VW GOLF MK7 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK7 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Z ponad 35 milionów wyprodukowanych do tej pory samochodów Golf, około sześciu milionów stanowiły modele Golf Mk7. Historia siódmego Golfa oficjalnie rozpoczyna się od światowej premiery 4 września 2012 r. w Berlinie. Zaledwie dzień później rozpoczęto przedsprzedaż nowego Golfa w wybranych krajach. Mk1, Mk2, Mk3, Mk4, Mk5 i Mk6 – które łącznie osiągnęły łączną sprzedaż 29,3 miliona sztuk i wtedy właśnie pojawił się Mk7 i od razu stał się światowym bestsellerem.

Development dążył do oszczędności na każdym gramie CO2. Mając to na uwadze, zaplanowano, że choć ogólna waga nowego Golfa powinna zostać zmniejszona, bezpieczeństwo zderzeniowe musi być utrzymywane na tym samym wysokim poziomie, a nawet lepszym. Tak właśnie się stało: Volkswagen obniżył masę Golfa Mk7 nawet o 100 kg. Tymczasem bezpieczeństwo pozostało na najwyższym poziomie. Projekt nadwozia był wyraźniejszy i bardziej charakterystyczny niż kiedykolwiek wcześniej.


Zamów prenumeratę

W zależności od silnika możliwe było zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 23% w porównaniu z poprzednikiem pojazdu. Co więcej, oferowane systemy były, jak zawsze, triumfem: hamulec wielozadaniowy i system monitorowania obszaru Front Assist, w tym City Emergency Brake, były przykładami niektórych nowych technologii.

Następnie Volkswagen szybko rozwinął ofertę, wydając w 2013 roku cztery wersje: Golf GTI, Golf GTD, Golf R i Golf Variant. Elektryfikacja nastąpiła w 2014 r. Wraz z Golfem GTE i e-Golf. Jednym ze sportowych wydarzeń w 2019 roku był debiut Golfa GTI TCR o mocy 213 kW / 290 KM, opartego na Golfie GTI z serii wyścigowej TCR. Różnorodność, technologia i wygląd Golfa Mk7 naprawdę trafiły do publiki: dziś jest to jedna z trzech najlepiej sprzedających się generacji tej linii produktów i pierwszy wzrost sprzedaży generacji od Mk2.

A już dziś… premiera najnowszego Golfa!

Podobne

VW Santana trzy auta z przodu

VW Samba – symbol kultury hippisów ma 70 lat

Dla wielu jest symbolem kultury hippisów. Legendarna Samba zadebiutowała 70 lat temu, ale do dziś budzi ogromne emocje i jest poszukiwanym klasykiem. W kwietniu 1951 roku po raz pierwszy po wojnie odbyły się targi IAA we Frankfurcie. Volkswagen prezentował swoje pojazdy na stoisku o powierzchni 1350 mkw. Było na czym oko zawiesić. Marka z Wolfsbugra zbudowała na nim kopię części linii montażowej…

Sedric. Pierwszy prototyp Grupy Volkswagena

W skład koncernu VAG wchodzi 12 marek i przeszło sto spółek. Całość tworzy sprawnie działający organizm, który w 2017 r. wypuści na rynek 60 nowych modeli samochodów. Firmowany przez Grupę Volkswagena prototyp Sedric (od self-driving car) stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jak będzie wyglądała motoryzacja jutra oraz czy jakie efekty mogłoby przynieść połączenie pomysłów należących…