VW Golf GTI EDITION 50 z rekordem na Nürburgring - Trends Magazines

VW Golf GTI EDITION 50 z rekordem na Nürburgring

Auto jeszcze nie trafiło do sprzedaży, a już bije rekord. Chodzi o czas przejazdu na popularnym torze Nürburgring. VW Golf GTI EDITION 50 przejechał okrążenie toru najszybciej w historii niemieckiej marki. VW ma co świętować!

VW Golf GTI EDITION 50 to najmocniejszy z dotychczas produkowanych modeli z gamy GTI. Auto zostało stworzone dla uczczenia 50. rocznicy powstania tej prawdziwej ikony wśród kompaktowych samochodów sportowych. Oficjalna premiera tego auta ma odbyć się dopiero w przyszłym roku, ale VW Golf GTI EDITION 50 już teraz zapisał się w historii toru Nürburgring i marki Volkswagen.

Kierowca wyścigowy Benny Leuchter pokonał za kierownicą Golfa GTI EDITION 50 okrążenie północnej pętli toru w czasie zaledwie 7 minut 46 sekund. To nowy rekord dla marki z Wolfsburga – nigdy wcześniej Volkswagen z homologacją drogową nie był szybszy na legendarnym torze Nürburgring.

„To naprawdę imponujące, z jaką łatwością VW Golf GTI EDITION 50 radzi sobie na tym trudnym torze” – mówi kierowca Benny Leuchter po rekordowym przejeździe. „Pod względem technicznym samochód był taki sam jak auta, które trafią do salonów w przyszłym roku” – podkreśla Leuchter.

VW Golf GTI EDITION 50 będzie opcjonalnie z pakietem Performance

Ten model został opracowany z myślą o tych, dla których liczą się przede wszystkim odczucia z jazdy. Dlatego w jubileuszowym Golfie GTI dostępny będzie opcjonalny pakiet Performance, który obejmuje wyczynowe zawieszenie i wyjątkowe, 19-calowe opony semi-slick Bridgestone Potenza Race (opracowane specjalnie dla tego samochodu) oraz bardzo lekkie kute felgi.  

To nie pierwszy rekord Volkswagena na Nürburgringu

Niemal dziesięć lat temu Benny Leuchter ustanowił rekord toru dla seryjnie produkowanego przednionapędowego Volkswagena. Siedział wówczas za kierownicą Golfa GTI Clubsport S o mocy 310 KM, a jego wynik to 7:49:21 minut. W 2022 roku Leuchter jeszcze się poprawił, tym razem Golfem R z silnikiem o mocy 333 KM i napędem na wszystkie koła, uzyskując 7:47:31. Oba wymienione czasy zmierzono na pętli krótszej o ok. 200 m ze względu na położenie linii pomiaru czasu – były one wówczas rozmieszczone na obu końcach trybuny T13.

Sportowe VW nawet 42 tys. zł taniej!

Obecny rekord, ustanowiony Golfem GTI EDITION 50 wynosi 7:46:13 i został ustanowiony na pełnym dystansie toru. Na nitce krótszej o 200 m czas wynosił 7:41:27, co pokazuje niesamowite możliwości jubileuszowego GTI. Imponującym jest fakt, że przednionapędowy Golf GTI osiągnął lepszy czas niż mocniejszy i wyposażony w napęd na cztery koła Golf R 333.

Wynik Golfa GTI EDITION 50 na oficjalnej liście czasów na torze Nürburgring jest tymczasowo umieszczony w kategorii „Modele przedseryjne” do momentu, gdy będzie można go zamawiać w salonach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW zapowiada iX1. Wypełni lukę po i3

BMW zapowiada najmniejszy elektryczny model iX1, który ma wypełnić lukę po wycofanym już modelu i3. Znamy już ogólny wygląd auta oraz część danych technicznych.  Zdjęcia przedstawiają co prawda auto w kamuflażu, ale można już ogólnie powiedzieć, jak będzie wyglądało auto. Stylistyka jest dość zachowawcza i raczej ominie nas szok, jaki spotkaliśmy w momencie debiutu serii…

Tuning VW Golf 2 GTI widok z przodu

VW Golf 2 GTI – dopieszczany youngtimer

Temat pierwszego samochodu jest bliski wszystkim kierowcom, szczególnie zakochanym w motoryzacji. Każdy z nas ma inne wspomnienia, ale w przypadku Macieja są one wyjątkowe. Będąc aktywnym użytkownikiem specjalistycznego forum i znawcą modelu Mk2, doskonale wiedział, czego szuka już przy zakupie pierwszego pojazdu. Był to Golf GTI z pierwszych trzech miesięcy produkcji w 1984 roku. W…