VW Buggy wraca, w wersji elektrycznej - Trends Magazines

VW Buggy wraca, w wersji elektrycznej

Volkswagen postanowił ożywić legendę Buggy! Na początku marca, podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca) koncern z Wolfsburga przedstawi pierwszą w pełni elektryczną wersję nowego Buggy – modelu nawiązującego do popularnych amerykańskich pojazdów plażowych.

Studyjne auto skonstruowano w oparciu o modułową platformę MEB służącą do budowy pojazdów z napędem elektrycznym.

W pełni elektryczny Buggy nawiązuje do historycznych wzorów z Kalifornii. W przeszłości pojazdy te wykorzystywały podwozie Garbusa, dzisiaj równie uniwersalna okazuje się platforma podłogowa MEB. Pojazd będący współczesną interpretacją rasowego buggy – tak jak pierwowzór nie ma stałego dachu ani konwencjonalnych drzwi. W jego wyglądzie zwracają ponadto uwagę  odsłonięte koła z oponami do jazdy w terenie oraz szerokie progi.

„Buggy jest czymś więcej niż samochodem. Jest sposobem życia. Widać to również w nowym elektrycznym Buggy będącym nowoczesną, wolną od nawiązań w stylu retro, interpretacją klasycznego pojazdu. Nowy Buggy pokazuje przede wszystkim jak wiele emocji niosą ze sobą elektryczne samochody” – powiedział Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen.

Historia rekreacyjnych pojazdów z rozwiązaniami technicznymi Volkswagena jest długa i sięga od Garbusa Cabrio, poprzez pojazdy specjalne z nadwoziami stworzonymi np. przez firmy Hebmüller i Rometsch, aż po zupełnie otwarte wersje, jak Meyers-Manx Buggy. Wszystkie świadczą o tym, że przez całe lata istniały bardzo kreatywne, a nawet ekskluzywne pojazdy specjalne na bazie Garbusa.

Do lat 80. na świecie powstało około 250.000 egzemplarzy pojazdów wytwarzanych w krótkich seriach oraz niepowtarzalnych unikatów.

Fot. VW, Kai-Uwe Knoth

Podobne

Nowa Honda e jest urocza! Czy stylistyka kei car spodoba się w Europie? – PREMIERA

Honda zaprezentowała nowy miejski samochód elektryczny Honda e. Samochód ma bardzo uroczy design, który naszym zdaniem, mocno czerpie z lokalnej japońskiej kultury motoryzacyjnej i małych miejskich aut kei car. Hatchback ma kamery zamiast lusterek bocznych i ciekawe wnętrze z aż 5 ekranami. Największą powierzchnię cyfrowej deski rozdzielczej Hondy e zajmują dwa ekrany dotykowe LCD o przekątnej…

TEST VW Polo 1.0 TSI 3

TEST VW Polo 1.0 TSI DSG – spieszmy się je kochać

Volkswagen ma dar tworzenia samochodów, które osiągają status ikony swojego segmentu. Golf, Passat, Transporter czy wreszcie Polo wyznaczają standardy, podnoszą poprzeczkę, stanowią punkt odniesienia dla innych. Najnowsza generacja mieszczucha z Wolfsburga nadal to czyni. Oto test VW Polo 1.0 TSI DSG. Patrząc na politykę sprzedaży nowego Polo zaczynam się zastanawiać, czy zyska on popularność poprzedników…