Jubileuszowy model na 70-lecie Volkswagena Transportera

Jubileuszowy model na 70-lecie Volkswagena Transportera

70 lat temu Ben Pon, holenderski importer Volkswagena, zobaczył w fabryce w Wolfsburgu prosty pojazd transportowy. Zainspirował go do naszkicowania w notatniku kilku wersji auta, jakiego wcześniej nie było. Wizja trafiła na podatny grunt i doczekała się urzeczywistnienia jako Volkswagen Transporter.

Nawiązując do kultowego auta sprzed lat podczas salonu w Genewie marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała specjalny model „70 lat Bulli”, w którym akcenty w stylu retro splatają się z najnowocześniejszą techniką.

Jubileuszowy model zbudowano w oparciu o Multivana Comfortline, którego wyposażenie uzupełniono dodatkami z wersji Highline, jak również oraz z Californii. Kto nie boi się odważnych zestawień kolorystycznych, może zamówić auto w wiosennych barwach – Candy-Weiss/Kurkuma-Gelb Metallic.

Wyróżnikiem auta są też plakietki z napisem „Bulli” oraz jubileuszowa naklejka na tylnej szybie, podkreślają związek z kultowym klasykiem. Pakiet wyposażenia standardowego rozszerzono o chromowane dodatki, przyciemniane szyby oraz nakładki na progi ze stali nierdzewnej. Za dopłatą 17-calowe koła można zastąpić większymi o cal obręczami Disc z lakierowaną na biało zewnętrzną krawędzią.

Styliści Volkswagena zajęli się także wnętrzem jubileuszowego Transportera. Tapicerkę „Visitamo” dopasowano kolorystycznie do podłogi „Dark Wood”, która wygląda jak wykonana z drewna. Standard obejmuje m.in. wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą, ekran komputera pokładowego „Premium” oraz tablicę rozdzielczą z dekoracyjnym panelem „Black Glossy”, który dotąd był oferowany tylko w wersji wyposażenia Highline. Auto trafi do sprzedaży na początku maja.

Podobne

Radykalny Variant Golfa VII

Motoryzacja bez odrobiny szaleństwa byłaby nudna. Raz na jakiś czas powstają projekty elektryzujące wszystkich, w których żyłach płynie benzyna. Koncern z Wolfsburga regularnie daje upust swojej fantazji w kolejnych generacjach Golfa. Pamiętacie zapewne 210-konnego Golfa II G60, 193-konnego Golfa III VR6, 241-konnego Golfa IV R32, 250-konnego Golfa V R32 czy w końcu 271-konnego Golfa VI…

VW Typ3 Variant w czasie jazdy

Typ 3 – pierwszy uniwersalny Vokswagen

Pod koniec 1959 roku zarząd VW doszedł do wniosku, iż należy wzbogacić dotychczasową skromną ofertę. Podstawowe założenia dla konstruktorów nowego Volkswagena lat sześćdziesiątych były jasne - bardziej uniwersalny i nowocześniejszy samochód - VW Typ 3. Od T1 do T3 Klienci nie mieli bowiem dotychczas wielkiego wyboru. Produkowano tylko dwa auta: Garbusa (Typ 1) i Transportera…