VW Buggy wraca, w wersji elektrycznej - Trends Magazines

VW Buggy wraca, w wersji elektrycznej

Volkswagen postanowił ożywić legendę Buggy! Na początku marca, podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca) koncern z Wolfsburga przedstawi pierwszą w pełni elektryczną wersję nowego Buggy – modelu nawiązującego do popularnych amerykańskich pojazdów plażowych.

Studyjne auto skonstruowano w oparciu o modułową platformę MEB służącą do budowy pojazdów z napędem elektrycznym.

W pełni elektryczny Buggy nawiązuje do historycznych wzorów z Kalifornii. W przeszłości pojazdy te wykorzystywały podwozie Garbusa, dzisiaj równie uniwersalna okazuje się platforma podłogowa MEB. Pojazd będący współczesną interpretacją rasowego buggy – tak jak pierwowzór nie ma stałego dachu ani konwencjonalnych drzwi. W jego wyglądzie zwracają ponadto uwagę  odsłonięte koła z oponami do jazdy w terenie oraz szerokie progi.

„Buggy jest czymś więcej niż samochodem. Jest sposobem życia. Widać to również w nowym elektrycznym Buggy będącym nowoczesną, wolną od nawiązań w stylu retro, interpretacją klasycznego pojazdu. Nowy Buggy pokazuje przede wszystkim jak wiele emocji niosą ze sobą elektryczne samochody” – powiedział Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen.

Historia rekreacyjnych pojazdów z rozwiązaniami technicznymi Volkswagena jest długa i sięga od Garbusa Cabrio, poprzez pojazdy specjalne z nadwoziami stworzonymi np. przez firmy Hebmüller i Rometsch, aż po zupełnie otwarte wersje, jak Meyers-Manx Buggy. Wszystkie świadczą o tym, że przez całe lata istniały bardzo kreatywne, a nawet ekskluzywne pojazdy specjalne na bazie Garbusa.

Do lat 80. na świecie powstało około 250.000 egzemplarzy pojazdów wytwarzanych w krótkich seriach oraz niepowtarzalnych unikatów.

Fot. VW, Kai-Uwe Knoth

Podobne

VW Polo CL auto od frontu

Trzy lata przemian VW Polo CL – warto było?

W 2007 roku widoczne na zdjęciach Polo zmieniło właściciela na zagorzałego fana wszelkiego rodzaju modyfikacji. Łatwo się domyślić, co działo się potem. Prace prowadzono w trzech etapach. ETAP I (2007) Czarne Polo CL z silnikiem o pojemności 1 litra z „wypasów”, w jakie wyposażyła go fabryka, miało: szyberdach, zielone szyby, licznik z obrotomierzem i dzieloną tylną…

VW Passat B5 1.8T widok od frontu

Pneumatyczny V(W)ariant Passata

Passat w rodzinnym nadwoziu jest jednym z najchętniej kupowanych aut segmentu D. Nie ma się czemu dziwić, bo oferuje w standardzie więcej niż niejeden konkurent. Dzięki ogromnej jego popularności nie powinni też narzekać szukający używanego egzemplarza, bo w serwisach ogłoszeniowych znajdziemy tysiące rozmaitych ofert. Chociaż nie w każdym przypadku jest tak łatwo. Piotr zażyczył sobie…