VW ID.5 to pierwszy elektryk w stylu coupe - Trends Magazines

VW ID.5 to pierwszy elektryk w stylu coupe

Dziś premiera Volkswagena ID.5, czyli stylizowanego na coupe elektryka. To zdecydowanie najładniejsze auto w gamie elektrycznych VW.

ID.5 i usportowiony ID.5 GTX z dwoma silnikami i napędem na cztery koła to nowe topowe modele z rodziny ID. Najnowszy elektryk Volkswagena został, podobnie jak inne modele ID, skonstruowany na platformie MEB. ID.5 ma ok. 460 cm długości, 185,2 cm szerokości i nieco ponad 161 cm wysokości. Rozstaw osi to 276,6 cm, co może sugerować sporą ilość miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik ma 549 l pojemności, czyli dość sporo, biorąc pod uwagę, że ID.5 ma na pokładzie baterie. 

VW ID.5 wygląda dość masywnie, a to pewnie zasługa 21-calowych felg i szerokich tylnych nadkoli. Mimo masywnego wyglądu auto może pochwalić się świetnym współczynnikiem oporu powietrza Cd=0,26 (GTX: Cd=0,27). 

Ile mocy ma ID.5?

Nowy model VW będzie dostępny wyłącznie z akumulatorami o największej pojemności (77 kWh netto), co pozwalają na przejechanie w zależności od konfiguracji od 490 km do 520 km. Do wyboru będą trzy warianty mocy – 174 KM, 204 KM lub 299 KM w wersji GTX. Osiągi? Odpowiednio 10,4 s lub 8,4 s do 100 km/h (prędkość maksymalna wynosi 160 km/h). ID.5 GTX przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i pojedzie maksymalnie 180 km/h. 

Nowe oprogramowanie ID.Software 3.0

Umożliwia ono sterowanie głosem (coś w stylu „Hej Mercedes”), a także pozwala przechowywać zebrane informacje w chmurze. Jakie informacje? VW ID.5 podobno będzie się uczył. Czego? Auto zapewne będzie zbierać informacje o stylu jazdy kierowcy, parametrach i warunkach na drodze.

To nie wszystko, za sprawą komunikacji Car2X Volkswagen przekazuje dane przez inne samochody VW oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 m. Na tej podstawie system potrafi ostrzec o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach drogowych. Pas świetlny ID.Light w kokpicie nadaje tym ostrzeżeniom formę wizualną. Dodatkowo ID.5 będzie można wytresować i nauczyć jak ma parkować np. na domowym podjeździe (umożliwi to system Park Assist Plus z pamięcią). 

VW ID.5 trafi na rynek w 2022 roku i zapewne bliżej tego terminu poznamy jego ceny. 

Konrad Maruszczak

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Tuning-BMW-Z3-M

Mieć takie dwa Z3 M coupé to prawdziwe szczęście

BMW Z3 to niewielki i bardzo zgrabny roadster lub nietuzinkowe coupé. Szczególnie ta druga odmiana jest nieczęsto widywana na naszych drogach. Z3 M Coupé to już prawdziwy biały kruk, którego spotkanie w ruchu ulicznym zakrawa na cud. Co dopiero spotkanie dwóch sztuk jednocześnie? Dla Witka to codzienność. Wystarczy, że zejdzie do garażu… BMW Z3 zadebiutowało w 1995 roku. Auto było…

bmw_m54_b30_engine

Zalety i wady silnika BMW M54

Benzynową jednostkę, oznaczoną kodem M54, montowano we wszystkich modelach BMW – od serii 3 poprzez flagowe 7 na Z3 czy X5 kończąc. Ma wysoką kulturę pracy i zapewnia dobre osiągi, jednak wymaga troskliwej opieki. Przez lata BMW słynęło z produkcji „pancernych” silników z sześcioma cylindrami. Do dziś żartuje się, że motory M20, M30 czy nawet…