Używane BMW serii 3 to jedno z najchętniej sprowadzanych i najczęściej wyszukiwanych aut używanych. Do najpopularniejszej generacji należy seria E90. Sporym zainteresowaniem cieszą się wersje wysokoprężne, choć nie należą do najtańszych w serwisowaniu. Sprawdź czy warto kupić używane BMW serii 3 E90.
Oferta używanych BMW E90 jest bardzo bogata. Do wyboru mamy aż cztery wersje nadwoziowe (sedan E90, kombi E91, coupe E92 i kabriolet E93). Kierowcy cenią sobie raczej sportową pozycję za kierownicą i staranne wykonanie detali. Większość aut ma napęd na tylne koła. Odmiany z napędem xDrive nie cieszą się takim uznaniem jak np. w Audi, więc można je kupić po okazyjnej cenie, ale trzeba się liczyć z tym, że będą droższe w naprawach. Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego seria 3 nie daje powodów do narzekania. Więcej obaw budzi przeszłość wypadkowa.
„BMW należy do grupy największego ryzyka jeśli chodzi o samochody odbudowane po wypadkach. Z drugiej jednak strony, na rynek wtórny trafia coraz więcej egzemplarzy w idealnym stanie, ponieważ użytkownicy pozbywają się aut starszych i wersji wysokoprężnych. To doskonała okazja na zakup samochodu bezwypadkowego. W tej kwestii raporty carVertical mogą okazać się bardzo pomocne i ułatwić wyłowienie takich perełek.” – twierdzi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef komunikacji w carVertical.
BMW serii 3 E90 – silniki
Najchętniej wybieranym silnikiem jest 2-litrowy diesel. W zależności od mocy może mieć różne oznaczenia, ale istotny jest fakt, że chodzi o odmianę 4-cylindrową. Starsza to M47 (do 2007 roku). Jest polecana ze względu na ułożenie rozrządu od strony chłodnicy. Nowsza (po 2007 r.) to N47 – ma rozrząd od strony skrzyni biegów i to jest jej najsłabszy punkt. W razie konieczności wymiany łańcucha (lub całego kompletu) trzeba zdejmować przynajmniej skrzynię biegów, co podnosi łącznie koszty naprawy do ok. 3-4 tys. zł. Tak czy inaczej ten diesel jest godny uwagi, trzeba tylko uwzględnić taki wydatek na etapie negocjacji ceny. Doskonale, jeśli sprzedający może udokumentować już taką usługę serwisową.
Bardzo dobre, ale też bardzo drogie są diesle 6-cylindrowe. Nabywcy godzą się z wyższymi kosztami serwisowania, ponieważ kultura pracy tych jednostek i ich osiągi nadal są na bardzo wysokim poziomie.
Jeśli chodzi o wersje benzynowe – także polecamy 6-cylindrówki. Mają fantastyczne brzmienie, a koszty paliwa i napraw wynagradzają osiągami. Odmianami 4-cylindrowymi można się rozczarować, zwłaszcza jeśli ktoś trafi na zaniedbany egzemplarz.
BMW serii 3 E90 – na to zwróć uwagę
Niezależnie od wersji, po zakupie należy zwrócić uwagę na stan rozrządu oraz układu chłodzenia. W dieslach typową usterką jest zużycie „klapek” w kolektorze ssącym – trzeba sprawdzić ich stan i w razie potrzeby zregenerować ten element. W silnikach benzynowych 2.0 najwięcej problemów sprawia usterkowy układ Valvetronic (typ N46).Uwaga – to trochę irracjonalne, ale bardzo duży wpływ na cenę używanej trójki ma obecność… opcjonalnego, dużego ekranu z nawigacją. Takie auta są poszukiwane i wyraźnie droższe.
Czy w BMW serii 3 E90 cofają liczniki?
Marka/model | Procent aut z cofniętym licznikiem |
Średnia wartość cofnięcia licznika | Procent aut powypadkowych |
BMW serii 3 E90 | 14,1 % | 46 881 | 64,3% |
Rocznik | Przebieg maksymalny (w km) | Przebieg średni (w km) |
2006 | 582,559 | 207,847 |
2007 | 501,956 | 200,194 |
2008 | 751,820 | 194,878 |
2009 | 504,542 | 191,177 |
2010 | 467,462 | 195,113 |
2011 | 586,988 | 179,678 |