Elektryczny Sedric. Pierwszy prototyp Grupy Volkswagena

Sedric. Pierwszy prototyp Grupy Volkswagena

W skład koncernu VAG wchodzi 12 marek i przeszło sto spółek. Całość tworzy sprawnie działający organizm, który w 2017 r. wypuści na rynek 60 nowych modeli samochodów. Firmowany przez Grupę Volkswagena prototyp Sedric (od self-driving car) stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jak będzie wyglądała motoryzacja jutra oraz czy jakie efekty mogłoby przynieść połączenie pomysłów należących do koncernu ośrodków badawczo-rozwojowych – np. Future Center Europe z Poczdamu czy Volkswagen Group Research z Wolfsburga.

Pierwszy samochód koncepcyjny grupy VAG spełnia wymogi piątego poziomu autonomicznej jazdy, co oznacza, że jest w stanie poruszać się bez najmniejszej pomocy kierowcy. Sedric jest również przedsmakiem ery elektrycznych pojazdów koncernu Volkswagena. Do 2025 r. VAG zamierza wprowadzić aż 30 zasilanych prądem modeli.

Nowe rozwiązania nie powstaną same. Volkswagen zamierza przeznaczyć na ich rozwój kilka miliardów euro, a do swoich szeregów wcielić najlepszych specjalistów na rynku. Innowacje mają sprawić, że nasze życie stanie się wygodniejsze, mniej uciążliwe dla środowiska i bezpieczniejsze – od początku motoryzacji główną przyczyną wypadków jest tzw. czynnik ludzki.

Kontroli nad prototypem Sedric przejąć nie sposób. Pojazd jutra nie został wyposażony ani w kierownicę, ani w pedały. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by autem przemieszczały się dzieci, osoby niepełnosprawne czy nieposiadające uprawnień do kierowania. Wystarczy powiedzieć, gdzie chcielibyśmy dojechać, zatwierdzić cel podróży i cieszyć się chwilą dla siebie. Relaksowi ma służyć niemalże domowy wystrój wnętrza z płaską, drewnianą podłogą, fotelami zamiast tylnej kanapy oraz umieszczonymi na podszybiu… roślinami, które wspomagają układ wentylacji w oczyszczaniu powietrza. Brzmi niepokojąco? Tylko do momentu, w którym użytkownik odkryje, że może wysłać auto po zakupy, z dziećmi do szkoły bądź wysiąść i zlecić pojazdowi samodzielne odstawienie się na miejsce parkingowe.

Przedstawiciele koncernu podkreślają, że Sedric przeciera szlak i wiele z jego rozwiązań za kilka lat pojawi się w seryjnie produkowanych autach Grupy. I żeby uniknąć jakichkolwiek niedomówień dodają, że VAG nie zamierza budować pod własnym szyldem samochodów. To rola należących do koncernu marek.

Podobne

Volkswagen i Star Wars stworzyli jedną z najlepszych reklam wszech czasów- VIDEO

Czas Świąt Bożego Narodzenia stał się również czasem premier kolejnych filmów z serii Star Wars. Zanim jednak to nastąpiło, to w 2011 Volkswagen połączył siły z Lordem Vaderem z okazji Super Bowl i stworzył jedną z najlepszych reklam, jakie widziałem. Zobaczcie sami. Czy nie jest genialna? https://www.youtube.com/watch?v=1n6hf3adNqk

Golfy Country kontra Golf Alltrack – dwa światy bezdroży z VW

Oba auta dzielą ponad dwie dekady. Druga generacja Golfa, oznaczona jako Country, była prekursorem w segmencie kompaktowych crossoverów. Miała wyższy prześwit, stosowne osłony podwozia i dość mocne jednostki napędowe. Do tego napęd na obie osie. Wysoka cena przy konserwatywnym podejściu klientów do nowości oznaczała porażkę. Powrót nastąpił dopiero w tym roku, gdy w salonach pojawił…