VW wstrzymuje produkcję kultowego modelu. To groźny sygnał dla motoryzacji - Trends Magazines

VW wstrzymuje produkcję kultowego modelu. To groźny sygnał dla motoryzacji

Fabryka BMW w Spartanburgu

Niemiecka marka jest zmuszona wstrzymać produkcję kilku swoich modeli ze względu na zbyt małe zainteresowanie. Producent przeliczył się także z zapotrzebowaniem. Co ciekawe, problem nie dotyczy tylko spalinowych VW, ale również aut elektrycznych. 

VW zwalnia z produkcją

O problemach Volkswagena można było usłyszeć wielokrotnie. Głównie chodziło o zbyt optymistyczne szacunki co do produkcji i potem zwalnianie tempa ze względu na zbyt małe zapotrzebowanie. Co ciekawe, nie chodzi tu tylko o małe popularne modele, ale mówimy o Passacie, którym jest jednym z filarów tej marki. Według Automobilwoche, fabryka Volkswagena w Emden wstrzymała produkcję właśnie Passata z uwagi na nikłe zainteresowanie. W efekcie produkcja będzie wstrzymywana na dwa dni w tygodniu.

Kolejnym miejscem, gdzie przeliczono się z ilością produkowanych aut jest fabryka w Zwickau. Tam po zakończeniu produkcji Passata B8 oraz Arteona, miała przestawić się na elektryczne VW ID.4 oraz ID.7. Niestety także zainteresowanie nowym flagowym elektrykiem jest mniejsze niż przewidywano.

Pierwsza jazda VW ID.Buzz – każdy się za nim obejrzy

VW zacznie masowe zwolnienia?

Wygląda na to, że producent z Wolfsburga podejmuje kroki, aby uchronić pracowników przed zwolnieniami. Oprócz czasowego wstrzymywania produkcji, firma zachęca do brania większej ilości dni wolnych w zamian za premie. Oznacza to, że niektórzy pracownicy będą wysyłani na przymusowe wolne.

Jak podaje serwis money.pl, problemy w fabrykach VW nie są zaskoczeniem. Już w czerwcu było jasne, że popyt na elektryczne Volkswageny  jest prawie o 30 procent niższy, niż pierwotnie planowano. Z podobnych powodów VW zmienił też pierwotne plany dotyczące fabryki w Dreźnie, gdzie produkowany jest ID.3.

TEST VW ID.3 Pro Performance – elektryk na trasę?

Co to oznacza dla branży moto?

Zwolnienie tempa produkcji niemieckiego VW jest z pewnością żółtą lampką dla producentów. Dużym, o ile nie głównym zagrożeniem dla europejskiej motoryzacji są samochody z Chin. Tanie, często nie gorzej wykonane, z przyzwoitym wyposażeniem i okresem gwarancyjnym stanowią sensowną konkurencję dla drogich i wciąż drożejących samochodów z Europy. Ekspansja chińskich produktów rośnie jak grzyby po deszczu i już 55 proc. globalnej sprzedaży aut elektrycznych należy właśnie do Chin. 

Jeżeli producenci nie znajdą skutecznego sposobu na obniżenie produkcji i cen nowych aut, za chwilę okaże się, że auta produkowane w Europie będą przeznaczone tylko dla najmożniejszej grupy osób. 

Niemcy tracą pozycję lidera motoryzacyjnego. Czy gospodarce grozi załamanie?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Widok z boku VW-Passat-B8-GTE

Passat na prąd! Trzy twarze wersji GTE

Na rynku jest mnóstwo hybryd, które cierpią na tzw. choroby wieku dziecięcego wskutek błędów tworzących je inżynierów. Niedopracowane samochody zniechęcają klientów do tej rozwijającej się technologii. Ale ten problem nie dotyczy Passata GTE. To dojrzała, bardzo sprawna i skuteczna hybryda typu plug-in z mnóstwem mądrych i przydatnych rozwiązań. Wygląda na to, że konstruktorom w jednym aucie udało się połączyć…

liczniki BMW i8 oraz Tesla Model S

BMW i8 kontra Tesla Model S

Czy hybrydowe BMW i8 ma szanse w starciu z Teslą Model S? Holenderski kanał AutoTopNL zestawił nagrania zegarów z obu samochodów, gdy te przyśpieszają od zera aż do swoich prędkości maksymalnych... BMW i8 O BMW i8 pisaliśmy nie raz. Hybrydowe BMW do dziś wygląda niczym prototyp i jest prekursorem w swojej klasie. Na pokładzie tego bolidu są…