Podczas jesiennego salonu motoryzacyjnego w Paryżu zadebiutował nowy SUV z Wolfsburga, pozycjonowany pomiędzy Touaregiem a Tiguanem. VW Tayron, bo tak właśnie się nazywa będzie dostępny z sześcioma silnikami do wyboru. Są to dwie hybrydy plug-in, dwie wersje TSI oraz dwa diesle TDI. Czy będzie hitem 2025 roku?
Mierzący 4,8 m długości Tayron ma wyrazistą stylistykę SUV-a. Reflektory LED i podświetlany znaczek VW są rozpoznawalnym znakiem nowych aut z Wolfsburga. To samo dotyczy tylnej części nadwozia z listwą LED łączącą lampy, pośrodku której umieszczono podświetlane logo.
We wnętrzu zastosowano przyjemne w dotyku tworzywa i, w zależności od wyposażenia, takie materiały jak mikrofibra ArtVelours Eco i elementy z prawdziwego drewna, a także podświetlane listwy ozdobne.
Co w standardzie?
Podstawową odmianą wyposażenia nowego Tayrona jest Life, wyższe to Elegance i R-Line. W standardzie otrzymujemy dziewięć poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, ambientowe oświetlenie, wielofunkcyjny system personalizacji wrażeń z jazdy, system infotainment z ekranem o przekątnej 32 cm z nawigacją, bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto, cyfrowe wskaźniki. W wyposażeniu dodatkowym są reflektory LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi Light Assist, podświetlane logo Volkswagena z przodu i z tyłu, tylne światła LED 3D, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, a także 17-calowe felgi aluminiowe.
Systemy wspomagające
Tayron ma szereg systemów wspomagających. Standardowe to: adaptacyjny tempomat ACC, funkcja hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania, system zmiany pasa ruchu Side Assist, utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, Front Assist, Park Assist Plus, kamera cofania, rozpoznawanie znaków drogowych oraz nowy system ostrzegania podczas wysiadania. Opcjonalnie dostępne są takie systemy, jak: adaptacyjne zawieszenie DCC Pro, reflektory matrycowe LED IQ.LIGHT HD oraz asystent jazdy Travel Assist. Dostępny jest również asystent głosowy IDA z ChatGPT.
Napęd
Wszystkie układy napędowe są sprzężone z automatyczną skrzynią DSG. Już podstawowy silnik eTSI zapewnia 150 KM. To miękka hybryda z technologią 48 V. Oprócz tego dostępne są dwie hybrydy plug-in o mocy 204 KM lub 272 KM. Dzięki akumulatorowi o pojemności netto 19,7 kWh obie hybrydy plug-in mogą przejechać na silniku elektrycznym ponad 100 km. Ich akumulatory mogą być ładowane z mocą do 11 kW na stacjach ładowania AC lub za pomocą wallboksa w garażu oraz z mocą do 50 kW na stacjach szybkiego ładowania DC.
Najmocniejszy silnik TDI o mocy 193 KM ma standardowo napęd na wszystkie koła 4MOTION. Wszystkie odmiany Tayrona z napędem 4×4 są przystosowane do holowania przyczep o masie do 2500 kg. Dzięki systemowi wspomagania jazdy z przyczepą Trailer Assist, który jest dostępny w standardzie w połączeniu ze składanym hakiem holowniczym, nawet jazda z przyczepą kempingową, dla koni czy łodzi jest bardzo łatwa.
Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj do najnowszego wydania VW TRENDS.