Volkswagen Samochody Dostawcze rozwija i wdraża systemy jazdy autonomicznej - Trends Magazines

Volkswagen Samochody Dostawcze rozwija i wdraża systemy jazdy autonomicznej

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen Samochody Dostawcze prowadzi intensywne przygotowania do wprowadzenia do użytku w roku 2025 systemów autonomicznych w ruchu drogowym.
Równoprawnymi inwestorami w Argo AI, firmie specjalizującej się w tworzeniu platform oprogramowania dla jazdy autonomicznej są Ford Motor Company i Volkswagen Samochody Dostawcze. Cel prac: konsekwentny i szybki rozwój oraz późniejsze wykorzystanie systemów autonomicznych. Oprócz początkowej inwestycji w wysokości 1 miliarda dolarów, Volkswagen wniósł do Argo AI swoją spółkę-córkę AID (Autonomous Intelligent Driving). Z budżetem na dalszy rozwój autonomicznej jazdy potwierdzonym w ostatnich dniach przez Radę Nadzorczą, marka robi kolejny znaczący krok w kierunku przyszłości autonomicznej mobilności.

Christian Senger, szef działu jazdy autonomicznej mówi:

„W tym roku po raz pierwszy przeprowadzimy próby terenowe, w których system autonomicznej jazdy firmy Argo AI zostanie umieszczony w nowym modelu ID.BUZZ, który już wkrótce znajdzie się w sprzedaży. Celem testów jest opracowanie koncepcji wykonywania usługi transportowej i zatrzymywania się w wybranym miejscu, podobnej do tej, którą dziś oferuje MOIA. W połowie tej dekady nasi klienci w wybranych miastach otrzymają możliwość dowozu do wybranego celu autonomicznymi pojazdami.
Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pełni autonomicznych systemów i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. Będzie rozwijać i budować pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki.
VW ID.4

Nowi partnerzy

Oprócz Argo AI, Grupa inwestuje również znaczne środki finansowe w projekt Car.Software Organisation, w ramach którego równolegle i niezależnie od Argo AI, opracowuje się funkcje jazdy wspomaganej i zautomatyzowanej do poziomu 4 dla sektora mobilności prywatnej wszystkich marek Grupy Volkswagen. Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany będzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazują na w pełni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który będzie miał swoją światową premierę w przyszłym roku.

Carsten Intra, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze wyjaśnia

„Wraz z akceptacją przez Radę Nadzorczą koncernu naszego programu badawczo-rozwojowego w zakresie jazdy autonomicznej, wyznaczamy kierunek dla przyszłości mobilności. Autonomiczna, elektryczna jazda będzie miała istotny wkład w mobilność miejską i w bezpieczeństwo na drogach. Nasze pojazdy elektryczne są pierwszymi, w których można zastosować takie systemy” –

Podobne

VW Garbus po tuningu widok z przodu

Garbus, obok którego nie przejdziesz obojętnie

Kolor tego Garbusa nieraz był okazją do rozmowy. Na pytanie, dlaczego lakier jest taki matowy, Bartek odpowiada, że próbuje go od kilku dni wypolerować z marnym skutkiem. Często w odpowiedzi dostaje radę, że dobra do tego jest pasta Tempo! Pomysł na Garbiego Zdarzają się osoby, dla których niebłyszczący lakier jest nie do przyjęcia. Na szczęście…

VW Polo 9N auto od tyłu z otwartymi lambo doors

Wyjątkowe i oryginalne Polo 9N

Styl, w jakim ten VW Polo 9N został zmodyfikowany, jednym przypadnie do gustu, a innym nie. Takie jest życie, nie każdemu podoba się to samo. Ale to sprawia, że scena tuningowa jest taka barwna. Pełno w niej różnorodności, odmiennych koncepcji, czasami projekty wywołują spore kontrowersje. O takich zresztą mówi się najwięcej... Przede wszystkim wygląd Ta…