VW: Czy to koniec konsekwencji afery dieselgate? - Trends Magazines

VW: Czy to koniec konsekwencji afery dieselgate?

un

UN Global Compact potwierdził ponowne przyjęcie Volkswagena do swojego grona. Po pięcioletniej przerwie koncern powraca do największej na świecie inicjatywy wspierającej zarządzanie przedsiębiorstwami zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Koncern przestał być członkiem organizacji na skutek kryzysu związanego z silnikami Diesla.

Interwencja Departamentu Sprawiedliwości USA

Decydującym czynnikiem umożliwiającym ponowne członkostwo było wprowadzenie przez koncern Volkswagen nowego systemu zapewniającego zgodność wszystkich działań z prawem (Compliance) oraz zasad uczciwości będących wynikiem zakończonego sukcesem monitoringu prowadzonego przez Departament Sprawiedliwości USA. Istotną rolę odegrał również program dotyczący działań w zakresie ochrony klimatu. Koncern Volkswagen zamierza do 2025 roku ograniczyć o 30 procent emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia pojazdów osobowych w porównaniu z rokiem 2015 i stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym dla klimatu. Ponadto w 2016 roku Volkswagen powołał do życia niezależną Radę ds. Zrównoważonego Rozwoju.

Co to jest UN Global Compact?

UN Global Compact powołana w 2000 roku z inicjatywy Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych wzywa firmy z całego świata do oparcia swojej działalności i strategii na dziesięciu zasadach odnoszących się do praw człowieka, norm pracy, ochrony środowiska naturalnego i zapobiegania korupcji. Każde przedsiębiorstwo składa do UN Global Compact coroczny raport informujący o swoich działaniach w ramach tych dziesięciu zasad. Dla inwestorów i podmiotów zarządzających aktywami na rynku kapitałowym członkostwo w tej inicjatywie jest ważnym kryterium podczas podejmowania decyzji o inwestycjach.

VW od 2002

Koncern Volkswagen należał do UN Global Compact od sierpnia 2002 roku. Po opuszczeniu organizacji nadal składał raporty i dążył do ponownego członkostwa. W listopadzie 2020 roku Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen, Herbert Diess, złożył formalny wniosek o przyjęcie do inicjatywy UN Global Compact. Wniosek ten został teraz rozpatrzony pozytywnie. Volkswagen i UN Global Compact tworzą teraz plan ponownego zaangażowania się koncernu w prace tej inicjatywy.

Podobne

T4 Multivan Highline za 100 tys. zł przód

Multivan T4 za prawie 100 tys. zł – czy VW z 2002 może być tyle wart?

Na niemieckim portalu sprzedażowym Ebay możemy aktualnie znaleść ogłoszenie Volkswagena Multivan z Polski. Jest to model T4, pochodzi z 2002. Sprzedający twierdzi, że pojazd jest w świetnym stanie technicznym. Czy to wystarczy, żeby uzasadnić jego cenę? Volkswagen T4 Od 1990 do 2003 roku Volkswagen dostarczył klientom 1.873.033 egzemplarzy T4. Nie oznacza to jednak, że poszukiwanie…

Multivan

Nowy Multivan – tak będzie wyglądał

Nadszedł czas by napisać kolejny rozdział historii sukcesu tego modelu. To będzie zupełnie nowy Multivan, a Volkswagen Samochody Dostawcze już w czerwcu świętować będzie jego premierę. Pierwsze kompleksowe szkice pozwalają zobaczyć, jak będzie wyglądać nowy Multivan. Szef stylistów VWSD Albert Kirzinger podkreśla: “Nowy Multivan nosi geny stylistyki najlepiej na świecie rozpoznawanego MPV.” Volkswagen Samochody Dostawcze…