VW Golf II po swapie silnika - Trends Magazines

VW Golf II po swapie silnika

VW Golf II, swap 1.8

Łukasz właścicielem bordowego Golfa II jest od grudnia 2002 roku. Początkowo Golf był zwykłą „dwójką” z oszczędnym, lecz niezbyt dynamicznym silnikiem 1,6 l TD, wąskimi zderzakami, standardowym zawieszeniem – krótko mówiąc, totalną serią z ubogim wyposażeniem.


Zamów prenumeratę

 

VW Golf II, swap 1.8

Pomysły na przeróbki rodziły się stopniowo, wszystko zaczęło się od wymiany zderzaków i lekkiego obniżenia zawieszenia, które z czasem wymienione zostało na gwintowane MTS Technik. Zmianie uległo całe oświetlenie, począwszy od lamp zmienionych na cleary, po kierunkowskazy i światła postojowe. Golf aż do 2008 r. pokryty był czerwonym akrylem. Wówczas został pomalowany metalicznym lakierem z palety Mitsubishi.

VW Golf II, swap 1.8

W kabinie również zaszły zmiany. Seryjną, co tu ukrywać, nieciekawą kierownicę zastąpiła obszyta skórą mała Momo, fotele to kubełki z szelkowymi 4-punktowymi pasami firmy BIMARCO. Miejsce tylnej kanapy zajęły dwa subwoofery Clarion o mocy 1400 W, podłączone do wzmacniacza tego samego producenta. W bagażniku znajduje się jeszcze jeden głośnik basowy o mocy 600 W, napędzany wzmacniaczem Pionieer.

VW Golf II, swap 1.8

Największą według właściciela metamorfozę auto przeszło w 2010 r. Wtedy to zmieniony został silnik z diesla na benzynowy o pojemności 1,8 l i mocy 90 KM. Jednostka dodatkowo wzmocniona została za pomocą filtra stożkowego oraz przelotowego układu wydechowego zakończonego tłumikiem Ulter. By VW lepiej trzymał się drogi w ostrych zakrętach, kielichy spięte są za pomocą dwóch rozpórek, jednej z przodu i drugiej z tyłu auta.

VW Golf II, swap 1.8

Mocniejszy silnik wymusił też ingerencję w układ hamulcowy. Na przedniej osi zamontowano wentylowane hamulce od modelu 1,8 16V, z tyłu zaś bębny nie wytrzymały konkurencji tarcz i zacisków pochodzących od VW Polo z 2004 r. Na koniec swoista wisienka na torcie – koła. Czternastocalowe alufelgi Borbet T z polerowanym rantem pasują do tego samochodu idealnie.

VW Golf II, swap 1.8

W dzisiejszych czasach, gdy samochody zmieniamy nierzadko częściej niż raz na trzy lata, Łukasz od wielu lat nieustannie modyfikujący swojego VW robi wrażenie! Oby tak dalej!


Piotr Dankiewicz

Foto. Mikołaj Urbański


Zamów prenumeratę

 

VW Golf II

SILNIK:  1,8 l 8V 90 KM, stożkowy filtr powietrza, przelotowy wydech zakończony tłumikiem Ulter

ZAWIESZENIE:  gwintowane MTS Technic, rozpórki z przodu i z tyłu

KOŁA:  felgi Borbet T z polerowanym rantem 14/9 cali, opony Toyo 195/45

STYLIZACJA: lakier z palety Mitsubishi, tylne lampy cleary, przód cleary z krzyżami i kierunkowskazy z postojem, przednia brewka oraz czarne bra na masce obszyte czerwoną nicią, szeroki hokej GTI, na błotnikach emblemat Wolfsburg Edition, grill bez znaczka

WNĘTRZE:  kubełkowe fotele i czteropunktowe pasy szelkowe BIMARCO, kierownica Momo, korbki do opuszczania szyb i ustawiania lusterek oraz gałka zmiany biegów z serii Wolfsburg Edition, słoneczniki i słupki czarne z odmiany GTI, trzy dodatkowe zegary VDO z Audi B4, miękka deska

AUDIO: radioodtwarzacz firmy JVC, dwa gwizdki Pioneer i dwa głośniki trójdrożne Magnat oraz dwa subwoofery ze wzmacniaczem Clarion, skrzynia basowa ze wzmacniaczem Pionieer.

(VW TRENDS 3/2012)

Podobne

Atlas Cross Sport i Atlas Tanoak. Amerykańskie nowości Volkswagena

Klienci z różnych zakątków świata mają zróżnicowane oczekiwania względem aut. Doskonałym przykładem jest rynek USA, który preferuje duże auta i hybrydy zamiast diesli. Robiąc użytek z plastyczności platformy MQB Volkswagen odpowiedział na te potrzeby, prezentując prototypy Atlas Cross Sport i Atlas Tanoak. Atlas Cross Sport jest pięciomiejscowym SUV-em w konwencji coupé. Spektakularny sukces BMW X6…

Volkswagen Passat GTI

Passat GTI. Prototyp sportowej limuzyny

W Wolfsburgu zaczęto zastanawiać się, czy na wersję GTI nie zasługuje też Passat B1, którego flagowa wersja oferowała dość skromne 85 KM. Nie poprzestano na teoretycznych rozważaniach. Gotowy do produkcji Passat GTI był gotowy po roku od premiery flagowego Golfa. Nigdy nie trafił jednak do salonów. Dlaczego? Lata 70. były szalonym okresem w dziejach motoryzacji.…