Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych - Trends Magazines

Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych

W Salzgitter (Dolna Saksonia) do 2023/24 ma powstać ponad 1000 miejsc pracy przy testowaniu i produkcji ogniw akumulatorowych – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena i linii pilotażowej, 700 w ramach joint venture pomiędzy Northvolt i Volkswagenem w celu budowy i eksploatacji akumulatorów i fabryki ogniw. Ponad miliard euro ma zostać zainwestowany w rozwój ogniw akumulatorowych koncernu Volkswagen w tym samym okresie.

Linia pilotażowa do produkcji małych ogniw akumulatorowych została dziś otwarta w Centre of Excellence (CoE) w Salzgitter. Około 300 ekspertów jest zaangażowanych w opracowywanie, testowanie i pilotowanie innowacyjnych technologii produkcji baterii litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen inwestuje ponad 100 milionów euro w gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji.


Zamów prenumeratę

Ponadto Volkswagen inwestuje kolejne ok. 900 milionów Euro we współpracę związaną z akumulatorami ze szwedzkim producentem akumulatorów Northvolt. Budowa fabryki ogniw akumulatorowych o pojemności 16 gigawatogodzin w Salzgitter ma rozpocząć się w 2020 r. Planowane jest rozpoczęcie produkcji pod koniec 2023 r. / Na początku 2024 r. W tym celu Volkswagen niedawno założył spółkę joint venture 50/50 z Northvolt. W tym niezależnym wspólnym przedsiębiorstwie w perspektywie średnioterminowej powstanie 700 miejsc pracy.

Podobne

Oto nowy VW Tiguan. Ale wnętrze!

Volkswagen zaprezentował trzecią generację Tiguana. Auto nieco urosło, stylistyka jest znacznie bardziej nowoczesna, a pod maską wciąż znajdziemy tradycyjne silniki. Nowy Tiguan rewolucję przeszedł w kabinie.  Po siedmiu latach na rynku przyszedł czas na nową generację VW Tiguana. Ta najnowsza powstała na platformie MQB evo, na której powstał też najnowszy Passat B9 Variant. Nowa baza…

VW EOS tuning

VW EOS z przodem Scirocco R!

Prezentowany Eos to nie pierwszy Volkswagen przerobiony przez Kamila i prezentowany na łamach VW TRENDS. Jego poprzedni projekt na bazie Passata B5 pokazywaliśmy wcześniej, jednak Kamil po raz kolejny postanowił udowodnić, że do kompleksowej przebudowy nadają się również bardziej współczesne modele producenta z Wolfsburga. Czarny Eos trafił do Kamila jako kompletnie seryjny egzemplarz z dość…