VW Passat B5 FL w hawajskim stylu - Trends Magazines

VW Passat B5 FL w hawajskim stylu

VW_Passat_B5_Fl_tuning

Gdy pisaliśmy ten artykuł, właściciel srebrnego Passata, Sławek, był na urlopie, a temperatura za oknem sprawiała, iż nawet hot-hatch, zamiast z miłym dreszczykiem emocji doznawanym dzięki mocnemu silnikowi, kojarzyć się mógł z niemiłosiernie nagrzanym wnętrzem. Miłośnikowi motoryzacji w taką pogodę natychmiast marzy się auto z otwieranym dachem. Bez nieszablonowego myślenia nie byłoby jednak tuningu. Kombi kojarzące się z wakacjami na Hawajach? Czemu nie!

VW_Passat_B5_Fl_tuning

Sławek, znany na forach jako „Pajus”, który do stycznia 2012 roku był posiadaczem interesującego Golfa III cabrio, postanowił nabyć większe i wygodniejsze auto. Zdecydował się na Passata B5 FL (3BG) Variant w wersji wyposażeniowej Trendline z silnikiem 1,8T 20V o symbolu AWT. Zakupione w listopadzie 2010 roku srebrne kombi jest jedynym samochodem Sławka i od początku miało mu służyć do codziennej jazdy. Po pewnym czasie okazało się jednak, jak trudno zrezygnować z tuningowej pasji. To, że zmiany nie mogły utrudnić codziennego użytkowania auta, zaważyło na wyborze nurtu tuningowego. Sławek uznał, że srebrne auto jest dobrą bazą dla Hawaii Style.

VW_Passat_B5_Fl_tuning

Podstawą wszystkich stylów tuningowych są koła i odpowiednie zawieszenie, dzięki któremu auto uda się porządnie obniżyć, dlatego jeszcze w marcu 2012 roku Sławek zakupił gwint firmy Raceland. W tym samym miesiącu przemalował na czarno osłonę chłodnicy oraz umieszczony na niej emblemat Volkswagena lakierem strukturalnym do zderzaków.

VW_Passat_B5_Fl_tuning

Ponieważ Hawaje są pięćdziesiątym stanem USA, w autach w Hawaii Style powinny znajdować się akcenty z rynku północnoamerykańskiego. W samochodzie „Pajusa” są nimi światła obrysowe umieszczone w zmodyfikowanych przez niego listwach.

VW_Passat_B5_Fl_tuning

Na przełomie kwietnia i maja 2012 roku do założenia w srebrnym Passacie przygotowane zostały felgi z Audi A8 D2. Zgodnie z wytycznymi nurtu tuningowego, powinny one być przemalowane na rzucający się w oczy kolor. Sławek polakierował więc obręcze metodą proszkową na zielono.

VW_Passat_B5_Fl_tuning

Kluczowym elementem Hawaii Style’u jest umieszczona na dachu deska surfingowa w kolorze analogicznym do barwy felg. „Pajus” zakupił już bagażnik, na którym znajdzie się zielona deska.

VW_Passat_B5_Fl_tuning

Przygotowuje także osłony bagażnika, które będą obszyte zieloną alcantarą. Równocześnie myśli o kolejnych modyfikacjach w duchu amerykańskim. Tylna klapa pochodzić będzie z modelu na tamtejszy rynek. Innym rozważanym przez Sławka zabiegiem jest zmiana programu silnika.

VW_Passat_B5_Fl_tuning

Choć srebrny Passat jest w trakcie modyfikacji, wierzymy, że niepozorne kombi do codziennej jazdy wkrótce przekształci się w auto, które przynajmniej w wyobraźni pomaga przebyć drogę na hawajskie plaże.

VW_Passat_B5_Fl_tuning

Andrzej Szczodrak

Fot. Mikołaj Urbański

 

VW Passat B5 FL

SILNIK/NAPĘD: turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa 1.8 AWT, 150 KM przy 5800 obr./min, 210 Nm przy 1750 obr./min

NADWOZIE: osłona chłodnicy i znaczek malowane na czarno lakierem strukturalnym do zderzaków, przednie światłaobrysowe

KOŁA/OPONY: malowane proszkowo na kolor zielony felgi o wymiarach 7,5×18 z Audi A8 D2, opony przednie Toyo Proxes T1 215/35, tylne Nankang NS2 215/35/18; zimą: standardowe felgi

ZAWIESZENIE: gwintowane Raceland

WNĘTRZE: seryjne

AUDIO: seryjne

WŁAŚCICIEL: Sławek z Pruszcza Gdańskiego

STYL: dążenie do Hawaii Style’u

(VW TRENDS 4/2012)

 

 

 

Podobne

VW GOLF MK3 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Od sierpnia 1991 roku Volkswagen rozpoczął nową erę bezpieczeństwa dzięki trzeciej generacji Golfa. Mk3 był pierwszym modelem, który był dostępny z przednimi poduszkami powietrznymi od 1992 roku, a ponadto duże postępy w projektowaniu nadwozia również przyczyniły się do znacznej poprawy właściwości zderzeniowych. Dzięki Golfowi Mk3 Volkswagen znacznie poprawił poziom bezpieczeństwa biernego. Oprócz dobrze znanych elementów…

e-Garbus

Elektryczny Garbus – klasyk i nowoczesność

Ofensywa Volkswagena w obszarze elektrycznej motoryzacji przybiera na sile. Objęto nią nawet klasycznego... Garbusa! Klasyczne samochody mają niepowtarzalny urok. Kombinacja dawnej stylizacji w połączeniu z niedopracowanym – jak na dzisiejsze standardy – układem jezdnym czy skromnym wyciszeniem daje poczucie obcowania z motoryzacją czy prędkością w bardzo dosłownym tego słowa znaczeniu. Głównym problemem retrosamochodów są zespoły napędowe. Mają słabe osiągi, nierzadko…