VW T-Roc: auto z mocnym charakterem - Trends Magazines

VW T-Roc: auto z mocnym charakterem

VW T-Roc 2.0 TSI

T-Roc pozytywnie wyróżnia się wśród innych kompaktowych SUV-ów. Ma wyrazistą sylwetkę, niezawodny napęd na obie osie i jest dostępny ze 190-konnym silnikiem 2.0 TSI.

PRENUMERATA TRENDS

Specjalizująca się w badaniach motoryzacyjnego rynku firma Jato Dynamics pozycjonuje T-Roca w segmencie B-SUV. Należy do niego także T-Cross. Tak duża oferta Volkswagena w jednym segmencie tylko pozornie jest pozbawione sensu. W rzeczywistości ułatwia klientom dopasowanie samochodu do potrzeb i oczekiwań. T-Cross sprawia wrażenie auta wyższego i węższego. T-Roc wygląda natomiast bardziej przysadziście i muskularnie.

VW T-Roc 2.0 TSI widok z przodu

Potwierdzają to parametry techniczne. T-Roc jest niższy o 1 cm, szerszy o 6 cm, dłuższy o 13 cm, a jego rozstaw osi zwiększono o 4,2 cm. Ma także dużo więcej sportowego zacięcia. O ile do T-Crossa można zamówić najwyżej 150-konny silnik, T-Roc występuje w 190-konnej odmianie 2.0 TSI, a nawet jako T-Roc R z 300 KM pod maską!

VW T-Roc 2.0 TSI widok z przodu

Mieliśmy okazję sprawdzenia wersji 2.0 TSI o mocy 190 KM. Motor z rodziny EA888 jest nieco zdławioną odmianą jednostki, która trafia m.in. do Polo czy Golfa GTI. Tunerzy skrzętnie z tego korzystają i elektronicznie uwalniają rezerwy mocy. Moment obrotowy jest tak wysoki, szybko dostępny i korzystnie rozłożony, że modyfikowanie auta nie jest koniecznością. Rezerwa sił napędowych w T-Rocu 2.0 TSI wystarcza zarówno do spokojnej, jak i dynamicznej jazdy. Dość powiedzieć, że po uruchomieniu procedury startowej sprint do 100 km/h trwa 7,2 s, a skuteczny napęd 4Motion sprawia, że jest to wynik osiągany także na mniej przyczepnych nawierzchniach.

VW T-Roc 2.0 TSI silnik

Standardowa w odmianie 2.0 TSI skrzynia DSG nie ma przesadnie dużo pracy – nawet gdy chcemy dynamicznie zwiększyć prędkość lub wyprzedzić inne auto, rzadko musi redukować o więcej niż jeden bieg. Znaczna, jak na dzisiejsze standardy, pojemność silnika ogranicza natomiast turbodziurę. Korzystna charakterystyka motoru sprawia, że rzadko musi on pracować na wysokich obrotach, co z kolei przekłada się na zużycie paliwa – niecałe 9 l/100 km w tak żwawym SUV-ie jest rozsądnym wynikiem.

VW T-Roc 2.0 TSI widok z boku

Krótkie zwisy i regularna bryła nadwozia ułatwiają wyczucie samochodu. Mocną stroną T-Roca jest też bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy. Sztywne nastawy zawieszenia zapewniają bardzo dobre prowadzenie, jednak przekazują do kabiny sporo sygnałów o stanie drogi – w testowanym egzemplarzu zjawisko spotęgowały felgi o dużej średnicy. W mieście z kolei nieco dokucza spora, bo licząca 11,1 m, średnica zawracania. Plusem bezdyskusyjnie jest natomiast pozycja za kierownicą – ergonomiczna, a dzięki podniesionemu siedzisku zapewniająca dobry ogląd sytuacji na drodze. Nadwozie typu SUV zapewnia również dużo przestrzeni nad głowami. Pasażerowie drugiego rzędu nie mogą narzekać na brak miejsca na kolana.

VW T-Roc 2.0 TSI bagażnik

Bagażnik jest pojemny, z powodzeniem pomieści nie tylko codzienne zakupy, ale także umiejętnie spakowany wakacyjny ekwipunek. Podwójna podłoga niweluje próg załadunku i umożliwia posegregowanie bagażu. Kto oczekuje szczególnie dużego bagażnika, powinien zainteresować się wersją z napędem na przednią oś – mieści 445 l, podczas gdy wariant z 4Motion 392 l.

VW T-Roc 2.0 TSI wnętrze

T-Roc bazuje na platformie MQB, co oznacza, że dzieli rozwiązania techniczne z Golfem czy Passatem. Analogie w postaci systemu multimedialnego, cyfrowego panelu wskaźników czy asystentów kierowcy są doskonale widoczne w kabinie. Akcentem nadającym sportowy sznyt jest czerwona listwa na kokpicie. Tworzywa dobrze wyglądają i zostały świetnie spasowane. Niestety, są twarde, co nie każdemu będzie odpowiadało.

VW T-Roc 2.0 TSI

Producenci samochodów zapewniają, że małe jednostki dzięki wysokim mocom i momentom obrotowym z powodzeniem zastąpiły silniki o dużych pojemnościach. Nie stwierdzimy, że bazowy T-Roc 1.0 TSI jest złym samochodem. Wersja 2.0 TSI szybciej nabiera prędkości, zapewniając wrażenia z jazdy na miarę GTI. Napęd na obie osie oraz prawie 16 cm prześwitu sprawiają, że auto jest wszechstronne – sprawdzi się w mieście, na autostradzie, błotnistej drodze na peryferiach, jak również ośnieżonych serpentynach w górach.

Łukasz Szewczyk

Fot. autor, RT

 

VW T-Roc 2.0 TSI

Silnik 2.0 TSI, EA888, bezpośredni i pośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie
Maksymalna moc 190 KM przy 4200–6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500–4100 obr./min
Skrzynia biegów 7-stopniowa, DSG
Napęd 4Motion
Długość/ szerokość/ wysokość 4234/ 1819/ 1573 mm
Rozstaw osi 2593 mm
Koła 245/40 R19
Zawieszenie kolumny McPhersona/ wielowahaczowe
Pojemność bagażnika 392/ 1237 l
Masa własna/ ładowność 1420/ 570 kg
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
0–100 km/h 7,2 s
V maks. 216 km/h
Średnie zużycie paliwa (katalogowe/ test) 7,9/8,8 l/ 100 km
Cena (1.0 TSI/ 1.5 TSI) od 75.290 zł/ 118.890 zł

 

Podobne

Sensacyjny VW Garbus 1.2

Jednych urzeka głębią koloru, innych czaruje świetnie wykonanym tuningiem z epoki ze szczyptą nowoczesności. Garbus Kazia budzi sensację wszędzie, gdzie się pojawi. Pomysłów na modyfikacje Garbusa jest wiele. Niektórzy montują silniki z Porsche, inni zwiększają pojemność seryjnych motorów, uszlachetniają wnętrze i eksperymentują z kolorami nadwozia. Kazik ze Słupska podążył własną drogą. Swoją przygodę z Volkswagenami…

Kupujemy używanego VW Passata CC (2008–2016) – wciąż efektowny

Czym faktycznie jest Passat CC? Drapieżnym sedanem o sportowym zacięciu, „czterodrzwiowym coupé”, a może fastbackiem? Spory można by toczyć długo, więc dla świętego spokoju uznajmy, że to po prostu efektowny samochód. Rozwinięcie nazwy – Comfort-Coupé – daje pojęcie, jak producent widział to auto. Wchodząc na rynek model CC przecierał nowy szlak. W salonach był tylko…