VW GOLF MK1 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK1 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Pierwszy seryjnie produkowany Golf zjechał z linii produkcyjnej w Wolfsburgu w marcu 1974 roku i był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Garbus dominował z silnikiem montowanym z tyłu i napędem na tylne koła przez wiele dziesięcioleci. Teraz nadeszła era silnika montowanego z przodu zainstalowanego w samonośnym nadwoziu i napędu na przednie koła. Scirocco i Passat, wprowadzone w 1973 r., Rozpoczęły ten trend krótko przed najważniejszym debiutem- Golfem.
Golf Mk1 opracowany przez Giorgetto Giugiaro musiał sprostać niezwykle wysokim oczekiwaniom: Jako następca legendarnego Garbusa, który został wyprodukowany w ilości ponad 21,5 miliona sztuk, Golf Mk I musiał kontynuować historię sukcesu poprzednika. Atuty nowego pojazdu to nowoczesna i bezpieczna koncepcja jazdy. Co to znaczy? Chodzi o dużą przestrzeń we wnętrzu z dostępem przez pokrywę bagażnika i składanym oparciem tylnych siedzeń. Nowy samochód dla ludu został tak ciepło przyjęty,  że produkcja milionowego Golfa mogła być świętowana już w październiku 1976 roku.
Wcześniej Volkswagen napisał o nowym modelu: „Golf oferuje maksymalną powierzchnię użytkową i bezpieczeństwo. Został bezkompromisowo ukierunkowany na praktyczność. Niski przód zapewnia kierowcy dobrą widoczność, a opadająca maska ​​gwarantuje, że droga tuż przed pojazdem jest zawsze widoczna. Niskie tylne okno sprawia, że ​​cofanie jest bardzo łatwe. ”
Podobnie jak wszystkie kolejne pokolenia Golfa, pierwsza generacja była również odzwierciedleniem postępu technicznego i ówczesnych trendów motoryzacyjnych. Na przykład Volkswagen sprawił, że klasa pojazdów stała się bardziej dynamiczna dzięki wprowadzeniu pierwszego Golfa GTI (1976). W 1979 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golf Cabriolet – do tej pory najlepiej sprzedający się kabriolet na świecie. Dość powiedzieć, że ta klasa pojazdów znana była jako Golf Klasse.
Łącznie ze wszystkimi pochodnymi, takimi jak Cabriolet i Jetta, we wszystkich zakątkach świata sprzedano 6,99 miliona egzemplarzy – Golf okazał się godnym następcą Garbusa.


Zamów prenumeratę

Podobne

Wojskowy VW Iltis Typ 183 od frontu

Wojskowy Volkswagen zwany Fretką, który pokonał Mercedesa G!

Fani VW! Przed Wami wielozadaniowy lekki pojazd wojskowy! Typ 183 został skonstruowany przez Volkswagena specjalnie dla potrzeb niemieckiej Bundeswehry. Był produkowany zaledwie przez cztery lata. Skąd się wziął Iltis, czyli fretka dla armii Na licencji wytwarzały go również fabryki znajdujące się w Kanadzie i Belgii, gdzie pojazdy te służyły lokalnym siłom zbrojnym. Trafiały też do…

VW Golf 8 GTI

Powrót legendy – Golf 8 GTI [GALERIA, WIDEO]

Mieliśmy go poznać podczas salonu w Genewie. Niestety zamiast legendarnego święta motoryzacji świat ogarnął wtedy strach związany z pandemią. Dziś czarne chmury mijają, a Volkswagen zdecydował się pokazać światu ikonę - nowego Golfa 8 GTI. Moc i napęd Nowy Golf GTI ma 2-litrowy silnik TSI (EA888 evo4) o mocy 245 KM, który napędza przednią oś.…