Warto wiedzieć: auto w kolorze chromu. Czy można nim legalnie jeździć? - Trends Magazines

Warto wiedzieć: auto w kolorze chromu. Czy można nim legalnie jeździć?

Pomysłów na modyfikowanie samochodów nie brakuje. Czasami jednak stoją one na bakier z prawem. Można zadać sobie pytanie, czy w Polsce można bez konfliktu z przepisami i bez obaw o utratę dowodu rejestracyjnego poruszać się samochodem w kolorze chromu, którego niemal lustrzana karoseria będzie intensywnie odbijała promienie słoneczne.

– W obecnych uregulowaniach prawnych związanych z ruchem pojazdów na drodze brak jest odniesienia do kryteriów, jakim powinien odpowiadać kolor nadwozia pojazdu samochodowego z wyjątkiem określonych specyficznych grup pojazdów ( niektóre pojazdy uprzywilejowane, pojazdy pomocy drogowej itp.) – wyjaśniają funkcjonariusze z Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu.

Dodają przy tym, że art. 66 ust. 1 pkt.1 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r Nr 108 poz. 908) nakazuje, aby pojazd uczestniczący w ruchu był tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego nie zagrażało bezpieczeństwu zarówno osób nim jadących, jak i innych uczestników ruchu. W określonych przypadkach wygląd nadwozia może nasuwać uzasadnione przypuszczenie, iż odbijające się promienie światła mogą oślepiać innych użytkowników ruchu stwarzając realne zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

fot. Newspress

Podobne

Porsche_911_Targa

Historia Porsche Targa

55 lat temu, podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, Porsche zaprezentowało model 911 Targa. Targa nie była ani kabrioletem, ani coupé, nie miała też nadwozia z hardtopem. Była czymś zupełnie nowym: pierwszym bezpiecznym kabrioletem na świecie, ze stałym pałąkiem przeciwkapotażowym. Co wyróżnia wersję Targa? Zdejmowany, składany dach oraz plastikowa, składana tylna szyba sprawiały, że podróżowanie…

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi widok z przodu

SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI, to ciekawa propozycja

SsangYong, to koreańska marka, którą znamy z wcześniejszych modeli Musso, Rexton czy Korando. Tym razem chce podbić polski rynek małym SUV-em lub - jak kto woli - crossoverem  o wdzięcznej nazwie Tivoli. Kilka lat po pierwszym spotkaniu z marką, która m.in. na zlecenie armii amerykańskiej produkowała Jeepy, a przejęta w 2010 roku przez indyjską firmę…