Nowe Porsche to supercar za milion złotych - Trends Magazines

Nowe Porsche to supercar za milion złotych

bok Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo to supercar, którego z powodzeniem można używać na co dzień. Po 911 Turbo S do oferty dołącza nowa generacja 911 Turbo z nadwoziami Coupé oraz Cabriolet.

580 KM i setka poniżej 3 sekund

Dzięki silnikowi o mocy 580 KM, czyli o 40 KM wyższej niż w poprzednikach, czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h w przypadku obu wariantów mieści się poniżej magicznej granicy 3 sekund – trwa 2,8 s (o 0,2 sekundy krócej). Za sprawą 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (plus 40 Nm), teraz bez limitu czasowego funkcji overboost, szybkie sprinty odbywają się jeszcze bardziej spontanicznie i bez wysiłku. Przyspieszenie, moc oraz maksymalny moment obrotowy nowego 911 Turbo odpowiadają zatem poprzedniej generacji 911 Turbo S. Za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa przekładnia PDK, skonfigurowana specjalnie dla wersji Turbo. Niezmieniona pozostała prędkość maksymalna, która wynosi 320 km/h. Po raz pierwszy 911 Turbo jest dostępne z opcjami takimi jak: pakiety sportowy i ograniczający masę własną, sportowe podwozie oraz sportowy układ wydechowy. W rezultacie klienci mogą jeszcze skuteczniej dostosować swój wóz do indywidualnych upodobań.

przód Porsche 911 Turbo

Technologia

Sześciocylindrowy bokser nowego 911 Turbo o pojemności 3749 cm3 ma moc zwiększoną do 580 KM. Za sprawą dodatkowych 42 milimetrów w rozstawie przednich kół i nowych 20-calowych opon 255/35 przednia oś precyzyjniej zmienia kierunek jazdy. Sterowanie aktywnym napędem na obie osie PTM jest teraz w stanie przenosić jeszcze więcej siły napędowej na przednie koła. Przyczepność skrętnej tylnej osi podnosi zwiększony o 10 mm rozstaw kół, a także opony 315/30 na obręczach o średnicy 21 cali – czyli o jeden cal większych niż z przodu. Jeszcze wydajniejszy jest zmodernizowany układ hamulcowy. Można go rozpoznać po standardowo montowanych stałych zaciskach w kolorze czerwonym. Przednie tarcze z żeliwa szarego mają średnicę 408 mm (+28 mm więcej niż wcześniej) i grubość 36 mm (+2 mm). Z tyłu zamontowano tarcze o grubości 30 mm i średnicy 380 mm.

tył Porsche 911 Turbo

Sportauspuff i PASM

Po raz pierwszy w 911 Turbo na życzenie dostępny jest sportowy układ wydechowy. Nowością są także dwa różne warianty podwozia: podczas gdy standardowe zawieszenie PASM oferuje większą rozpiętość pomiędzy sportowym charakterem a komfortem, to drugie – znacznie sztywniejsze, elektrycznie sterowane sportowe zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem – przynosi korzyści w zakresie zwinności prowadzenia.  Dynamikę jazdy nowego modelu dodatkowo potęgują opcjonalny hydrauliczny system aktywnej stabilizacji przechyłów PDCC oraz ceramiczny układ hamulcowy PCCB z 10-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu.

Muskularny styl


Design 911 Turbo stał się jeszcze bardziej muskularny. By „zmieścić” nowe podwozie, nadwozie poszerzono o 45 mm, w obszarze przednich kół do 1840 mm. Sportowy charakter auta podkreśla wyraziste przetłoczenie nowej przedniej pokrywy, a drogę standardowo oświetlają reflektory LED z systemem PDLS Plus. Tył nadwozia ma teraz dokładnie 1,90 metra szerokości (+20 mm). Inne wyróżniki nowego 911 Turbo to udoskonalona, adaptacyjna aerodynamika, która obejmuje elektronicznie sterowane klapy chłodzącego powietrza z przodu, większy aktywny przedni spojler oraz znacznie większy, ruchomy spojler z tyłu. Wloty powietrza na tylnych błotnikach, tak charakterystyczne dla 911 Turbo, zasysają teraz powietrze procesowe, a nie chłodzące – tak jak wcześniej, a chłodnice powietrza doładowującego zostały umieszczone bezpośrednio w strumieniu powietrza pod tylną pokrywą. Design tylnego pasa dopełniają diodowy pas świetlny wraz z tylnymi lampami, a także nowa żaluzja grilla tylnej pokrywy z listwami wykończeniowymi w kolorze srebrnym.

tył Porsche 911 Turbo

Wnętrze = luksus


Podstawowe „składowe” nowoczesnego wnętrza odpowiadają tym w modelach 911 Carrera – na czele z koncepcją Porsche Advanced Cockpit i konsolą środkową Direct Touch Control. Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala, a dzięki nowej architekturze można go obsługiwać szybko i bez rozpraszania uwagi. Lista wyjątkowo wysokogatunkowego, bogatego wyposażenia obejmuje sportowe fotele z pełną, 14-kierunkową regulacją elektryczną, pakiet Sport Chrono, kierownicę sportową GT z łopatkami zmiany biegów i przełącznikami wielofunkcyjnymi oraz trybów jazdy, a także imponujące nagłośnienie przestrzenne BOSE®. Na dalszą personalizację pozwalają liczne opcje wyposażenia, w tym Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent utrzymania pasa ruchu z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, Asystent jazdy nocą, kamery 360° czy system audio Burmester® High-End Surround Sound System.

wnętrze Porsche 911 Turbo

Cena z opcjami z łatwością przekroczy milion

Nowe modele można zamawiać w Porsche Centrach od 16 lipca. 911 Turbo Coupé kosztuje od 918 tysięcy zł, a 911 Turbo Cabriolet wyceniono na 983 tys. zł.

Podobne

radiowóz 525d nieoznakowane BMW

To niepozorne BMW to nieoznakowany radiowóz. Gdzie można je spotkać?

Białe BMW serii 5 Touring typoszeregu E61 to dość nietypowy wybór na nieoznakowany radiowóz. Niespodziewane spotkanie z tym 525d może skończyć się kontrolą i ukaraniem. Gdzie należy się go spodziewać?  Poza BMW serii 3 flota nieoznakowanych radiowozów kojarzona jest z takimi pojazdami, jak Opel Insignia, Skoda Superb, czy VW Passat B7. Dlatego białe 525d skutecznie unika…

Tuning-VW-Golf-1-cabrio-podczas jazdy

Ognisty Golf 1 cabrio – idealny na słoneczne dni

By odkryć zalety kabrioletu, wystarczy odbyć nim przejażdżkę w ciepłe letnie dni po prostej, równej drodze. Śnieg jeszcze nie stopniał na dobre, a my już prezentujemy ognistego VW Golfa 1, które rozpala zmysły do czerwoności nawet w zimie. Plusy i minusy kabrioletów Samochody ze składanym dachem mają swoje plusy i minusy. Co prawda stworzone przy…

Jeden komentarz

Comments are closed.