VW GOLF MK1 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK1 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Pierwszy seryjnie produkowany Golf zjechał z linii produkcyjnej w Wolfsburgu w marcu 1974 roku i był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Garbus dominował z silnikiem montowanym z tyłu i napędem na tylne koła przez wiele dziesięcioleci. Teraz nadeszła era silnika montowanego z przodu zainstalowanego w samonośnym nadwoziu i napędu na przednie koła. Scirocco i Passat, wprowadzone w 1973 r., Rozpoczęły ten trend krótko przed najważniejszym debiutem- Golfem.
Golf Mk1 opracowany przez Giorgetto Giugiaro musiał sprostać niezwykle wysokim oczekiwaniom: Jako następca legendarnego Garbusa, który został wyprodukowany w ilości ponad 21,5 miliona sztuk, Golf Mk I musiał kontynuować historię sukcesu poprzednika. Atuty nowego pojazdu to nowoczesna i bezpieczna koncepcja jazdy. Co to znaczy? Chodzi o dużą przestrzeń we wnętrzu z dostępem przez pokrywę bagażnika i składanym oparciem tylnych siedzeń. Nowy samochód dla ludu został tak ciepło przyjęty,  że produkcja milionowego Golfa mogła być świętowana już w październiku 1976 roku.
Wcześniej Volkswagen napisał o nowym modelu: „Golf oferuje maksymalną powierzchnię użytkową i bezpieczeństwo. Został bezkompromisowo ukierunkowany na praktyczność. Niski przód zapewnia kierowcy dobrą widoczność, a opadająca maska ​​gwarantuje, że droga tuż przed pojazdem jest zawsze widoczna. Niskie tylne okno sprawia, że ​​cofanie jest bardzo łatwe. ”
Podobnie jak wszystkie kolejne pokolenia Golfa, pierwsza generacja była również odzwierciedleniem postępu technicznego i ówczesnych trendów motoryzacyjnych. Na przykład Volkswagen sprawił, że klasa pojazdów stała się bardziej dynamiczna dzięki wprowadzeniu pierwszego Golfa GTI (1976). W 1979 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golf Cabriolet – do tej pory najlepiej sprzedający się kabriolet na świecie. Dość powiedzieć, że ta klasa pojazdów znana była jako Golf Klasse.
Łącznie ze wszystkimi pochodnymi, takimi jak Cabriolet i Jetta, we wszystkich zakątkach świata sprzedano 6,99 miliona egzemplarzy – Golf okazał się godnym następcą Garbusa.


Zamów prenumeratę

Podobne

VW Golf Mk1 cabrio widok na auto z otwartym dachem

Dopracowany w każdym calu i zwracający uwagę VW Golf Mk1 cabrio

Ten Golf zwraca na siebie uwagę – szczególnie latem, gdy ma złożony dach. To dopracowane w każdym calu czarne cabrio wcześniej było srebrne i powstało z dwóch takich samych modeli, kupionych w 2008 roku za niespełna 7 tys. zł!   Kamil, twórca i właściciel tego pięknego auta, nie od razu miał kompletną wizję tego, co chce zrobić z dwóch aut. Zaczął więc od…

NIGHTRIDE BMW E36

Bez przyjaciół to wszystko nie miałoby sensu. Odbudowa BMW E36

BUGI rozbił swoje E36 podczas driftingu na leśnej drodze. Teraz cała ekipa stara się odbudować samochód, żeby zdążyć na event. Czy się uda? NIGHTRIDE to polski kanał motoryzacyjny na Youtube. To ekipa energicznych i autentycznych ludzi, którzy demonstrują to, co w motoryzacji najważniejsze- pasję. Stylowe samochody zbudowane własnoręcznie za niewielkie pieniądze i nagrywanie filmików z…