VW zmienia oblicze stacji ładowania - E-TRENDS - Trends Magazines

VW zmienia oblicze stacji ładowania – E-TRENDS

Volkswagen prezentuje rozwiązanie przyszłości, w której poszukiwania stacji ładowania samochodów elektrycznych w pewnym sensie dobiegają końca. Mobilny robot ładujący Volkswagen Group Components przejmuje to zadanie – i robi to całkowicie autonomicznie.

 

Jak to działa?

Po uruchomieniu za pomocą aplikacji lub komunikacji V2X robot mobilny podjeżdża do pojazdu, który wymaga naładowania, i komunikuje się z nim. Od otwarcia klapy gniazda ładowania po podłączenie wtyczki do odłączenia – cały proces ładowania przebiega bez udziału człowieka. Najważniejsze: mobilny robot przenosi przyczepę w postaci mobilnego urządzenia do magazynowania energii do pojazdu i łączy je; następnie wykorzystuje to urządzenie do przechowywania energii do ładowania akumulatora pojazdu elektrycznego. Mobilne urządzenie magazynujące energię pozostaje przy pojeździe podczas całego procesu ładowania. Tymczasem robot ładuje inne pojazdy elektryczne. Po zakończeniu usługi ładowania robot zbiera urządzenie magazynujące energię i przekazuje je z powrotem do stacji ładującej.

Naszym zdaniem

Fajne, ale skomplikowane i drogie. Czy to jest faktycznie konieczne? Póki co stacjonarne ładowarki radzą sobie w większości z popytem na energię, ale to może ulec zmianie wraz ze wzrostem sprzedaży aut elektrycznych. Duży plus za to, że VW stara się patrzeć w przyszłość i szukać niszy w całym tym „elektrycznym zamieszaniu”, którą może zdominować jako pionier. Musimy tylko pamiętać, że każdy taki robot to w praktyce kolejny akumulator.

Podobne

Jeden z dziesięciu, czyli BRABUS G V12 900

BRABUS G V12 900 „ONE OF TEN” (jeden z dziesięciu) świętuje swoją światową premierę na IAA 2019 we Frankfurcie nad Menem. Piętnaście lat po prezentacji pierwszego BRABUSa G V12 na Geneva Motor Show 2004 inżynierowie ponownie wszczepili silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem do nadwozia Mercedesa Klasy G. Tym razem do typoszeregu W 463A. 6,3-litrowy silnik…

rs6-22-inch-wheels-polished

1000 KM w rodzinnym kombi

Audi RS6 od Wheelsandmore to 6 Etapów do szczęścia. Przejdź przez wszystkie, a otrzymasz niesamowite auto o mocy 1010 KM. Etap 1: soft Korzystając z klasycznej zmiany oprogramowania, tuner Audi proponuje 710 KM i 920 Nm z pierwotnych 600 KM i 800 Nm. Cena za upgrade to około 2100 Euro. Dzięki aktualizacji ECU blokada predkości maksymalnej…