VW Golf GTI EDITION 50 z rekordem na Nürburgring - Trends Magazines

VW Golf GTI EDITION 50 z rekordem na Nürburgring

Auto jeszcze nie trafiło do sprzedaży, a już bije rekord. Chodzi o czas przejazdu na popularnym torze Nürburgring. VW Golf GTI EDITION 50 przejechał okrążenie toru najszybciej w historii niemieckiej marki. VW ma co świętować!

VW Golf GTI EDITION 50 to najmocniejszy z dotychczas produkowanych modeli z gamy GTI. Auto zostało stworzone dla uczczenia 50. rocznicy powstania tej prawdziwej ikony wśród kompaktowych samochodów sportowych. Oficjalna premiera tego auta ma odbyć się dopiero w przyszłym roku, ale VW Golf GTI EDITION 50 już teraz zapisał się w historii toru Nürburgring i marki Volkswagen.

Kierowca wyścigowy Benny Leuchter pokonał za kierownicą Golfa GTI EDITION 50 okrążenie północnej pętli toru w czasie zaledwie 7 minut 46 sekund. To nowy rekord dla marki z Wolfsburga – nigdy wcześniej Volkswagen z homologacją drogową nie był szybszy na legendarnym torze Nürburgring.

„To naprawdę imponujące, z jaką łatwością VW Golf GTI EDITION 50 radzi sobie na tym trudnym torze” – mówi kierowca Benny Leuchter po rekordowym przejeździe. „Pod względem technicznym samochód był taki sam jak auta, które trafią do salonów w przyszłym roku” – podkreśla Leuchter.

VW Golf GTI EDITION 50 będzie opcjonalnie z pakietem Performance

Ten model został opracowany z myślą o tych, dla których liczą się przede wszystkim odczucia z jazdy. Dlatego w jubileuszowym Golfie GTI dostępny będzie opcjonalny pakiet Performance, który obejmuje wyczynowe zawieszenie i wyjątkowe, 19-calowe opony semi-slick Bridgestone Potenza Race (opracowane specjalnie dla tego samochodu) oraz bardzo lekkie kute felgi.  

To nie pierwszy rekord Volkswagena na Nürburgringu

Niemal dziesięć lat temu Benny Leuchter ustanowił rekord toru dla seryjnie produkowanego przednionapędowego Volkswagena. Siedział wówczas za kierownicą Golfa GTI Clubsport S o mocy 310 KM, a jego wynik to 7:49:21 minut. W 2022 roku Leuchter jeszcze się poprawił, tym razem Golfem R z silnikiem o mocy 333 KM i napędem na wszystkie koła, uzyskując 7:47:31. Oba wymienione czasy zmierzono na pętli krótszej o ok. 200 m ze względu na położenie linii pomiaru czasu – były one wówczas rozmieszczone na obu końcach trybuny T13.

Sportowe VW nawet 42 tys. zł taniej!

Obecny rekord, ustanowiony Golfem GTI EDITION 50 wynosi 7:46:13 i został ustanowiony na pełnym dystansie toru. Na nitce krótszej o 200 m czas wynosił 7:41:27, co pokazuje niesamowite możliwości jubileuszowego GTI. Imponującym jest fakt, że przednionapędowy Golf GTI osiągnął lepszy czas niż mocniejszy i wyposażony w napęd na cztery koła Golf R 333.

Wynik Golfa GTI EDITION 50 na oficjalnej liście czasów na torze Nürburgring jest tymczasowo umieszczony w kategorii „Modele przedseryjne” do momentu, gdy będzie można go zamawiać w salonach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

_speedstream

BMW E36 na górskich serpentynach. Zobacz film!

Wiemy, że są tutaj miłośnicy górskich serpentyn, przejażdżek po odcinkach pełnych zakrętów i wzniesień oraz wspaniałych krajobrazów. Dziś ukazał się film autorstwa _speedstrem, którego klimat pobudza senny niedzielny wieczór: Po obejrzeniu tego filmu aż chciałoby się wyjechać z garażu, wsiąść za kierownicę samochodu, pojechać w góry i zwyczajnie zaczerpnąć radości z jazdy. Też tak macie?  …

BMW serii 7 kończy 45 lat. Tak powinno wyglądać

Flagowiec BMW zaprezentowano w 1976 roku, ale jego produkcja ruszyła rok później. Przez cztery i pół dekady wiele się zmieniło, ale BMW serii 7 nie przestaje zaskakiwać i nadawać kierunek dla mniejszych modeli marki.  Zaczęło się od modelu E23, który zaprezentowano w lipcu 1976 roku, a produkcję rozpoczęto na początku 1977. Tu zaczyna się historia…