Volvo zakłada "elektryczne opony" - Trends Magazines

Volvo zakłada „elektryczne opony”

XC40 Recharge

Już niebawem wszystkie elektryczne samochody z rodziny Recharge będą dostarczane klientom na oponach uniwersalnych. Opracowano je z myślą o samochodach typu BEV. Ta decyzja dotyczy aut sprzedawanych w Europie Północnej i Środkowej*.

Opony Recharge opracowano z myślą o samochodach elektrycznych marki Volvo. Mają niższe opory toczenia niż opony zimowe, na których wiele aut w naszym rejonie pokonuje mniej więcej połowę przebiegu. Ściślej rzecz ujmując: są to pierwsze na świecie uniwersalne opony o tak niskich oporach toczenia (klasa A). W przypadku aut elektrycznych ten parametr może wydłużyć zasięg nawet o 8%*. A co zyskuje klient? Z pewnością mniej zamieszania związanego ze zmianą opon dwa razy w ciągu roku. Firmie przyświeca też redukcja CO2 związana z wytwarzaniem dodatkowych felg i opon. Volvo Cars zapewnia przy tym, że opony uniwersalne są bezpieczne w szerszym zakresie warunków pogodowych i drogowych niż tylko opony letnie lub tylko zimowe.

Jazda całkowicie elektrycznym Volvo XC40 na oponach Recharge może zmniejszyć zużycie energii nawet o 8 procent i wydłużyć średni zasięg w porównaniu z jazdą na oponach zimowych.

 

W przypadku samochodów elektrycznych dążenie do jak najniższego oporu toczenia opon jest ważniejsze niż w przypadku samochodów z tradycyjnym napędem. Ten parametr ma większy wpływ na zużycie energii i zasięg aut typu BEV. Zwykle niskie opory toczenia to cecha opon letnich, ale dzięki właściwościom opon Recharge ten parametr możemy utrzymać na niskim poziomie także podczas jazdy samochodem w okresie jesiennym i zimowym. W dużej części Europy konwencjonalna konfiguracja opon letnich i zimowych nie zawsze jest najbezpieczniejszą opcją w danych warunkach pogodowych i drogowych.

Decyzja ekspertów

XC40 Recharge

Eksperci ds. Bezpieczeństwa Volvo Cars stwierdzili, że używanie tradycyjnych opon letnich lub zimowych jest mniej bezpieczne, gdy jeździmy w temperaturze oscylującej wokół zera, a nawierzchnia jest raz sucha, raz mokra. Podczas takich kapryśnych warunków to właśnie opony Recharge są najbezpieczniejszą opcją.

Gama Recharge obejmuje wszystkie samochody Volvo ładowane z gniazdka

W idealnym świecie budziłbyś się każdego ranka, wyglądał przez okno, słuchał prognozy pogody i zakładał odpowiednie opony do swojego samochodu na podstawie tego, co widzisz i słyszysz przed wyjazdem – powiedział Jan Ivarsson, starszy ekspert ds. Bezpieczeństwa w Centrum Bezpieczeństwa Volvo Cars. Oczywiście nie możemy tego wymagać od kierowców. Dlatego oferujemy kierowcom opony Recharge, które są świetną opcją prze cały rok i które zapewniają im pełne bezpieczeństwo.

A co w krajach, w których warunki zimowe są naprawdę trudne i dobra trakcja jest ważniejsza od walki o każdy kilometr dodatkowego zasięgu? Naturalnie opony zimowe, a w niektórych krajach – także zimowe z kolcami, będą dostępne w salonach jako opcja.

* Opony Recharge będą standardem w modelach BEV marki Volvo na rynkach takich jak: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Węgry, Islandia, Łotwa, Litwa, Mołdawia, Holandia, Norwegia, Polska, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja i Ukraina.

 

Podobne

Przez 30 lat jeździł jednym Volvo. Teraz dostanie nowe

Jim O’Shea z Missouri kupił sobie kiedyś Volvo 740. Jeździło mu się tak dobrze, że zrobił nim 1,6 miliona kilometrów. W nagrodę za lojalność Volvo dało mu nowe S60. Niewątpliwie szwedzkiej marce zależało na marketingu, ale historia sama w sobie też jest niesamowita. Jim w 1991 roku poszedł do salonu Volvo i kupił model 740.…