Piękny VW Vento do sprzedania. Idealna baza do tuningu? - Trends Magazines

Piękny VW Vento do sprzedania. Idealna baza do tuningu?

Obecnie VW Vento praktycznie już nie ma. Pozostałe egzemplarze są w rękach pasjonatów lub służą jako gruzy na dojazdy z punktu A do B. Takie sztuki Vento jak ten wystawiony na sprzedaż to wyjątkowa rzadkość. Czy ten samochód może być dobrą bazą do tuningu?

Volkswagen Vento dzielił płytę podłogową z VW Golfem III, dlatego niektórzy nazywali go Jettą III. W odróżnieniu od Golfa, Vento było bardziej eleganckie, a to dzięki nadwoziu sedan, a także innej atrapie chłodnicy. Auto było też praktyczne, bowiem dzięki wydłużeniu tylnej części nadwozia udało się zaprojektować bagażnik o pojemności ponad 500 litrów. VW Vento był praktyczny, trwały i niezawodny i właściwie eksploatowany może wiernie służyć do dziś.

VW Vento na sprzedaż. Jaka jest jego cena?

Wystawione w serwisie ogłoszeniowym Vento pochodzi z 1993 roku. Pod maską pracuje wolnossący silnik benzynowy 1.8 o mocy 90 KM. Osiągi nie oszałamiają – do setki auto przyspiesza w 12,7 s, a prędkość maksymalna to niecałe 180 km/h. Nie to się jednak liczy. W 30-letnim samochodzie ważny jest stan wizualny oraz techniczny. A w przypadku tego egzemplarza jest kolekcjonerski. 

„Do zaoferowania mam wyjątkowe auto – VW VENTO w idealnie kolekcjonerskim stanie technicznym, z niewielkim oryginalnym i udokumentowanym przebiegiem, zaledwie 77 580 km. Auto oczywiście bezwypadkowe z historią serwisową, dynamiczne, w oryginalnym, pięknym lakierze. Świeżo po badaniach technicznych, z aktualnym ubezpieczeniem.” – czytamy w ogłoszeniu.

Volkswagen Vento z 1993 roku został wystawiony na sprzedaż za kwotę 25 900 zł. Przy dość niskim przebiegu, cena wydaję się być przyzwoita.

VW Vento – historia modelu

Model ten produkowano przez 6 lat (1992-1998) na platformie VW A03, która wykorzystywana była m.in. do budowy Golfa trzeciej generacji. Auto dostępne było z silnikami benzynowymi 1.6, 1.8, 2.0, i 2.8 VR6 oraz trzema dieslami 1.9. Wszystkie egzemplarze Vento były wyposażone we wspomaganie układu kierowniczego, napinacze pasów oraz immobiliser.

Historia VW Jetty – bliska krewniaczka Golfa

Największą różnicą w stosunku do Golfa III jest tylna część karoserii. Dzięki wydzielonej strefie bagażowej udało się uzyskać eleganckie nadwozie, a także pojemny 550-litrowy bagażnik (845 litrów po złożeniu siedzeń). Wnętrze prawie w całości przejęto z Golfa z wyjątkiem paru detali takich jak inne wloty powietrza, czy obrotomierz. Niektóre elementy dedykowane do modelu Vento mogą być droższe od tych do Golfa, ale większość z nich pasuje. 

VW Vento został zastąpiony przez Borę, która bazowała na Golfie IV. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

tuning M2 widok od tyłu

Szwajcarskie M2 robiące wrażenie – 630 KM i 750 Nm

Gdy tylko najnowsza wersja BMW M2 (G87) wyjechała na ulice specjaliści ze szwajcarskiej firmy dAHLer Competition Line wypuścili pakiet ulepszeń dla tego sportowego coupè z Bawarii. Pakiet od dAHLera daje M2 jeszcze więcej mocy, a także jeszcze wyróżniającą się stylistykę. Podstawowym elementem jest oczywiście podniesienie mocy trzylitrowego rzędowego silnika R6 z podwójnym turbodoładowaniem. Po modyfikacjach osiąga imponujące…

VW T-Roc R

TEST VW T-Roc R – fantastycznie uniwersalny

W powszechnej opinii jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Wydaje się, że Volkswagen T-Roc R zadaje temu kłam. Naszym zdaniem robi wszystko dobrze lub bardzo dobrze. Oto test VW T-Roc R o mocy 300 KM.  Volkswagen T-Roc to hit marki z Wolfsburga. Nie jest nim już Golf ani Passat, ale właśnie kompaktowy crossover.…