VW ID.3 2024 - facelifting prawie niezauważalny - Trends Magazines

VW ID.3 2024 – facelifting prawie niezauważalny

Najmniejszy model z rodziny VW ID przechodzi właśnie kurację odmładzającą. Twórcy doszli jednak do wniosku, że już dotychczasowe auto dobrze wygląda i za wiele nie trzeba poprawiać. Co więc zmieniło się w odświeżonym VW ID.3?

To dziwne, ale w obecnych czasach lifting kompaktowego elektrycznego VW traktuje się jak niegdyś odświeżenie Golfa. W zasadzie VW ID.3 to analogicznie właśnie kompaktowy Golf, tyle że z napędem elektrycznym. Marka z Wolfsburga mocno prze w kierunku elektryczności, bowiem plany zakładają, że do 2030 roku aż 70% wszystkich sprzedawanych Volkswagenów będzie elektryczna. 

Co zmieniło się w VW ID.3 po faceliftingu?

Cztery lata po premierze VW ID.3 przyszedł czas na małe odświeżenie. Z zewnątrz mamy zderzak przedni w nowym kształcie, a konkretniej z wlotami lepiej odprowadzającymi powietrze. Przednie reflektory oraz grill pozostały niezmienione.

Delikatna modyfikacja poprawiła nieco aerodynamikę – współczynnik oporu powietrza Volkswagena ID.3 zmniejszył się z 0,270 do 0,263.  Co ciekawe, auto jest bardziej opływowe i to przy podwyższeniu o cały centymetr nadwozia. Długość, szerokość i rozstaw osi – bez zmian. 

Z tyłu elektryczny VW zyskał nowe światła, a pod tylną szybą znajduje się czarny pas, który wizualnie wydłuża klapę. Podczas hamowania świecą się czerwone „iksy”, a kierunkowskazy są teraz dynamiczne. 

VW ID.3 po faceliftingu jest bardziej „zielony”

Nie tylko ze względu na wpływ na środowisko, ale VW ID.3 może być naprawdę zielony za sprawą nowego lakieru „Dark Olivine Green”, który ma nawiązywać do naturalnych kolorów ziemi. Ideologicznie to marketingowe hasło pasuje też do wnętrza, w którym zmieniono materiały na te, bardziej przyjazne misiom polarnym. 

Jedyny skórzany element, czyli obszycie kierownicy zostało zastąpione skórą ekologiczną. VW obiecuje też, że materiały w kabinie są lepiej spasowane. Producent twierdzi, że 71% materiałów to „surowiec wtórny, uzyskany z odpadów z tworzyw sztucznych, które wcześniej zostały przynajmniej raz przetworzone”.

> Zobacz jak powstaje elektryczny VW ID.3 <

W odświeżonym VW ID.3 otrzymujemy także większy, bo 12-calowy wyświetlacz centralny, obsługujący system infotainment. Opcjonalny będzie także wyświetlacz head-up z dynamicznymi wskazówkami nawigacji. 

Od momentu wprowadzenia na rynek elektrycznej gamy VW ID, na świecie sprzedano ponad 600 tys. egzemplarzy tych pojazdów. W przyszłości 1 na 10 sprzedanych Volkswagenów ma być właśnie modelem ID.3. Czy więc ten model faktycznie miałby zastąpić poczciwego Golfa?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używane BMW serii 2 Gran Coupé F44 – czy warto?

Kto lubi kompaktowe auta z charakterem, na pewno nie przejdzie obojętnie obok produkowanego od 2019 roku BMW serii 2 Gran Coupé. Sprawdzamy, czy warto kupić używane BMW serii 2 Gran Coupé F44. W świecie BMW dopisek Gran Coupé za nazwą modelu znaczy dużo. Sygnalizuje, że mamy do czynienia z pochyloną linią dachu, drzwiami bez ramek na szyby oraz…

Kierowcy mają dość. Ruszył protest na stacji paliw

Ceny paliw w ostatnich miesiącach biją rekordy. Niewykluczone, że niedługo zobaczymy dwucyfrową kwotę za litr. Ale widać, że kierowcy mają już dość. W Bielsku-Białej ruszył protest na stacji Orlen. Jak podaje serwis bielskiedrogi.pl, 5 czerwca kilkanaście samochodów zablokowało wjazd na jedną ze stacji Orlen o godz. 12 w Bielsku-Białej. Kierowcy są sfrustrowani wysokimi cenami paliw…