W tej Skodzie nie będziesz narzekał na brak miejsca - nowy Superb Combi 1.5 TSI iV - Trends Magazines

W tej Skodzie nie będziesz narzekał na brak miejsca – nowy Superb Combi 1.5 TSI iV

Skoda Superb Kombi widok od tyłu

Od 2001 roku, gdy wskrzeszono markę Superb (początki to lata 1934 – 1949) jest ona flagowym modelem Skody. Teraz mamy już czwartą generację, która w wersji kombi prezentuje się nad wyraz okazale.

Skoda Superb Kombi widok z przodu

NADWOZIE

Trzeba przyznać, że styliści nowego Superba nie poszaleli – postawili na ewolucję zamiast rewolucji. I dobrze. Auta zyskało bardziej smukłą i opływową sylwetkę, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza zmniejszył się do 0,25 (to najbardziej aerodynamiczne kombi w historii marki).  Przednie lampy wyglądają podobnie jak w poprzedniej generacji, ale za to osłona chłodnicy ma wyraźnie inny kształt.

Skoda Superb Kombi widok z boku

Z boku i tyłu auto prezentuje się bardzo dobrze. Nowy Superb Combi jest 4 cm dłuższy, 1,5 cm węższy i 0,5 cm niższy w stosunku do poprzednika, ale rozstaw osi pozostał bez mian. Auto jest na tyle duże, że trzeba się czasami nagłowić, by znaleźć odpowiednie do zaparkowania miejsce.

Skoda Superb Kombi widok z przodu

WNĘTRZE

We środku nowego Superba czeka na kierowcę przemyślany i starannie wykończony kokpit, choć nie wszystkim mogą się spodobać wstawki materiałowe.  Dźwignię zmiany biegów przeniesiono obok kierownicy, dzięki czemu na tunelu środkowym wygospodarowano miejsce na dodatkowe schowki.

Skoda Superb Kombi kokpit

Kokpit z wielofunkcyjnymi pokrętłami jest bardzo praktyczne i dobrze zaplanowany. Łatwo jest sterować nie tylko klimatyzacją, ale też głośnością czy trybami jazdy. Nowy system multimedialny z 13-calowym ekranem jest bardzo intuicyjny sprawnie reaguje na dotyk.

Skoda Superb Kombi pokrętła klimatyzacji

Kierowca i pasażerowie także ci podróżujący z tyłu nie będą narzekać na brak miejsca dla nóg jak i nad głową. Każdą nawet bardzo długą podróż odbędą w komfortowych warunkach.

Skoda Superb Kombi bagażnik

Bagażnik bardzo pojemny i praktycznie zaprojektowany. W wersji plug-in niestety trochę mniej miejsca, bo odpowiednio 510-1770 l. Liczne funkcjonalne rozwiązania (haczyki, roleta itd.) pomagają w efektywnym wykorzystaniu dostępnej przestrzeni.

Skoda Superb Kombi silnik

NAPĘD

Produkowane w Bratysławie auto napędza silnik 1.5 TSI 150 KM z mocniejszą baterią 25,7 kWh, która pozwala przejechać „na prądzie” ok. 100 km.  Generalnie w kiedy ruszamy nowym Superbem załącza się napęd elektryczny. Możemy jednak w prosty sposób wybrać tryb hybrydowy przełączając się z E-Mode na Hybrid i wówczas napęd spalinowy szybciej włącza się do pracy. Silniki sprzęgnięte są z 6-stopniową skrzynią DSG, której reakcja przy ruszaniu mogłaby być przyjemniejsza przenosi napęd na przednia oś.

Skoda Superb Kombi dane spalania

WRAŻENIA

Nowa Skoda Superb Combi to auto, w którym nie będziemy narzekać na brak miejsca. Nawet na długie wakacje 4-osobowa rodzina wybierze się komfortowo i bezpiecznie, a także ekonomicznie. Podczas naszego testu średnie spalanie nie przekroczyło 6,9 l/100 km. Jedyne na co można narzekać, to zmniejszona do 45 litrów pojemność zbiornika paliwa, ale tak jest już urok hybryd PHEV.

Okazuje się, że cel, który postawiła sobie Skoda w wypadku modelu Superb ponad 20 lat temu udaje się nadal osiągać. Zgodnie z wieloletnia tradycją znajdziemy w niej nietypowe, a praktyczne rozwiązania jak choćby skrobaczką do szyb umieszczoną na klapie wlotu paliwa, czy ułatwiający dolewanie płynu do spryskiwaczy korek.

RT

Fot. autor

 

Skoda Superb Combi 1.5 TSI iV

Silnik 1.5 TSI (150 KM) + elektryczny
Maks. moc całkowita  204 KM
Maks. moment obr.  250 Nm
Skrzynia biegów DSG-6
Długość / szerokość / wysokość 4902 / 1849 / 1483 mm
Rozstaw osi 2837 mm
Pojemność bagażnika 510 / 1770 l
Pojemność zbiornika paliwa  45 l
0-100 km/h 8,1 s
V-maks. 220 km/h
Średnie zużycie paliwa 6,9 l/100 km
Cena bazowa /testowy egz. od 208.000 / 225.450 zł

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

290 KM w 10 sekund: test VW Golfa GTI

Clubsport to ukłon w stronę 40-letniej historii GTI. Jest też pomostem między wersją Performance i R. W standardzie występuje z manualną skrzynią, mechanizmem różnicowym przedniej osi, a także sportowym i obniżonym zawieszeniem. Dzięki funkcji boost jego moc na 10 sekund wzrasta do 290 KM. Czy jest wart grzechu? Gdy w 1976 roku debiutował Golf I…

BMW_E84_X1_28i_xDrive

Test BMW X1 28i: wstęp do archiwum X

To miał być zwykły test nie do końca zwyczajnego samochodu. Nikt z nas nie przewidywał, że tak się zakończy… W słoneczny czerwcowy dzień w doskonałych humorach stawiliśmy sięw warszawskiej siedzibie BMW po odbiór testowego X1 xDrive 28i. Dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy generujący 245 KM był obietnicą mocnych wrażeń. Nie zakładaliśmy, że będą aż tak mocne... Cofnijmy…