Volkswagen Golf R wyjeżdża na ulice. Jest najszybszy niż kiedykolwiek - Trends Magazines

Volkswagen Golf R wyjeżdża na ulice. Jest najszybszy niż kiedykolwiek

Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf R zawsze stanowił szczyt osiągów, możliwych do uzyskania w kompaktowym hatchbacku. Nowa eRka jest ostatnią spalinową i zostanie zapamiętana godnie – osiągi są naj…

Ci, którzy kupili Golfa R 333 muszą się gorzko rozczarować nową odmianą Golfa R. Auto ma taką samą moc – 333 KM, a sprint do setki trwa tutaj 4,6 s. To identyczne wartości, co w mocno limitowanym egzemplarzu, ale diametralną różnicę zobaczymy w cenniku. Podczas, gdy w Niemczech Golf R wyceniony jest na 53 795 euro, limitowany R 333 kosztował 76 tys. euro… 

Volkswagen Golf R – na pożegnanie wersji spalinowej

Volkswagen podkreśla, że Golf R jest najmocniejszy w historii i prawdopodobnie też ostatni spalinowy, kolejna odmiana będzie już elektryczna. Auto ma napęd na cztery koła, ale będzie wyposażone w tryb driftu, co pozwoli odłączyć oś przednią. Golf R był dopracowywany na torze Nurburgring, więc zapewne właściwości torowe są tutaj na bardzo wysokim poziomie. O tym może świadczyć chociażby skrzynia DSG z systemem torque vectoring. 

VW Golf R dostępny jest też w wersji Black Edition. Jak sama nazwa wskazuje, auto jest całe czarne, włącznie z emblematami, zaciskami hamulcowymi, felgami, a nawet końcówką układu wydechowego. W standardzie znajdziemy tutaj reflektory IQ.LIGHT LED oraz elementy z pakietu R-Performance.

W środku znajdziesz sztuczną inteligencję i „bajery” dla maniaków prędkości

W kabinie znajduje się wyświetlacz o przekątnej 12,9 cala z nowym asystentem głosowym IDA opartym na ChatGPT. Dostępny jest również opcjonalny pakiet Performance zawierający licznik przeciążeń G oraz czasomierz okrążeń.

Volkswagen Golf R będzie dostępny w przedsprzedaży w Niemczech 3 lipca. Auto dostępne będzie od 53 795 euro (ok. 231 tys. zł), a kombi od 55 065 euro (ok. 237 tys. zł).

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Silnik BMW N20 – opinie, problemy, wady

Debiutujący w 2011 roku dwulitrowy silnik BMW N20 zastąpił jednostki N52 i N53. Jest montowany w wielu modelach bawarskiej marki. Niestety, nie uchodzi za dobry. Inżynierowie BMW stale rozwijają silniki, walcząc o jak najniższe zużycie paliwa oraz redukcję toksyczności spalin. Efekty ich prac bywają różne. Przykładem nie do końca udanego silnika jest benzynowa jednostka N20. Wyposażono…

VW Touareg I V10 TDI i VW Touareg III V8 TDI stojące przodem

Touareg TDI – V8 czy V10? Który wybrać?

750 Nm to wręcz powalająca wartość. Takim momentem obrotowym mógł pochwalić się już kilkanaście lat temu Volkswagen Touareg. Trzecia generacja topowego niemieckiego SUV-a może zaoferować jeszcze wyższe wartości. 900 Nm budzi uznanie. Pierwszy Touareg Gdy w 2002 roku niemiecki gigant motoryzacyjny zaprezentował pierwszego Touarega, w motoryzacyjnym świecie zawrzało. Producent aut dla ludu nigdy wcześniej nie miał w ofercie tak luksusowego…