Volkswagen ID.Buzz GTX to van o osiągach GTI - Trends Magazines

Volkswagen ID.Buzz GTX to van o osiągach GTI

Volkswagen ID.Buzz GTX

Volkswagen, zgodnie z obietnicą wprowadził pikantną odmianę elektrycznego busika. Volkswagen ID.Buzz GTX ma 340 cichutkich koni, a do setki przyspiesza w 6,5 s. 

Po ID.3 GTX oraz ID.7 GTX przyszedł czas na kolejny model z serii szybkich elektryków VW – Volkswagen ID.Buzz GTX. „Elektryczny Bulli” kontynuuje idee swoich braci, więc i jego pomalowano czerwonym lakierem Cherry Red i zamontowano duże koła oraz mocny silnik. Tę czerwień będzie można skonfigurować jako jednolity lakier lub opcjonalnie w połączeniu z metalicznym lakierem Mono Silver jako dwukolorowe wykończenie.

Z przodu wyróżnia go duży grill w kształcie plastra miodu. Elementy nadwozia, takie jak kratka wlotu powietrza, napis GTX i obudowy lusterek zewnętrznych są wykończone w kolorze czarnym o wysokim połysku. Gamę felg Volkswagena ID.Buzz GTX uzupełniają nowe 21-calowe felgi aluminiowe. Zawsze w standardzie montowane są reflektory matrycowe IQ.LIGHT LED. 

Volkswagen ID.Buzz GTX ma dwa motory elektryczne

Buzz GTX może uciągnąć przyczepę o masie nawet 1800 kg, a w aucie zastosowano napęd 4Motion. Samochód napędzają dwa motory elektryczne (po jednym na oś) o łącznej mocy 340 KM, a maksymalnie vana można rozpędzić do 160 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). 

Maksymalna moc ładowania będzie zależała od akumulatora (79 kWh oraz 86 kWh netto). Mniejszy pakiet obsługuje 185 kilowatów, a ulepszony pakiet może przyjąć nawet 200 kilowatów. Ładowanie podstawowego akumulatora od 10 do 80 procent zajmuje około 25 minut, podczas gdy większy potrzebuje ok. 30 minut.

Elektryczny GTX jest też praktyczny

ID.Buzz GTX jest dostępny z baterią o dwóch pojemnościach – 79 kWh oraz 86 kWh oraz dwóch długościach (2989 mm oraz 3239 mm). Bulli ze standardowym rozstawem osi jest dostępny w wersji 5-osobowej z trzyosobową kanapą dzieloną w proporcji 40:60 w drugim rzędzie (2/3) lub w wersji sześciomiejscowej z dwoma oddzielnymi siedzeniami w drugim i trzecim rzędzie (2/2/2).

Pierwsza jazda VW ID.Buzz – każdy się za nim obejrzy

Wersja z dłuższym rozstawem osi będzie także dostępna w wersji 5-osobowej z trzymiejscową kanapą (2/3) oraz sześciomiejscowej (2/2/2). Wersja ta będzie dodatkowo oferowana jako siedmiomiejscowa z trzyosobową kanapą w drugim rzędzie i dwoma indywidualnymi siedzeniami w trzecim rzędzie (2/3/2). W zależności od modelu siedzenia drugiego rzędu można przesuwać wzdłużnie o 150 mm (standardowy rozstaw osi) lub 200 mm (duży rozstaw osi).

W zależności od konfiguracji, Volkswagen ID.Buzz GTX może pomieścić od 306 (przy trzech rzędach siedzeń) do nawet 2469 litrów bagażu, gdy wszystkie fotele są złożone. Buzz GTX może być wyposażony w długą lub krótką deskę Multiflex , która tworzy drugi poziom załadunku, a po złożeniu tylnych siedzeń – płaską przestrzeń ładunkową.

Kiedy ID.Buzz GTX pojawi się w Polsce?

Volkswagen zacznie zbieranie zamówień na ten model już latem tego roku. Pierwsze samochody mogą dotrzeć do klientów już jesienią 2024 roku. 

Najstarszy na świecie T1 Bulli z 1950 roku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW_E36_Compact_tuning

Supercompact. Ponad 500 KM i „automat z łopatkami” w E36 – TUNING

Przed wami być może najbardziej niezwykły E36 Compact, jakiego kiedykolwiek prezentowaliśmy. Dlaczego? Zacznijmy od tego, że jego wyjątkowość potwierdził nawet sąd. Jak do tego doszło? W 2018 auto brało udział w zdarzeniu drogowym. Ubezpieczyciel drugiego uczestnika, który był winny, zaproponował pewną kwotę zadośćuczynienia. Taką, która jego zdaniem odpowiadała wartości E36 Compact. Jak już wspominałem, ten samochód to…

Na co BMW wydało 900 milionów Euro?

Zakłady BMW Group w Monachium są przygotowane do produkcji elektrycznego BMW i4. Po sześciotygodniowej przebudowie około 5000 pracowników linii montażu pojazdów wznowiło produkcję seryjną. Zakłady będą mogły produkować na tej samej linii pojazdy z napędem wysokoprężnym, benzynowym, hybrydowym oraz w pełni elektryczne BMW i4. Koncern BMW Group zainwestował w całą rozbudowę i przebudowę około 200 milionów euro. Już w latach 2015-2018…