VW GOLF MK1 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK1 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Pierwszy seryjnie produkowany Golf zjechał z linii produkcyjnej w Wolfsburgu w marcu 1974 roku i był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Garbus dominował z silnikiem montowanym z tyłu i napędem na tylne koła przez wiele dziesięcioleci. Teraz nadeszła era silnika montowanego z przodu zainstalowanego w samonośnym nadwoziu i napędu na przednie koła. Scirocco i Passat, wprowadzone w 1973 r., Rozpoczęły ten trend krótko przed najważniejszym debiutem- Golfem.
Golf Mk1 opracowany przez Giorgetto Giugiaro musiał sprostać niezwykle wysokim oczekiwaniom: Jako następca legendarnego Garbusa, który został wyprodukowany w ilości ponad 21,5 miliona sztuk, Golf Mk I musiał kontynuować historię sukcesu poprzednika. Atuty nowego pojazdu to nowoczesna i bezpieczna koncepcja jazdy. Co to znaczy? Chodzi o dużą przestrzeń we wnętrzu z dostępem przez pokrywę bagażnika i składanym oparciem tylnych siedzeń. Nowy samochód dla ludu został tak ciepło przyjęty,  że produkcja milionowego Golfa mogła być świętowana już w październiku 1976 roku.
Wcześniej Volkswagen napisał o nowym modelu: „Golf oferuje maksymalną powierzchnię użytkową i bezpieczeństwo. Został bezkompromisowo ukierunkowany na praktyczność. Niski przód zapewnia kierowcy dobrą widoczność, a opadająca maska ​​gwarantuje, że droga tuż przed pojazdem jest zawsze widoczna. Niskie tylne okno sprawia, że ​​cofanie jest bardzo łatwe. ”
Podobnie jak wszystkie kolejne pokolenia Golfa, pierwsza generacja była również odzwierciedleniem postępu technicznego i ówczesnych trendów motoryzacyjnych. Na przykład Volkswagen sprawił, że klasa pojazdów stała się bardziej dynamiczna dzięki wprowadzeniu pierwszego Golfa GTI (1976). W 1979 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golf Cabriolet – do tej pory najlepiej sprzedający się kabriolet na świecie. Dość powiedzieć, że ta klasa pojazdów znana była jako Golf Klasse.
Łącznie ze wszystkimi pochodnymi, takimi jak Cabriolet i Jetta, we wszystkich zakątkach świata sprzedano 6,99 miliona egzemplarzy – Golf okazał się godnym następcą Garbusa.


Zamów prenumeratę

Podobne

VW_Typ_Kdf

Garbus za 268.184 Euro! KdF Wagen – HISTORIA

Historia Garbusa jest długa i skomplikowana. Wizja prostego i taniego samochodu dla ludu została brutalnie przerwana przez wojnę i konieczność przestawienia się na produkcję frontowego Kübelwagena. Czy w całości? Okazuje się, że nie. Do końca drugiej wojny światowej udało się wyprodukować ok. 630 sztuk Garbusa. Nie do końca „cywilnego”, gdyż większość egzemplarzy trafiła do wojskowych…

VW Garbus - VW Golf 1 - ID.3 z frontu

Historia lubi się powtarzać, czyli spotkanie VW Garbusa 1302S z Golfem 1 i ID.3

Przez ponad 80 lat istnienia Volkswagen dał światu wiele aut, które na dobre zmieniły historię motoryzacji. Niepowtarzalnego Garbusa znają wszyscy. Golf zdefiniował na nowo segment popularnych do dziś kompaktów. Czy najnowsze rewolucyjne dziecko z Wolfsburga – model ID.3 – okaże się równie przełomowy, jak jego kultowi już dziś poprzednicy? Garbus jest dziś najbardziej rozpoznawalnym modelem Volkswagena na…