Volkswagen rozpoczyna sprzedaż swojego bestsellera w wersji hybrydowej - Trends Magazines

Volkswagen rozpoczyna sprzedaż swojego bestsellera w wersji hybrydowej

ładowanie

Tiguan w nowej odsłonie jest oferowany z nowymi układami napędowymi. Wśród nich, po raz pierwszy w historii tego modelu, do wyboru jest również hybrydowy zespół napędowy – eHybrid – o mocy 180 kW/245 KM. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora jest wtedy w stanie przejechać około 50 km (wg WLTP). Dzięki temu kierowcy mogą pokonywać większość codziennych tras korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, co oznacza to, że w danym miejscu samochód porusza się bezemisyjnie.

Volkswagen Tiguan w wersji hybrydowej

W trybie elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się do prędkości 130 km/h. Podczas przyspieszania w trybie „Hybrid” silnik elektryczny wspiera oszczędną jednostkę TSI (benzynowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Dzięki współdziałaniu silników elektrycznego i spalinowego podczas jazdy w trybie „Hybrid” hybrydowy Tiguan bardzo płynnie rozwija moc, ponieważ jednostka elektryczna działa jak dodatkowy „booster”. Wyjątkową dynamikę jazdy zapewnia tryb „GTE”, uruchamiany przyciskiem znajdującym się obok dźwigni zmiany biegów. W trybie GTE silniki elektryczny i TSI działają wspólnie, by oddać do dyspozycji kierowcy pełną moc systemową Tiguana eHybrid, która wynosi 245 KM.

Bogate wyposażenie

Bogate seryjne wyposażenie nowego Tiguana eHybrid w wersji Elegance obejmuje m.in. reflektory IQ.LIGHT LED Matrix z systemem regulacji ich zasięgu i doświetlania zakrętów, tylne światła w technologii LED, wyświetlacz wskaźników Active Info Display, bezprzewodowy App Connect, aktywny tempomat, system bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika oraz kamerę cofania.

Volkswagen proponuje półautomatyczną jazdę

Do nowego Tiguana eHybrid Volkswagen po raz pierwszy oferuje system Travel Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę. Sprawia on, że od 0 km/h do 210 km/h kierowanie autem, hamowanie i przyspieszanie odbywają się automatycznie, przy czym za kontrolę nad pojazdem nadal odpowiedzialny jest kierowca. System Travel Assist korzysta z aktywnego tempomatu oraz z systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Nawet gdy Travel Assist jest włączony kierowca jest zobowiązany trzymać ręce na kierownicy; rejestrują to urządzenia elektroniczne za pośrednictwem tzw. pojemnościowych pól na kierownicy.

Ceny

Ceny Tiguana eHybrid zaczynają się od 161 090 zł. Samochód w wersjach Life i Elegance jest oferowany w 10 kolorach nadwozia do wyboru (w tym 5 metalizowanych i 2 perłowych). Do wyboru są też dwa kolory tapicerki (czarna lub popielato-czarna).

Podobne

VW Lupo GT widok z przodu

202 KM w VW Lupo GT – pali asfalt!

Koncern Volkswagen w swojej historii wyprodukował tylko jedną generację Lupo. Dzięki temu, gdy jest mowa o małym wilku, każdy wie, o jakie auto chodzi. Ta zasada nie do końca sprawdzi się jednak w przypadku prezentowanego egzemplarza z 1998 roku. Liczba zmian, jakie zostały dokonane w tym samochodzie, sprawia, że choć na pierwszy rzut oka wciąż…

Volkswagen - pre-order ID

ID.3 – rozchwytywana nowość Volkswagena

Świat motoryzacji ewoluuje w zawrotnym tempie. Auta stają się coraz bardziej multimedialne, a klasyczne salony sprzedaży przestają być potrzebne. Coraz częściej kierowcy konfigurują auta w wirtualnej rzeczywistości, a nawet składają zamówienia przez internet. W przypadku Volkswagena nowy rozdział otwiera zasilany prądem model ID.3, czyli pierwszy przedstawiciel nowej rodziny aut bazujących na płycie MEB, którą od…