Warto wiedzieć: auto w kolorze chromu. Czy można nim legalnie jeździć? - Trends Magazines

Warto wiedzieć: auto w kolorze chromu. Czy można nim legalnie jeździć?

Pomysłów na modyfikowanie samochodów nie brakuje. Czasami jednak stoją one na bakier z prawem. Można zadać sobie pytanie, czy w Polsce można bez konfliktu z przepisami i bez obaw o utratę dowodu rejestracyjnego poruszać się samochodem w kolorze chromu, którego niemal lustrzana karoseria będzie intensywnie odbijała promienie słoneczne.

– W obecnych uregulowaniach prawnych związanych z ruchem pojazdów na drodze brak jest odniesienia do kryteriów, jakim powinien odpowiadać kolor nadwozia pojazdu samochodowego z wyjątkiem określonych specyficznych grup pojazdów ( niektóre pojazdy uprzywilejowane, pojazdy pomocy drogowej itp.) – wyjaśniają funkcjonariusze z Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu.

Dodają przy tym, że art. 66 ust. 1 pkt.1 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r Nr 108 poz. 908) nakazuje, aby pojazd uczestniczący w ruchu był tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego nie zagrażało bezpieczeństwu zarówno osób nim jadących, jak i innych uczestników ruchu. W określonych przypadkach wygląd nadwozia może nasuwać uzasadnione przypuszczenie, iż odbijające się promienie światła mogą oślepiać innych użytkowników ruchu stwarzając realne zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

fot. Newspress

Podobne

kuloodporny VW

kuloodporny Garbus

Kiedy wydaje Ci się, że widziałeś już dosłownie każdą możliwą modyfikację świata VW Garbusa, to nagle okazuje się, że jest coś jeszcze... to kuloodporny Garbus! Podobno co najmniej dwie głowy państw jeździły chłodzonymi powietrzem chrząszczami, ale ten kuloodporny nie należał do żadnej z nich... Kuloodporny Beetle pochodzi z Włoch i nie był własnością żadnego oligarchy. Należał…

Końcówki do wydechu do twojego samochodu

Końcówki wydechu to końcowy fragment układu wydechowego w każdym samochodzie. Jego zadaniem jest odprowadzanie zanieczyszczeń, które powstają w czasie pracy silnika i pozostałych podzespołów. Jest to przede wszystkim mieszanka paliwowo-powietrzna, a także energia cieplna, nadciśnienie i energia kinetyczna. Najczęściej stosuje się jedną końcówkę do wydechu, choć w niektórych modelach znajdziesz ich nawet cztery (mowa oczywiście…