VW Golf Mk9 będzie elektryczny - Trends Magazines

VW Golf Mk9 będzie elektryczny

Volkswagen Golf w dziewiątej odsłonie nadal przetrwa, co dziś nie jest takie oczywiste, ale pożegnamy tradycyjne silniki spalinowe. Te zostaną tylko przy najmocniejszych odmianach. 

Volkswagen mocno prze w stronę elektryfikacji. Po premierze flagowego ID.7 oraz koncepcyjnego ID. GTI przyszedł czas na informacje o Golfie. Producenci coraz mniej patrzą na sentymenty i idą z duchem czasu. Wystarczy spojrzeć chociażby na Passata, który obok Golfa jest najdłużej produkowanym modelem w ofercie, a jego najnowsza odsłona jest prawdopodobnie ostatnią. Podobnie może być w przypadku „króla hatchbacków”, który zadebiutuje po raz dziewiąty. 

VW Golf Mk 9 powstanie na platformie SSP

Nowa generacja Golfa będzie całkowicie elektryczna. Nowa platforma podłogowa ma służyć tylko i wyłącznie pojazdom „na prąd”, co zapewne poprawi ergonomię i pozwoli ograniczyć koszty produkcji. Zaletą SSP jest obsługa instalacji 800 V, co umożliwia ładowanie z mocą większą niż 175 kW. Według Volkswagena pojazdy oparte na SSP mają się ładować co najmniej dwukrotnie szybciej niż obecne, powstałe na platformie MEB. Z nową bazą zostanie połączone także oprogramowanie, które ma zapewnić obsługę autonomii czwartego poziomu.

Jak w przypadku każdej nowej odmiany Golfa, rewolucji nie będzie. Ale nie o to tutaj chodzi. Samochód ma być dobre wykonany, praktyczny i łatwy w obsłudze. I tak prawdopodobnie będzie. 

Golf GTI i R pozostaną przy życiu

Silniki spalinowe pozostaną tylko w najmocniejszych odmianach Golfa – GTI oraz R. Co ciekawe, VW nie chce rezygnować z emocji. W wywiadzie dla Autocar, prezes marki, Thomas Schäfer stwierdził: „Potrzebujemy modeli, które są ekscytujące. [Modele] R zawsze takie były. Zużyliśmy wiele czasu i pieniędzy na tę markę i nie zrezygnujemy z niej. Ale będziemy nazywać je „R” tylko wtedy, gdy będą szybkie i miały napęd na cztery koła.”

Nowy VW Golf Mk9 pojawi się najwcześniej w 2028 roku. Wcześniej, bo w 2025 roku zobaczymy lifting obecnej generacji, która również będzie mocno zelektryfikowana. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kontrowersyjny i niepowtarzalny VW Golf II 1,3 GL

W dzisiejszych czasach stwierdzenie „jeżdżę Golfem dwójką” na nikim nie robi wrażenia. Jeśli jednak dodacie, że wasze cacko ma ospojlerowanie firmy Votex, aluminiowe felgi sygnowane logo tego samego producenta oraz brązową welurową tapicerkę w nienagannym stanie, obojętność momentalnie przerodzi się w ciekawość. Golf II generacji należący do Marka nie jest autem, które doceni każdy. I…

Produkcja VW Golfa w Polsce

Nadchodzi VW Golf z Polski. Jest decyzja koncernu

Koncern Volkswagena podjął decyzję o przeniesieniu produkcji Golfa do Polski. Kiedy pierwsze samochody wyjadą z fabryki i gdzie będą produkowane? VW Golf to jeden z najpopularniejszych samochodów świata. Od 1974 roku w Wolfsburgu wyprodukowano ponad 35 milionów egzemplarzy tego modelu, ale to już historia. Teraz nadchodzi nowa era z Polski. VW Golf produkowany w Polsce…