VW GOLF MK1 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK1 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Pierwszy seryjnie produkowany Golf zjechał z linii produkcyjnej w Wolfsburgu w marcu 1974 roku i był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Garbus dominował z silnikiem montowanym z tyłu i napędem na tylne koła przez wiele dziesięcioleci. Teraz nadeszła era silnika montowanego z przodu zainstalowanego w samonośnym nadwoziu i napędu na przednie koła. Scirocco i Passat, wprowadzone w 1973 r., Rozpoczęły ten trend krótko przed najważniejszym debiutem- Golfem.
Golf Mk1 opracowany przez Giorgetto Giugiaro musiał sprostać niezwykle wysokim oczekiwaniom: Jako następca legendarnego Garbusa, który został wyprodukowany w ilości ponad 21,5 miliona sztuk, Golf Mk I musiał kontynuować historię sukcesu poprzednika. Atuty nowego pojazdu to nowoczesna i bezpieczna koncepcja jazdy. Co to znaczy? Chodzi o dużą przestrzeń we wnętrzu z dostępem przez pokrywę bagażnika i składanym oparciem tylnych siedzeń. Nowy samochód dla ludu został tak ciepło przyjęty,  że produkcja milionowego Golfa mogła być świętowana już w październiku 1976 roku.
Wcześniej Volkswagen napisał o nowym modelu: „Golf oferuje maksymalną powierzchnię użytkową i bezpieczeństwo. Został bezkompromisowo ukierunkowany na praktyczność. Niski przód zapewnia kierowcy dobrą widoczność, a opadająca maska ​​gwarantuje, że droga tuż przed pojazdem jest zawsze widoczna. Niskie tylne okno sprawia, że ​​cofanie jest bardzo łatwe. ”
Podobnie jak wszystkie kolejne pokolenia Golfa, pierwsza generacja była również odzwierciedleniem postępu technicznego i ówczesnych trendów motoryzacyjnych. Na przykład Volkswagen sprawił, że klasa pojazdów stała się bardziej dynamiczna dzięki wprowadzeniu pierwszego Golfa GTI (1976). W 1979 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golf Cabriolet – do tej pory najlepiej sprzedający się kabriolet na świecie. Dość powiedzieć, że ta klasa pojazdów znana była jako Golf Klasse.
Łącznie ze wszystkimi pochodnymi, takimi jak Cabriolet i Jetta, we wszystkich zakątkach świata sprzedano 6,99 miliona egzemplarzy – Golf okazał się godnym następcą Garbusa.


Zamów prenumeratę

Podobne

Para stojąca zimą przed autem

Zima może być kosztowna dla kierowców: dlaczego akumulator rozładowuje się na mrozie?

Zima to okres, który stawia przed kierowcami wiele wyzwań, a jednym z najczęstszych problemów, z jakimi się zmagają, jest rozładowywanie się akumulatorów. Gdy temperatura spada poniżej zera, wiele pojazdów ma trudności z uruchomieniem, co często wiąże się z koniecznością wymiany akumulatora. Dlaczego zimowe warunki atmosferyczne wpływają na kondycję akumulatora? Oto kilka kluczowych powodów. Zjawisko spowolnienia…

BMW M2 CS na torze

Nowe BMW M2 CS bez tajemnic: 530 KM i 3,8 do „setki”

BMW M2 CS, które swój debiut miało nad malowniczym jeziorem Como odsłoniło pozostałe tajemnice. Co ma pod maską, co we wnętrzu i czym się wyróżnia. Oto garść faktów. Produkowane w Meksyku (blisko do USA, które ma być jednym z głównych rynków zbytu) M2 CS bazujące na płycie podłogowej obecnej generacji M2 nie będzie produktem masowym…