Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych - Trends Magazines

Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych

W Salzgitter (Dolna Saksonia) do 2023/24 ma powstać ponad 1000 miejsc pracy przy testowaniu i produkcji ogniw akumulatorowych – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena i linii pilotażowej, 700 w ramach joint venture pomiędzy Northvolt i Volkswagenem w celu budowy i eksploatacji akumulatorów i fabryki ogniw. Ponad miliard euro ma zostać zainwestowany w rozwój ogniw akumulatorowych koncernu Volkswagen w tym samym okresie.

Linia pilotażowa do produkcji małych ogniw akumulatorowych została dziś otwarta w Centre of Excellence (CoE) w Salzgitter. Około 300 ekspertów jest zaangażowanych w opracowywanie, testowanie i pilotowanie innowacyjnych technologii produkcji baterii litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen inwestuje ponad 100 milionów euro w gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji.


Zamów prenumeratę

Ponadto Volkswagen inwestuje kolejne ok. 900 milionów Euro we współpracę związaną z akumulatorami ze szwedzkim producentem akumulatorów Northvolt. Budowa fabryki ogniw akumulatorowych o pojemności 16 gigawatogodzin w Salzgitter ma rozpocząć się w 2020 r. Planowane jest rozpoczęcie produkcji pod koniec 2023 r. / Na początku 2024 r. W tym celu Volkswagen niedawno założył spółkę joint venture 50/50 z Northvolt. W tym niezależnym wspólnym przedsiębiorstwie w perspektywie średnioterminowej powstanie 700 miejsc pracy.

Podobne

Kupujemy używane: Volkswagen Eos (2006 – 2015) – zasługuje na zainteresowanie

Był próbą połączenia komfortu, dobrych osiągów i radości z jazdy pod gołym niebem. Z powodu wysokich cen i specyficznej stylizacji nie odniósł spektakularnego sukcesu. Używany Eos wciąż zasługuje jednak na zainteresowanie. W 1979 roku w salonach Volkswagena pojawił się Golf Cabriolet. Był produkowany przez Karmanna aż do 1993 roku. Jego miejsce zajął Golf III Cabriolet,…

„Follow my Lambo” – AKTUALNOŚCI

Automobili Lamborghini rozszerza współpracę z lotniskiem Guglielmo Marconi w Bolonii. Nowy Follow-Me Lamborghini Huracán RWD będzie prowadził samoloty w kierunku stanowiska parkingowego lub kołowania na pas startowy. Huracán RWD Follow-Me, z 5,2-litrowym silnikiem wolnossącym V10 i 580 KM, ma specjalne malowanie zaprojektowane przez Lamborghini Centro Stile. Pomarańczowe nadwozie ma specjalną grafikę, a linię nadwozia podkreśla…