VW Buggy wraca, w wersji elektrycznej - Trends Magazines

VW Buggy wraca, w wersji elektrycznej

Volkswagen postanowił ożywić legendę Buggy! Na początku marca, podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca) koncern z Wolfsburga przedstawi pierwszą w pełni elektryczną wersję nowego Buggy – modelu nawiązującego do popularnych amerykańskich pojazdów plażowych.

Studyjne auto skonstruowano w oparciu o modułową platformę MEB służącą do budowy pojazdów z napędem elektrycznym.

W pełni elektryczny Buggy nawiązuje do historycznych wzorów z Kalifornii. W przeszłości pojazdy te wykorzystywały podwozie Garbusa, dzisiaj równie uniwersalna okazuje się platforma podłogowa MEB. Pojazd będący współczesną interpretacją rasowego buggy – tak jak pierwowzór nie ma stałego dachu ani konwencjonalnych drzwi. W jego wyglądzie zwracają ponadto uwagę  odsłonięte koła z oponami do jazdy w terenie oraz szerokie progi.

„Buggy jest czymś więcej niż samochodem. Jest sposobem życia. Widać to również w nowym elektrycznym Buggy będącym nowoczesną, wolną od nawiązań w stylu retro, interpretacją klasycznego pojazdu. Nowy Buggy pokazuje przede wszystkim jak wiele emocji niosą ze sobą elektryczne samochody” – powiedział Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen.

Historia rekreacyjnych pojazdów z rozwiązaniami technicznymi Volkswagena jest długa i sięga od Garbusa Cabrio, poprzez pojazdy specjalne z nadwoziami stworzonymi np. przez firmy Hebmüller i Rometsch, aż po zupełnie otwarte wersje, jak Meyers-Manx Buggy. Wszystkie świadczą o tym, że przez całe lata istniały bardzo kreatywne, a nawet ekskluzywne pojazdy specjalne na bazie Garbusa.

Do lat 80. na świecie powstało około 250.000 egzemplarzy pojazdów wytwarzanych w krótkich seriach oraz niepowtarzalnych unikatów.

Fot. VW, Kai-Uwe Knoth

Podobne

Porsche 911 GT2 RS MR i rekord na Nürburgring – VIDEO

Porsche opublikowało na oficjalnym kanale YOUTUBE przejazd modelu 911 GT2 RS MR po północnej pętli Nürburgringu. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, przecież Porsche 911 to jeden z  najbardziej popularnych samochodów na tym torze. Nie jest to jednak zwykły przejazd. Trwające 6:40.3 min okrążenie to rekord przejazdu dla samochodu dopuszczonego do ruchu. Firma tak opisała ten wyczyn: "Porsche…

Tuning VW Polo R WRC

Jeszcze mocniejsze Polo R WRC

Rajdowe Polo, które czterokrotnie sięgało po mistrzowskie tytuły, miało silnik o mocy 320 KM. Wimmer Rennsporttechnik uznał, że to zdecydowanie za mało. Podrasował drogowe Polo R WRC do... 420 KM! Już w chwili debiutu Polo R WRC zachwycało miłośników mocnych wrażeń. Upakowany pod maską silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM nie miał sobie równych w segmencie małych sportowców. Dość powiedzieć, że Polo rozpędzało się…