Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych - Trends Magazines

Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych

W Salzgitter (Dolna Saksonia) do 2023/24 ma powstać ponad 1000 miejsc pracy przy testowaniu i produkcji ogniw akumulatorowych – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena i linii pilotażowej, 700 w ramach joint venture pomiędzy Northvolt i Volkswagenem w celu budowy i eksploatacji akumulatorów i fabryki ogniw. Ponad miliard euro ma zostać zainwestowany w rozwój ogniw akumulatorowych koncernu Volkswagen w tym samym okresie.

Linia pilotażowa do produkcji małych ogniw akumulatorowych została dziś otwarta w Centre of Excellence (CoE) w Salzgitter. Około 300 ekspertów jest zaangażowanych w opracowywanie, testowanie i pilotowanie innowacyjnych technologii produkcji baterii litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen inwestuje ponad 100 milionów euro w gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji.


Zamów prenumeratę

Ponadto Volkswagen inwestuje kolejne ok. 900 milionów Euro we współpracę związaną z akumulatorami ze szwedzkim producentem akumulatorów Northvolt. Budowa fabryki ogniw akumulatorowych o pojemności 16 gigawatogodzin w Salzgitter ma rozpocząć się w 2020 r. Planowane jest rozpoczęcie produkcji pod koniec 2023 r. / Na początku 2024 r. W tym celu Volkswagen niedawno założył spółkę joint venture 50/50 z Northvolt. W tym niezależnym wspólnym przedsiębiorstwie w perspektywie średnioterminowej powstanie 700 miejsc pracy.

Podobne

montaż samochodu VW w fabryce

VW wstrzymuje prace fabryk w Polsce przez wojnę w Ukrainie

Volkswagen podjął decyzję o zatrzymaniu dwóch fabryk zlokalizowanych w Polsce w najbliższych dniach. Mowa o tej w Poznaniu i we Wrześni. Ma to związek z obecną sytuacją w Ukrainie. Jak podaje “Głos Wielkopolski”, Volkswagen ogłosił 3 marca, że rozważa wstrzymanie produkcji w dwóch zakładach, ze względu na brak komponentów. Następnego dnia zostało to ogłoszone jako…

Volkswagen, którego wyprodukowano tylko 2 egzemplarze!

Jeden z najpiękniejszych projektów stworzonych w oparciu o poczciwego Garbusa należy do grupy najmniej znanych. A szkoda. Volkswagen Ghia Aigle Coupéto samochód, który zasługuje na bliższe poznanie. Garbus był wymarzonym punktem wyjścia dla manufaktury zajmującej się karosowaniem. Miał karoserię opartą o ramę, zwarte zawieszenie przednie i równie kompaktowy napęd. Wszystko to ułatwiało stworzenie wymyślnie stylizowanego…