Volkswagen ID.3 - nowa era VW - Trends Magazines

Volkswagen ID.3 – nowa era VW

Volkswagen zaprezentuje ID.3 przed Międzynarodowym Salonem Samochodowym (IAA) we Frankfurcie. ID.3 rozszerza ofertę Volkswagena jako pierwszego modelu całkowicie nowej generacji pojazdów wyłącznie elektrycznych – charakteryzujących się zerową lokalną emisją i wyjątkową wydajnością.

Model ID.3 oparty jest na nowej modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB), która została zaprojektowana dla elektrycznego układu napędowego.

W momencie rozpoczęcia produkcji seryjnej ID.3 będzie dostępny z trzema rozmiarami baterii. Wariant podstawowy ma użyteczną pojemność akumulatora 45 kWh i umożliwia zasięg do 330 kilometrów (zgodnie z WLTP).

Jak podaje Volkswagen, cena tej wersji ID.3 będzie startować z pułapu poniżej 30 000 €. Jest też wariant o mocy 58 kW, który umożliwia ID.3 osiągnięcie zasięgu do 420 km (zgodnie z WLTP). Pojemność największego akumulatora wynosi 77 kWh, a jego zasięg elektryczny to 550 kilometrów (zgodnie z WLTP). Dzięki możliwości szybkiego ładowania możliwe jest wystarczające naładowanie ID.3 na dystansie około 290 kilometrów (WLTP) w ciągu 30 minut przy mocy wyjściowej 100 kW.

Baterie są zintegrowane z podwoziem. To ustawienie ma pozytywny wpływ na dynamikę jazdy, ponieważ znacznie obniża środek ciężkości w ID.3. ID.3 charakteryzuje się również optymalnym rozkładem ciężaru między przednią i tylną oś. Długi rozstaw osi w układzie MEB w połączeniu z bardzo krótkimi zwisami tworzą obszerne wnętrze pojazdu.

 


Zamów prenumeratę

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Kia EV6 229 KM 77 kWh RWD – rozsądny elektryk dla ludu

Elektryczne samochody nie są przyszłością. Elektryki to teraźniejszość. Niemalże wszyscy, liczący się producenci motoryzacyjni mają w swojej gamie co najmniej jednego elektryka. Kia nie jest wyjątkiem od tej reguły. Model EV6 to jeden z kilku elektrycznych modeli w gamie. Co ma do zaoferowania i czy jest w stanie czymś zauroczyć? EV6 to nowość. Auto, które…

Kupujemy używanego Golfa IV (1997 ‒ 2006)

Volkswagen Golf czwartej generacji jest niekwestionowanym królem rynku wtórnego. Nie bez przyczyny. Relatywnie prosta konstrukcja bardzo dzielnie znosi upływ czasu, a wyposażenie, silniki oraz właściwości jezdne jeszcze przez długie lata nie będą odstawały od współczesnych standardów. W testach porównawczych pierwsze trzy generacje Golfa stanowiły niedościgniony punkt odniesienia. Przepisem na sukces była przemyślana konstrukcja. Przyciski rozmieszczono…