Jubileuszowy model na 70-lecie Volkswagena Transportera

Jubileuszowy model na 70-lecie Volkswagena Transportera

70 lat temu Ben Pon, holenderski importer Volkswagena, zobaczył w fabryce w Wolfsburgu prosty pojazd transportowy. Zainspirował go do naszkicowania w notatniku kilku wersji auta, jakiego wcześniej nie było. Wizja trafiła na podatny grunt i doczekała się urzeczywistnienia jako Volkswagen Transporter.

Nawiązując do kultowego auta sprzed lat podczas salonu w Genewie marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała specjalny model „70 lat Bulli”, w którym akcenty w stylu retro splatają się z najnowocześniejszą techniką.

Jubileuszowy model zbudowano w oparciu o Multivana Comfortline, którego wyposażenie uzupełniono dodatkami z wersji Highline, jak również oraz z Californii. Kto nie boi się odważnych zestawień kolorystycznych, może zamówić auto w wiosennych barwach – Candy-Weiss/Kurkuma-Gelb Metallic.

Wyróżnikiem auta są też plakietki z napisem „Bulli” oraz jubileuszowa naklejka na tylnej szybie, podkreślają związek z kultowym klasykiem. Pakiet wyposażenia standardowego rozszerzono o chromowane dodatki, przyciemniane szyby oraz nakładki na progi ze stali nierdzewnej. Za dopłatą 17-calowe koła można zastąpić większymi o cal obręczami Disc z lakierowaną na biało zewnętrzną krawędzią.

Styliści Volkswagena zajęli się także wnętrzem jubileuszowego Transportera. Tapicerkę „Visitamo” dopasowano kolorystycznie do podłogi „Dark Wood”, która wygląda jak wykonana z drewna. Standard obejmuje m.in. wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą, ekran komputera pokładowego „Premium” oraz tablicę rozdzielczą z dekoracyjnym panelem „Black Glossy”, który dotąd był oferowany tylko w wersji wyposażenia Highline. Auto trafi do sprzedaży na początku maja.

Podobne

Touareg R hybryda plug-in gniazdo ładowania

VW zwalnia z produkcją

Volkswagen wstrzymuje produkcje niektórych hybryd i nie przyjmuje zamówień na niektóre modele. Powodem jest zaburzony łańcuch dostaw w związku z wybuchem wojny w Ukrainie. Koncern planuje także postoje w niemieckich fabrykach. Od niedawna wiadomo, że problemy z dostawami mają fabryki koncernu VW w Hanowerze i Dreźnie, a także w Poznaniu. Na tym jednak nie koniec…

VW Bora IV 1.9 TDI, tuning

VW Bora dla statecznego pana? Chyba nie ta!

Pierwszy Volkswagen Grzegorza – kupiony sześć lat wcześniej Golf trzeciej generacji – z powodu silnika i ubogiego wyposażenia po niespełna 6 miesiącach został sprzedany. Jednak jego miejsce zajęło auto z tym samym logo. Mniej popularna, lecz według Grześka prezentująca dużo większy potencjał Bora. Borunia – jak nazywa swój pojazd Grzesiek – była w momencie zakupu…