VW Golf GTI EDITION 50 z rekordem na Nürburgring - Trends Magazines

VW Golf GTI EDITION 50 z rekordem na Nürburgring

Auto jeszcze nie trafiło do sprzedaży, a już bije rekord. Chodzi o czas przejazdu na popularnym torze Nürburgring. VW Golf GTI EDITION 50 przejechał okrążenie toru najszybciej w historii niemieckiej marki. VW ma co świętować!

VW Golf GTI EDITION 50 to najmocniejszy z dotychczas produkowanych modeli z gamy GTI. Auto zostało stworzone dla uczczenia 50. rocznicy powstania tej prawdziwej ikony wśród kompaktowych samochodów sportowych. Oficjalna premiera tego auta ma odbyć się dopiero w przyszłym roku, ale VW Golf GTI EDITION 50 już teraz zapisał się w historii toru Nürburgring i marki Volkswagen.

Kierowca wyścigowy Benny Leuchter pokonał za kierownicą Golfa GTI EDITION 50 okrążenie północnej pętli toru w czasie zaledwie 7 minut 46 sekund. To nowy rekord dla marki z Wolfsburga – nigdy wcześniej Volkswagen z homologacją drogową nie był szybszy na legendarnym torze Nürburgring.

„To naprawdę imponujące, z jaką łatwością VW Golf GTI EDITION 50 radzi sobie na tym trudnym torze” – mówi kierowca Benny Leuchter po rekordowym przejeździe. „Pod względem technicznym samochód był taki sam jak auta, które trafią do salonów w przyszłym roku” – podkreśla Leuchter.

VW Golf GTI EDITION 50 będzie opcjonalnie z pakietem Performance

Ten model został opracowany z myślą o tych, dla których liczą się przede wszystkim odczucia z jazdy. Dlatego w jubileuszowym Golfie GTI dostępny będzie opcjonalny pakiet Performance, który obejmuje wyczynowe zawieszenie i wyjątkowe, 19-calowe opony semi-slick Bridgestone Potenza Race (opracowane specjalnie dla tego samochodu) oraz bardzo lekkie kute felgi.  

To nie pierwszy rekord Volkswagena na Nürburgringu

Niemal dziesięć lat temu Benny Leuchter ustanowił rekord toru dla seryjnie produkowanego przednionapędowego Volkswagena. Siedział wówczas za kierownicą Golfa GTI Clubsport S o mocy 310 KM, a jego wynik to 7:49:21 minut. W 2022 roku Leuchter jeszcze się poprawił, tym razem Golfem R z silnikiem o mocy 333 KM i napędem na wszystkie koła, uzyskując 7:47:31. Oba wymienione czasy zmierzono na pętli krótszej o ok. 200 m ze względu na położenie linii pomiaru czasu – były one wówczas rozmieszczone na obu końcach trybuny T13.

Sportowe VW nawet 42 tys. zł taniej!

Obecny rekord, ustanowiony Golfem GTI EDITION 50 wynosi 7:46:13 i został ustanowiony na pełnym dystansie toru. Na nitce krótszej o 200 m czas wynosił 7:41:27, co pokazuje niesamowite możliwości jubileuszowego GTI. Imponującym jest fakt, że przednionapędowy Golf GTI osiągnął lepszy czas niż mocniejszy i wyposażony w napęd na cztery koła Golf R 333.

Wynik Golfa GTI EDITION 50 na oficjalnej liście czasów na torze Nürburgring jest tymczasowo umieszczony w kategorii „Modele przedseryjne” do momentu, gdy będzie można go zamawiać w salonach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Najcenniejszy eksponat Muzeum VW w Wolfsburgu. Wart ponad ćwierć miliona euro!

Historia Garbusa jest długa i skomplikowana. Wizja prostego i taniego samochodu dla ludu została brutalnie przerwana przez wojnę i konieczność przestawienia się na produkcję frontowego Kübelwagena. Czy w całości? Okazuje się, że nie. Do końca drugiej wojny światowej udało się wyprodukować ok. 630 sztuk Garbusa. Nie do końca „cywilnego”, gdyż większość egzemplarzy trafiła do wojskowych…

Käfer 1303 Breitbau – Garbus na sterydach

Z racji prostoty konstrukcji Garbusjest podatny na tuning. To, co z poczciwego Volkswagena wyczarowała w 1973 roku firma Oettinger, przechodzi jednak najśmielsze oczekiwania. Symbioza występuje nie tylko w przyrodzie. Układów generujących obustronne korzyści można bez trudu doszukać się także w świecie motoryzacji. Założona w 1946 r. firma Oettinger Sportsystems GmbH zarabia na modyfikowaniu Volkswagenów. Fachowo podrasowane…