VW Golf Mk9 będzie elektryczny - Trends Magazines

VW Golf Mk9 będzie elektryczny

Volkswagen Golf w dziewiątej odsłonie nadal przetrwa, co dziś nie jest takie oczywiste, ale pożegnamy tradycyjne silniki spalinowe. Te zostaną tylko przy najmocniejszych odmianach. 

Volkswagen mocno prze w stronę elektryfikacji. Po premierze flagowego ID.7 oraz koncepcyjnego ID. GTI przyszedł czas na informacje o Golfie. Producenci coraz mniej patrzą na sentymenty i idą z duchem czasu. Wystarczy spojrzeć chociażby na Passata, który obok Golfa jest najdłużej produkowanym modelem w ofercie, a jego najnowsza odsłona jest prawdopodobnie ostatnią. Podobnie może być w przypadku „króla hatchbacków”, który zadebiutuje po raz dziewiąty. 

VW Golf Mk 9 powstanie na platformie SSP

Nowa generacja Golfa będzie całkowicie elektryczna. Nowa platforma podłogowa ma służyć tylko i wyłącznie pojazdom „na prąd”, co zapewne poprawi ergonomię i pozwoli ograniczyć koszty produkcji. Zaletą SSP jest obsługa instalacji 800 V, co umożliwia ładowanie z mocą większą niż 175 kW. Według Volkswagena pojazdy oparte na SSP mają się ładować co najmniej dwukrotnie szybciej niż obecne, powstałe na platformie MEB. Z nową bazą zostanie połączone także oprogramowanie, które ma zapewnić obsługę autonomii czwartego poziomu.

Jak w przypadku każdej nowej odmiany Golfa, rewolucji nie będzie. Ale nie o to tutaj chodzi. Samochód ma być dobre wykonany, praktyczny i łatwy w obsłudze. I tak prawdopodobnie będzie. 

Golf GTI i R pozostaną przy życiu

Silniki spalinowe pozostaną tylko w najmocniejszych odmianach Golfa – GTI oraz R. Co ciekawe, VW nie chce rezygnować z emocji. W wywiadzie dla Autocar, prezes marki, Thomas Schäfer stwierdził: „Potrzebujemy modeli, które są ekscytujące. [Modele] R zawsze takie były. Zużyliśmy wiele czasu i pieniędzy na tę markę i nie zrezygnujemy z niej. Ale będziemy nazywać je „R” tylko wtedy, gdy będą szybkie i miały napęd na cztery koła.”

Nowy VW Golf Mk9 pojawi się najwcześniej w 2028 roku. Wcześniej, bo w 2025 roku zobaczymy lifting obecnej generacji, która również będzie mocno zelektryfikowana. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Jest analiza wypadku na A1. BMW jechało ponad 300 km/h!

Firma CrashLab podjęła się próby odtworzenia tragicznego wypadku na autostradzie A1. BMW 850i mogło jechać aż 314 km/h!  W polskim Internecie ostatnio nie cichnie temat tragicznego wypadku na autostradzie A1. Mocno stuningowane BMW 850i wjechało w Kię, w której zginęła 3-osobowa rodzina. Sprawca wypadku uciekł z kraju, jednak został zatrzymany w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Teraz…

TEST VW Grand California 600

Samochód kempingowy, zwłaszcza ze słowem California w nazwie, budzi skojarzenia ze słoneczną pogodą, piaszczystą plażą i szerokimi nadmorskimi autostradami. Postanowiliśmy sprawdzić największy samochód kempingowy Volkswagena w zgoła odmiennych warunkach... Historia kempingowych Volkswagenów jest liczona nie w latach, ale dekadach. Zaczęło się od Samby, a później koneserzy wypraw domem na kołach otrzymali Californię. Samochód bazujący na Transporterze i wyposażony w aneks…