości został zlikwidowany, więc WP620 może osiągać 330 km/h, przy których wskazówka prędkościomierza opiera się o koniec skali.

Przy wysokich prędkościach tylna oś jest dociskana do nawierzchni przez pokaźnych rozmiarów spojler ze skrzydłem wykonanym z karbonu. Dodatki z włókna węglowego pojawiły się też w kabinie, pod maską oraz w dolnych częściach zderzaków.

Filigranowe ramiona 20-calowych felgi OZ Ultraleggera poprawiały chłodzenie – i tak wyjątkowo odpornych na przegrzanie – ceramicznych tarcz. Ale to nie jedyna ich zaleta. Kultowe obręcze OZ słyną z lekkości. A niższe masy nieresorowane i wirujące, to jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie, większa zwinność samochodu i wyostrzona reakcja na gaz.

fot.Wetterauer Performance

Podobne

Więcej niż skuter. Kupujemy używane BMW C1 (2000-2003)

Z powodu wyśrubowanych cen i słabych osiągów stał się jedną z największych klęsk BMW Motorrad. Zainteresowanie było na tyle małe, że produkcję zawieszono po trzech latach. Jak na ironię, używane BMW C1 stały się atrakcyjną propozycją. Tym bardziej, że do ich prowadzenia wystarczy prawo jazdy kategorii B. Motocykle nie należą do najbezpieczniejszych środków lokomocji. BMW…

Naprawa rozbitego BMW M3 okazją do… tuningu!

W Polsce informacja o powypadkowej przeszłości pojazdu budzi lęk. Nieprzypadkowo. Nierzadko do mechaników trafiają auta w koszmarnym stanie. Sytuacja wygląda inaczej na zachodzie Europy. Naprawiane są samochody, które nadają się do naprawy, a operacja ma ekonomiczne uzasadnienie. Doskonałym przykładem jest BMW M3 E46, które trafiło na plac duńskiej firmy Schmiedmann. Coupé wzięło udział w kolizji,…