Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych - Trends Magazines

Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych

W Salzgitter (Dolna Saksonia) do 2023/24 ma powstać ponad 1000 miejsc pracy przy testowaniu i produkcji ogniw akumulatorowych – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena i linii pilotażowej, 700 w ramach joint venture pomiędzy Northvolt i Volkswagenem w celu budowy i eksploatacji akumulatorów i fabryki ogniw. Ponad miliard euro ma zostać zainwestowany w rozwój ogniw akumulatorowych koncernu Volkswagen w tym samym okresie.

Linia pilotażowa do produkcji małych ogniw akumulatorowych została dziś otwarta w Centre of Excellence (CoE) w Salzgitter. Około 300 ekspertów jest zaangażowanych w opracowywanie, testowanie i pilotowanie innowacyjnych technologii produkcji baterii litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen inwestuje ponad 100 milionów euro w gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji.


Zamów prenumeratę

Ponadto Volkswagen inwestuje kolejne ok. 900 milionów Euro we współpracę związaną z akumulatorami ze szwedzkim producentem akumulatorów Northvolt. Budowa fabryki ogniw akumulatorowych o pojemności 16 gigawatogodzin w Salzgitter ma rozpocząć się w 2020 r. Planowane jest rozpoczęcie produkcji pod koniec 2023 r. / Na początku 2024 r. W tym celu Volkswagen niedawno założył spółkę joint venture 50/50 z Northvolt. W tym niezależnym wspólnym przedsiębiorstwie w perspektywie średnioterminowej powstanie 700 miejsc pracy.

Podobne

Skrzynie DSG: jaka żywotność?

Dwusprzęgłowe zautomatyzowane skrzynie DSG błyskawicznie podbiły serca kierowców. Eliminują konieczność operowania pedałem sprzęgła i „mieszania” lewarkiem, nie zwiększają zużycia paliwa, nie pogarszają osiągów, a biegi przepinają w tempie, jakiego nie powstydziłby się zawodowy rajdowiec. Historia skrzyń DSG rozpoczęła się w 2003 roku. Zautomatyzowana przekładnia z dwoma sprzęgłami zadebiutowała w Golfie IV R32. Kiedy media wychwalały…

Tuning-VW-Caddy-1-R32-widok z przodu

VW Caddy mk1 z mocarnym silnikiem R32

Wśród silników produkowanych w fabryce w Wolfsburgu jest wiele jednostek napędowych, które przeszły do historii: z mechaniczną sprężarką G, TDI, uwielbiany przez tunerów 1.8T czy legendarny VR6. Na samym szczycie plasuje się prawdziwy mocarz R32. Caddy mk1 to już unikat Prezentowane auto to pod wieloma względami unikat. VW Caddy pierwszej generacji to model niezwykle rzadko…