VW zmienia oblicze stacji ładowania - E-TRENDS - Trends Magazines

VW zmienia oblicze stacji ładowania – E-TRENDS

Volkswagen prezentuje rozwiązanie przyszłości, w której poszukiwania stacji ładowania samochodów elektrycznych w pewnym sensie dobiegają końca. Mobilny robot ładujący Volkswagen Group Components przejmuje to zadanie – i robi to całkowicie autonomicznie.

 

Jak to działa?

Po uruchomieniu za pomocą aplikacji lub komunikacji V2X robot mobilny podjeżdża do pojazdu, który wymaga naładowania, i komunikuje się z nim. Od otwarcia klapy gniazda ładowania po podłączenie wtyczki do odłączenia – cały proces ładowania przebiega bez udziału człowieka. Najważniejsze: mobilny robot przenosi przyczepę w postaci mobilnego urządzenia do magazynowania energii do pojazdu i łączy je; następnie wykorzystuje to urządzenie do przechowywania energii do ładowania akumulatora pojazdu elektrycznego. Mobilne urządzenie magazynujące energię pozostaje przy pojeździe podczas całego procesu ładowania. Tymczasem robot ładuje inne pojazdy elektryczne. Po zakończeniu usługi ładowania robot zbiera urządzenie magazynujące energię i przekazuje je z powrotem do stacji ładującej.

Naszym zdaniem

Fajne, ale skomplikowane i drogie. Czy to jest faktycznie konieczne? Póki co stacjonarne ładowarki radzą sobie w większości z popytem na energię, ale to może ulec zmianie wraz ze wzrostem sprzedaży aut elektrycznych. Duży plus za to, że VW stara się patrzeć w przyszłość i szukać niszy w całym tym „elektrycznym zamieszaniu”, którą może zdominować jako pionier. Musimy tylko pamiętać, że każdy taki robot to w praktyce kolejny akumulator.

Podobne

TEST VW ID.4 GTX – sportowy na miarę naszych czasów

Samochody elektryczne przestały już kogokolwiek dziwić. Widok auta z zieloną tablicą rejestracyjną nie wywołuje poruszenia. Elektryki na stałe wpisały się w motoryzacyjny krajobraz. Nadszedł więc czas na kolejne eksperymenty. Elektryczny SUV? Elektryczne auto sportowe? A gdyby tak połączyć obie te cechy w jednym aucie? Poznajcie Volkswagena ID.4 GTX. (Nie)typowy samochód klasy GTI na miarę naszych czasów. Volkswagen ID.4 to…

Polo 2018 – VW wzywa do serwisu!

Volkswagen potwierdził problem techniczny w nowym Polo (z roku modelowego 2018). Istnieje prawdopodobieństwo, że w rzadkich sytuacjach (np. podczas nagłej zmiany pasa ruchu z pięcioma pasażerami na pokładzie), kiedy z tyłu jednocześnie są zajęte miejsca środkowe i lewe, może nastąpić przypadkowe zwolnienie zatrzasku klamry lewego pasa bezpieczeństwa. Dla Volkswagena bezpieczeństwo pozostaje najwyższym priorytetem i już…