VW ID.3 2024 - facelifting prawie niezauważalny - Trends Magazines

VW ID.3 2024 – facelifting prawie niezauważalny

Najmniejszy model z rodziny VW ID przechodzi właśnie kurację odmładzającą. Twórcy doszli jednak do wniosku, że już dotychczasowe auto dobrze wygląda i za wiele nie trzeba poprawiać. Co więc zmieniło się w odświeżonym VW ID.3?

To dziwne, ale w obecnych czasach lifting kompaktowego elektrycznego VW traktuje się jak niegdyś odświeżenie Golfa. W zasadzie VW ID.3 to analogicznie właśnie kompaktowy Golf, tyle że z napędem elektrycznym. Marka z Wolfsburga mocno prze w kierunku elektryczności, bowiem plany zakładają, że do 2030 roku aż 70% wszystkich sprzedawanych Volkswagenów będzie elektryczna. 

Co zmieniło się w VW ID.3 po faceliftingu?

Cztery lata po premierze VW ID.3 przyszedł czas na małe odświeżenie. Z zewnątrz mamy zderzak przedni w nowym kształcie, a konkretniej z wlotami lepiej odprowadzającymi powietrze. Przednie reflektory oraz grill pozostały niezmienione.

Delikatna modyfikacja poprawiła nieco aerodynamikę – współczynnik oporu powietrza Volkswagena ID.3 zmniejszył się z 0,270 do 0,263.  Co ciekawe, auto jest bardziej opływowe i to przy podwyższeniu o cały centymetr nadwozia. Długość, szerokość i rozstaw osi – bez zmian. 

Z tyłu elektryczny VW zyskał nowe światła, a pod tylną szybą znajduje się czarny pas, który wizualnie wydłuża klapę. Podczas hamowania świecą się czerwone „iksy”, a kierunkowskazy są teraz dynamiczne. 

VW ID.3 po faceliftingu jest bardziej „zielony”

Nie tylko ze względu na wpływ na środowisko, ale VW ID.3 może być naprawdę zielony za sprawą nowego lakieru „Dark Olivine Green”, który ma nawiązywać do naturalnych kolorów ziemi. Ideologicznie to marketingowe hasło pasuje też do wnętrza, w którym zmieniono materiały na te, bardziej przyjazne misiom polarnym. 

Jedyny skórzany element, czyli obszycie kierownicy zostało zastąpione skórą ekologiczną. VW obiecuje też, że materiały w kabinie są lepiej spasowane. Producent twierdzi, że 71% materiałów to „surowiec wtórny, uzyskany z odpadów z tworzyw sztucznych, które wcześniej zostały przynajmniej raz przetworzone”.

> Zobacz jak powstaje elektryczny VW ID.3 <

W odświeżonym VW ID.3 otrzymujemy także większy, bo 12-calowy wyświetlacz centralny, obsługujący system infotainment. Opcjonalny będzie także wyświetlacz head-up z dynamicznymi wskazówkami nawigacji. 

Od momentu wprowadzenia na rynek elektrycznej gamy VW ID, na świecie sprzedano ponad 600 tys. egzemplarzy tych pojazdów. W przyszłości 1 na 10 sprzedanych Volkswagenów ma być właśnie modelem ID.3. Czy więc ten model faktycznie miałby zastąpić poczciwego Golfa?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Silnik BMW N47D20

BMW silnik N47 – ubywa płynu chłodniczego, a nie ma wycieku. Gdzie szukać przyczyny?

Silnik BMW N47 jest oszczędny, elastyczny i ma odpowiednią ilość mocy, ale czasami może przysporzyć problemów. Jednym z nich jest "znikający" płyn chłodniczy. Ze zbiornika w silniku N47 go ubywa, ale pod spodem nie widać wycieków. Gdzie szukać przyczyny ubywającego płynu chłodniczego w silniku BMW N47? Silnik BMW N47 obrósł już w legendy. Następca dobrego…

VW-Taigo-R-Line-z tyłu

Zobacz jak wygląda TAIGO – nowy SUV coupé Volkswagena

TAIGO - tak nazywa się zaprojektowany w Brazylii, a produkowany w Hiszpanii nowy SUV Volkswagena, tym razem w modnej wersji coupé. W Polsce pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, ale już dziś warto mu przyjrzeć się z bliska. Co nowego? Zaprojektowany przez dwóch braci nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a z…