VW ID. GTI zaprezentowany w Monachium. Wygląda dobrze, ale... - Trends Magazines

VW ID. GTI zaprezentowany w Monachium. Wygląda dobrze, ale…

Na trwających targach mobilności w Monachium Volkswagen zaprezentował usportowiony model ID. GTI. To oczywiście elektryk, czy ma więc prawo nosić nazwę GTI?

Volkswageny GTI od zawsze dostarczały emocji. Dźwięk, szybkość i precyzja prowadzenia były ich domeną. Czy samochód elektryczny może dostarczyć podobnych wrażeń? VW ID.5 GTI pewnie będzie szybki, ale czy porywający? Na to przyjdzie nam poczekać do oficjalnej premiery. Co na razie wiemy o nowym koncepcie?

Koncepcyjny VW ID. GTI do złudzenia przypomina Polo GTI. Przy okazji – będziesz mógł o nim przeczytać w nadchodzącym numerze VW Trends. Jest małe, zadziorne, ma niskie nadwozie z krótkimi zwisami i trzeba przyznać, że styliści się postarali. Auto trochę też nawiązuje do modelu ID.2, czyli najmniejszego reprezentanta elektrycznej rodziny VW. Z przodu i z tyłu widzimy charakterystyczny pas LEDowy łączący prawy i lewy reflektor. 

Kabina też wygląda rasowo, choć to raczej szkic i po aucie produkcyjnym nie mamy co spodziewać się takich fajerwerków. Mamy jednak spłaszczoną u dołu kierownicę, a także fotele ze zintegrowanym zagłówkiem. Jak to w nowoczesnych autach bywa, dominują ekrany dotykowe, które wypchnęły tradycyjne przyciski. 

Pomimo tego, że auto wygląda bardzo dobrze to jednak zdecydowanie bardziej wolelibyśmy, aby pod maską znalazł się 4-cylindrowy silnik o chrapiącym głosie. To nieodłączny element każdego GTI i zastępowanie go jednostką elektryczną niektórzy mogą potraktować jako świętokradztwo. Z drugiej strony, elektryfikacja postępuje i niewiele możemy z tym zrobić. Może więc takie pojazdy jak VW ID. GTI będą jedynymi, które dostarczą emocji podczas jazdy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kia-EV6

30 tys. km i rok w samochodzie elektrycznym. Różnica w kosztach eksploatacji to ponad 20 tys. zł!

Samochód elektryczny wiąże się ze sporym wydatkiem podczas zakupu, średnio o 30% większym niż w przypadku spalinowego odpowiednika. Czy jednak w późniejszej eksploatacji, samochód elektryczny będzie tańszy? Sprawdzamy, ile kosztuje przejechanie 30 tys. km w elektryku.  Jeszcze kilka lat temu można było naładować samochód elektryczny za darmo, co było jedną z największych zalet samochodów elektrycznych,…

Skoda blokuje budowę pasażu

Zaparkowane auto blokuje budowę pasażu w Łodzi. „Reżyseria Stanisław Bareja”:

Centrum Łodzi wzbogaci się o nowy dukt. Pasaż Majewskiego zastąpi dziki parking przy ul. Jaracza, ale jest pewien problem- na środku placu budowy stoi zaparkowana Škoda Fabia. https://www.facebook.com/lodzpl/posts/10157871431704864 Wszystko wskazuje na to, że firma realizująca projekt jest obecnie bezradna. Dookoła Škody budowa pasażu trwa w najlepsze, ale kawałek chodnika z trylinek, na którym mieści się Fabia pozostał nietknięty.…